"Bilseydim sevgili adam gözlerinin bu denli güzel olduğunu, bilseydim delicesine özlediğimi seni daha çok özlerdim. Sonunda kavuşmak varsa özlemek güzeldir sevgili adam..."
...
Grub ödevi vardı. Batu, Bora, Cüneyt ve Aylin.
Batu okula geldiği zaman Cüneyt, okul çıkışında kütüphaneye gitmeleri ve ödev hakkında dağılım yapmaları gerektiğini söyledi Aylin ve Batu'ya. İlk ders tarih dersiydi. Batu yine her zamanki gibi en arka duvar köşesine, Aylin ise yine her zamanki gibi cam köşesi en arka tarafa geçmiş oturuyordu.Tüm öğrenciler pür dikkat dersi dinlerken Batu duvara yaşlanmış sadece Aylin'i izliyordu. Farkediyordu Aylin bunu. Ara sıra göz ucuyla Batu'ya bakıyordu ve gözleri buluştuğunda Aylin çekinip pencereden dışarı bakıyordu.
"Aylin en son anlattıklarımı özet geçer misin?" Dedi Sinan hoca. Aylin bakışlarını hocaya dikti. Konunun ne olduğunu bile bilmiyordu. On sırada açık kitaplara gözünü gezdirdi. Konunun İstanbul'un Fethi olduğunu görünce
"Mehmet fethediyor işte. Kalbimizi fethediyor. Öldüğünde ise herkesin burasında yaşıyor...." Diyerek kalbini gösterdi. Sonra devam etti..
"Fethediyor... Sonra fethedilen yeri alıyor. Bizim oluyor. Sonra feth..." Cümlesini tamamlamadan Aylin, Sinan hoca sözünü kesti."Mehmet kim kızım?" Diye sordu Sinan hoca.
"Babam..." Diye mırıldandı Aylin sonra ister istemez gözünden bir damla yaş geldi.
"Otur" dedi Sinan hoca. Aylin'in bu durumu unutup böyle bir soru sorduğu için üzülmüştü.
Aylin bakışlarını dışarı yönelttiğinde gökyüzüne baktı. Derin nefes aldı. Sonra yanına birinin oturduğunu hissettiğinde karşısında ona mendil uzatan Batu'yu gördü. Bakışlarını utanıp ondan alırken Batu çenesini tutup kendisine baktırdı.
"Ağlama. Çok çirkin oluyorsun." Dediğinde Batu teneffüs zili çaldı. Herkes sınıftan çıkarken filiz arkasına döndü.
"Ooohhooooo" diye imalı imalı konuştu ve gülümsedi filiz.
"Ne var sizin aranızda." Dediğinde filiz, her ikisi de aynı anda,
"Yok bir şey" dedi Aylin
Ve o sıra sınıfa giren Bora'ya baktı üçüde,
"Aylin gelir misin bir?" Dediğinde bora, Aylin Batu'ya baktı ve bir şey demesine fırsat vermeden ayağa kalkıp Bora'nın yanına doğru gittiğinde Bora, Aylin'in elini tutup sınıftan çıktığında Batu sinirlenip tam ayağa kalkacaktı ki filiz durdurdu onu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GEÇMİŞİN İZLERİ
General Fiction"Bir dilek hakkın olsa ne isterdin" diye sordu Zeynep. "Çocuk olmak isterdim " dedim. Çocuk olmak. Eğer çocuk olarak kalsaydım. Batu yanımdan gitmiş olmayacak tüm bu kötü anıları yaşamamış olacaktım. Batu giderken aslında anılarımı hayallerimi de al...