Aura si zvedla sluneční brýle na nose. Chris si narazil kšiltovku více na hlavu a sklopil pohled. "Podezřelý je na místě, přepínám," zamumlal Chris.
"Vidím, nejsem slepá," odsekla Aura. Letmo se na Chrise podívala. "Přepínám."
Mateo protočil oči. "Můžu odejít? Asi se za vás stydím."
Seděli v kavárně v boxu. Aura a Chris seděli vedle sebe s výhledem na Lea na druhé straně místnosti, ke kterému si zrovna sedal Simon. Mateo se uvelebil naproti nim s knížkou, přesto ale nedokázal číst. Na to se až moc za ně styděl.
Aura si sundala brýle a vyčítavě se na svého nejlepšího kamaráda podívala. "Stydíš? Asi tě vyměním za Lea. Ten mou pomoc oceňuje."
"Já taky oceňuju, co pro něj děláš," odvětil hned. Podíval se na Chrise, natáhl se přes stůl a rychlým pohybem mu sundal kšiltovku s poníkem. "Více se stydím za něj," zdůraznil a ukázal na kšiltovku.
Chris mu ji uraženě vytrhl z ruky. "Jinou neměli."
"Pšt," okřikla je Aura. "Třeba něco uslyšíme."
Byla ale naivní. Dvojčata byla až moc daleko na to, aby jim rozuměla jediné slůvko a v odezírání ze rtů nebyla také nejlepší. Tak se alespoň soustředila na řeč těla.
Simon se ledabyle posadil, objednal si, klasika. Pak si očividně všiml, že je jeho bratr jako na trní a sám trochu strnul. Aura mu ani nemusela vidět na rty, aby věděla, že v tu chvíli se zeptal, co se děje.
Byla to dlouhá konverzace. Tak dlouhá, že to cappuccino, které si objednala, před ní kompletně vychladlo, i když se ho ani nedotkla. Na to až moc zkoumala ty dva.
Leo mu nejspíše říkal úplně všechno. Ne jenom jeho sexualitu, ale co mu doteď vadilo. V jednu chvíli lehce práskla rukama do stolu a zamumlala: "Já se musím dostat blíž."
Než stihli Mateo s Chrisem něco namítnout, už byla na nohách. Nenápadně přeběhla blíž k nim, naštěstí byla v pozici, že ji měl Simon zády. Leo zase nervózně zíral do stolu a tak si ani jeden nevšimli, když si sedla kousek od nich.
Teď už nepotřebovala odezírat ze rtů. "Bylo to jen nedorozumění, Leo," říkal přímo Simon. "Přísahám. Nikdy... nikdy bych něco takového neudělal."
Leo si hlasitě oddechl. "Trochu se mi ulevilo," řekl potichu.
"Proč se ptáš zrovna na tohle?" zeptal se Simon.
Aura si skousla ret. Byl tohle ten moment, co měla mít Simona raději v hledáčku? Ignorovala tu bolest z toho, jak moc si ret zkousla. Byla nervózní za Lea.
"Protože..." začal Leo opatrně. "Protože je to důvod, proč jsem ti raději nikdy neřekl, že jsem gay. Protože jsem se bál tvé reakce."
Nastalo ticho. Nastalo tak dlouhé ticho, že Aura už málem startovala na Simona, že v tom Lea tak dlouho nechává. Neměla na ně ale nejlepší výhled a tak když se více nahnula, aby na ně viděla, hned pochopila, proč je takové ticho.
Simon Lea objal. A až v tu chvíli promluvil. "Panebože. Nikdy by mě nenapadlo, že se budeš bát mi říct něco takového. Já... promiň."
Neubránila se lehkému úsměvu. Řekla by, že tohle šlo dobře.
Simon Lea pustil. Leo zavrtěl hlavou. "Vždyť to vlastně ani není tvá chyba. Udělal jsem si tenkrát vlastní závěr a tím to začalo. Měl jsem si s tebou raději promluvit."
"Myslel sis, že jsem homofob..." vydechl Simon. Pak se lehce uchechtl. "Promiň, jen mi to přijde docela vtipný. Myslím to, že bych byl homofob."
"Jo... Vlastně Aura, Chris a Mateo mi trochu pomohli. Jen... chtěli jsme vědět, jak budeš na ně reagovat. Na Chrise s Mateem. Pak jsem se ti to tedy rozhodl říct."
Aura upřela pohled na Simona a na jeho reakci na to, že byl jimi napálen. Uchechtl se podruhé. "Ten oběd pár dní zpátky? Já si říkal, že to bylo v jistým slova smyslu divný. Chris nedokázal říct větu bez slova gay."
Musela si zakrýt pusu, aby nevyprskla smíchy. To byla svatá pravda.
Když byla řeč o něm, podívala se směrem, kde Chris s Mateem seděli. Vykukovali ven a pohledem se po Auře dožadovali odpovědi. Tak se pousmála a zvedla palce na rukách ve znamení toho, že je všechno v pohodě. Leo se už nemusí před Simonem skrývat, protože tenkrát to bylo jen nedorozumění. Jen škoda, že si nepřesedla dřív a neslyšela jaké.
Zasmála se, když si Chris a Mateo plácli a otočila se zpátky. A najednou měla v zorném poli zkřížené ruce na prsou, kdy jedna byla potetovaná. Vzhlédla a její pohled se setkal se Simonovým.
Nejprve věnoval jeden pohled jí. Pak se otočil a zahlédl Chrise a Matea. A nakonec se znovu podíval na ni. "Jaká náhoda, že jsme se tady všichni sešli v kavárně v sousedství, ve kterém jste vy tři snad poprvé v životě, že?"
Aura si odfrkla. "Někdo tady musel být pro případ, že by sis zasloužil facku. Leo by to neudělal."
"Takže jste na to tady hned tři."
"Teoreticky dva. Mateo by to taky neudělal."
Znovu se kousla do rtu, aby se nesmála, a vzhlédla. Simon měl na tváři lehký úsměv a v tu chvíli si povzdechl a zasmál se. "To je fér."
Posadil se ke stejnému stolu, Leo hned za ním. Aura se otočila, Chris a Mateo už šli ale směrem k nim také.
Aura se v tu chvíli zastavila. To si tady neplánovaně vytvořila novou skupinu kamarádů?
A všichni to byli kluci. Nějak se nedivila, kdyby nebylo její sestry, vždy vyrůstala jen v mužské společnosti. A tak jí i přišlo, že si s nimi rozumí lépe jak s holkami.
Mateo vklouzl vedle ní, Chris vedle něj. "Máš jediný štěstí," prohodil hned samozřejmě.
"Wow, první věta bez slova gay, gratuluji," rýpl si Simon zpátky.
"Já bych moc nezačínala," varovala Aura. "Přece jen je u tohoto stolu převaha homosexuálů."
Celý stůl se rozesmál. Ucítila na sobě Simonův pohled ale nevěnovala mu v tu chvíli pozornost. Věděla, že s ním také stále musí mít řeč, ať už o Leovi a co se tenkrát stalo, nebo konečně o jeho vztahu na dálku, který mu nejspíše dovoloval být aktivní na seznamce, jiné vysvětlení zatím neměla.
Teď si ale chtěla užít přítomnost. Chris a Mateo byli samozřejmě její nejbližší, Lea si také za poslední dobu oblíbila. A Simon... dokázala si taky představit ho brát za opravdu dobrého kamaráda. Přece jen jejich největší obava byla ta tam, Simon homofob nebyl.
Rozhodla si tento moment zachovat ve vzpomínkách a tak vytáhla telefon a vše nakázala, ať se usmějí. Když fotku vyfotila, hned se na ni podívala.
Mateo si jako vždy chtěl schovat obličej, a tak se na fotce pral s Chrisem, který mu držel ruce stranou a sám se do fotky zubil. Leo a Simon vypadali naprosto stejně a nebýt Simonova tetování, snad by je ani nerozeznala. Měla dvě fotky. A na jedné se Simon nedíval do telefonu ale na ni.
Schovala telefon zpátky do kapsy a nenuceně pokračovala v konverzaci. Vypila si svou studenou kávu, kterou jí Mateo z druhého stolu přinesl. A zkrátka byla jen ráda, že Leo konečně bude moct být sám sebou.
🦖
že by se má aktivita vracela?? jasně, když v neděli odevzdávám půlku bakalářky :D
ČTEŠ
Aura's Dino Culture
Novela JuvenilAura nikdy nebude stará na dinosauří lívance. A zkrátka k sobě potřebuje někoho, kdo je umí udělat tak dobře jako ona sama.