Doma byl zmatek.
Ono to tak bývalo vždy. Rain býval většinou docela klidný, zatímco Jude lehce vyšiloval. Myslel si, že to na sobě nedává znát, ale opak byl pravdou. Šlo to na něm vidět.
Proto teď stáli v kuchyni ona, Mateo i Chris. Aura kríjela okurku, Mateo papriku, Chris bloček sýra na menší, aby co nejrychleji připravili chlebíčky. Skye zrovna umývala nádobí, protože v kuchyni se s těmi všemi přípravami nedalo skoro hnout.
Pobaveně sledovali velkým francouzským oknem, jak se venku Jude a Rain dohadují o tom, jaké rozložení židlí a laviček kolem stolu je nejlepší, aby se tam vlezlo co nejvíce lidí. Rain při tom seděl na jedné z židlí, na halvě sluneční brýle a se zavřenýma očima v klidu odpovídal na Judeho šílené nápady.
Chris si odfrkl. "V dospělosti chci být jako Rain. Vsázím na to, že Mateo bude ten vyšilující typ."
"Já vyšiluju jen když jde o lidi. Věř mi, židle mě nerozhodí."
"Židle značí to, kolik lidí přijde," přidala se Aura. "Myslím, že tě rozhodí i ty."
Chris se uchechtl. "Přesně to mám na mysli."
Najednou se v jejich zorném poli objevila Skye. "Když už teda máš přítele, kde je? A proč taky nepomůže s přípravami na oslavu?" zeptala se a sebrala Chrisovi z prkýnka kousek sýra. Už se po ní chtěl ohnat, když si uvědomil, že s nožem v ruce to není nejlepší nápad.
"Pracuje," odpověděla Aura lživě. "A bude rád, když stihne začátek oslavy."
Pravda byla taková, že si opravdu nebyla jistá, jestli to Leo stihne. Od rána jí neodpovídal na zprávy a nezvedal telefony, což ji lehce znervózňovalo. Opravdu ale doufala, že jen pracuje a nemá tak čas.
Oslava totiž také změnila termín a byla o dva týdny dřív, než se původně plánovalo. Jude i Rain totiž v práci dostali nabídku na pracovní cestu do zahraničí, což nechtěli odmítnout, a tak donutili celou rodinu, aby přijela o dva týdny dřív.
Když jí to Jude řekl po telefonu, hned následovala zpráva od Skye. Sázka stále platí nebo ne?
Klidně, odepsala tehdy. A šla informovat Lea.
Takže tady teď byli, uprostřed toho před oslavového zmatku a ve třech chystali chlebíčky. Hodně chlebíčků.
Všichni se otočili, když Jude rázným krokem nakráčel dovnitř a vydal se k troubě, kde se pekly koláče.
"Naši tady budou do dvaceti minut," iformoval Judeho Mateo. "Před chvíli mi psali."
"Díky, Mateo," odpověděl vyčerpaně Jude. "Ať už je to za námi." Otočil se na Auru. "Tvá návštěva přijde kdy?"
"Pracuje," zopakovala Aura. "Ale začátek snad stihne."
Tak, jak plánovala tátům říct o jejím malém vtípku na sestru, zatím se tak nestalo. Nebyl na to nějak prostor a nebyla doma dostatečně na to, aby se jí jen tak naskytla chvíle s táty o samotě bez Skye. A tak se z toho stal i vtípek na ně dva
Jediní Chris s Mateem samozřejmě věděli pravdu. A snažili se chovat nenápadně pokaždé, co na to došla řeč.
Aura byla v klidu. Vystřelí si ze sestry, získá od ní ty peníze, o které se vsadily, a velkolepě odhalí, že šlo jen o vtip. Ani se necítila špatně, protože Skye jí dlužila a nikdy své půjčky nesplácela. Teoreticky si brala zpátky jen to, co jí patřilo. A ještě ve stylu.
Mateovi rodiče opravdu přišli tak, jak slíbili, a také se pustili do příprav. Jejich rodiny byly opravdu jak jedna.
Chvíli po nich přijela i teta Elsie se svou manželkou. Hned za nimi i strýc Mateo s rodinou, který si samozřejmě neodpustil ten pitomý vtípek na Matea o tom, jak jsou jejich jména stejná. A jako vždy mu Jude s protočením očí řekl, jak není vtipný.
ČTEŠ
Aura's Dino Culture
Ficção AdolescenteAura nikdy nebude stará na dinosauří lívance. A zkrátka k sobě potřebuje někoho, kdo je umí udělat tak dobře jako ona sama.