Bölüm 3

130 8 22
                                    

Ömür dediğin üç gündür; dün geldi geçti, yarın meçhuldür.
O halde ömür dediğin bir gündür; o da bugündür.
Can Yücel

🕊️

"Lan bir rahat durun!" diyen Barlas'ın sesi evi inletmeye yetmişti.

"Oğlum, bağırmasana çocuklara," diyerek hemen savunmaya geçti Zümra. Timle beraber akşam yemeği yiyeceklerdi. Toplanmak için ise Zümra ve Aybüke'nin isteği üzerine, şuan Aybüke'nin evindelerdi.

"Helal be annem," diyerek Zümra'nın hemen yanında oturan Yamyam güldü. Bütün tim Barlas'ın ailesini tanıyor, aynı zamanda çok da iyi anlaşıyordu. Zümra en az Barlas kadar hepsine değer veriyor, evladı gibi görüyordu.

"Kes lan!" dedi Barlas sinirle. İşaret parmağını kaldırdığında "Sen bu aralar fazla kaşınıyorsun," dedi Yamyam'a doğru.

"Zümra anne," dedi Yamyam hemen. "Oğlun beni tehdit ediyor."

"Lan!" diyerek kalkmaya yeltendiği anda  Kağan elini dizine koydu.

"Oğlum!" dedi uyarır tınıyla. Barlas sinirle geri otururken, gözleri bile Yamyam'a yetiyordu.

"Hadi beyler," diyerek elindeki ekmeği masaya bıraktı Aybüke.

Timde kimsenin adını bilmiyorlardı. Yalnızca lakap vardı. Barlas ile yedi kişiden oluşan bir timdi. Bu ortamda bile yüzlerinde maske ile duruyorlardı. Barlas dahil.

Yedi kişilik timin içinde bir tane kadın vardı. Lakabı Ardov'du. Maskesinin altından gözüken koyu yeşil gözleri, yemek için taktığı maskeden dolayı da dudakları belliydi. İncecik dudakları vardı. Oldukça sıcakkanlı bir kızdı. Aybüke'nin timde en iyi anlaştığı kişiydi.

Arslan, Barlas'ı en yakından tanıyan kişiydi. Bal rengi gözleri, sahip olduğu hafif çekik göz yapısıyla fazla dikkat çekiciydi. Barlas olmadığı zamanlarda, böyle bir timi zaptetme işi, Arslan'a aitti.

Pars, timdeki en heybetli askerdi. Aybüke'nin, yüzünü en çok merak ettiği kişiydi. Geniş omuzları vardı, fazla uzundu. Hatta en uzunuydu. Ela rengi gözlerinde baktığı kişinin mezarı var gibiydi, bir o kadar da boş ve bıkkın. Dolgun dudak yapısının yanı sıra, hem en gür sese sahipti hem de fazla konuşmazdı.

Yamyam, timin en deli dolu insanıydı. Onu hiçbir zaman üzgün görmemişlerdi. Her zaman güler, herkese karşı enerjisini fazlasıyla kullanırdı. Yeşilin açık tonundaki gözleri dikkat çekiciydi. Her zaman Barlas'ı kızdırırdı, bunu seviyordu. Cezasını da yediği dayakla çekiyordu ama asla vazgeçmiyordu.

Kara, sert duruşa sahip olsa da çok cana yakındı. Yamyam ile aralarındaki kardeşlik bağı, bütün timden daha fazla ve daha farklıydı. Timdeki tek mavi gözlü kişiydi. Lakabı her ne kadar Kara olsa da, Yamyam'ın arada 'maviş' dediği de oluyordu. Maviş diyerek kızdırmayı seviyordu.

Son kişi ise Çevik'ti. Her zaman rahat, her olayın içinde olsa bile kaçmayı bir şekilde başarırdı. Suçu genelde Yamyam'a atar, sonrasında Yamyam ile kavga ederdi. Kahvenin açık tonlarında göz rengi vardı.

Aybüke timi fazlasıyla seviyordu. Hepsiyle konuşuyodu. Pars, timde ne kadar konuşmasa da, Aybüke ile olan konuşması genelde daha dikkatli oluyordu. Kadınlara olan saygısından ve bu kadının bir de komutanın sevgilisi olmasından, timdekilere yaptığı gibi küfür edip gönderemiyordu. Genelde kısa ve net cevaplar verip sohbeti kapatmaya çalışıyordu.

Vatan UğrunaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin