🦖 29 🦖

685 118 18
                                    

Hned den po poslední zkoušce odletěli na dovolenou.

Ona, Simon, Mateo a Chris. Nabízeli to i Leovi, ten ale nechtěl a nikdo ho nenutil. Nemusel se cítit mezi dvěma páry komfortně.

Měli také co oslavovat a to konkrétně Chrisovo úspěšné ukončení studií. A tak si vyjeli na poslední dovolenou, kdy si mohli připadat jako děti, než Chris nastoupí do práce. 

Odletěli k moři. Samozřejmě. Měli se v plánu celý den jen válet na pláži a popíjet drinky. Kromě největšího oslavence. Ten alkohol pil v množství jedna sklenička ročně. Přesto si to s nimi Chris dokázal pokaždé užít tak, jako by také pil. 

Aura na baru vzala dvě skleničky porn star matini a došla s nimi až k jejich skromnému místečku na pláži. Zastínila Simona, aby neoslepl, až otevře oči. "Měl jsi někdy porn star martini?" Zavrtěl hlavou. "Tak teď už jo." Podala mu jednu ze skleniček.

Skepticky se na to podíval. "Jestli se z toho pozvracím, budu schválně mířit na tvou půlku postele," upozornil ji.

"Jak romantické," odpověděla.

Když si ale opatrně usrkl, oči se mu přímo rozzářily. Nebyl by to ale jeho styl, kdyby napřímo uznal, že mu Aura ukázala něco sneseného z nebe. "Jde to," usoudil, i když na jeho tváři viděla úplně jinou reakci, a tak ho šťouchla. 

"Simone!" 

Oba se otočili za hlasem. Chris k nim běžel s prknem v ruce. "Vlny jsou teď dokonalý! Dělej!"

Vůbec jim to nešlo. Nezáleželo na tom, jestli vlny byly dobré nebo ne, byli v tom zkrátka mizerní. Půjčili si surfy, pronajímateli řekli, že lekce nepotřebují a pak se vsadili o to, kdo na surfu vydrží alespoň půl minuty jako první, vyhrává. O nic nehráli, ale to oni ani nepotřebovali.

Simon se nenechal přemlouvat. Omluvně odložil porn star martini, dal ji rychlou pusu na tvář, pak popadl prkno a rozběhl se za Chrisem. Jen periferně viděla, jak Mateo nosem vykoukl zpoza knihy po její druhé straně. "Až se začnou topit, já je zachraňovat nebudu," zamumlal.

Aura kývla na plavčíka pár metrů od nich. "Proto jsem vybrala tahle lehátka."

Mateo se uchechtl. Zaklapnul knížku a posadil se. "Můžu ochutnat?" zeptal se a ukázal na její drink. Samozřejmě mu ho podala.

Mateo se dnes nezdál být svůj. Což bylo zvláštní, když teprve včera přiletěli. Většinou začínal být z neustálých aktivit a lidí unavený až po pár dnech, tentokrát to vypadalo, že od začátku dovolené. Takže když jí podával drink zpátky, zeptala se. "Děje se něco, Mateo?"

Jediný pohled v tu chvíli jí stačil, aby viděla tu jeho úzkost. Úzkost, která v něm dřímala neustále a občas se zkrátka probudila. "Ne," zamumlal. Aby se jí nemusel dívat do očí, otočil se k moři a sledoval pády Chrise a Simona. 

Otočila se k němu celým svým tělem. "No tak. Já to na tobě vidím."

Byli nejlepší kamarádi. Samozřejmě jí mohl říct naprosto cokoliv. To mu snad připomínat nemusela. 

Povzdechl si. "Jen... Chris skončil školu," řekl. Nic víc. 

Aura se uchechtla. "To víme. Však to rázně oslavujeme."

"Jo, jen... Už není student. Od příštího měsíce začíná pracovat. Najednou je... dospělý." Vypadal, že jí zkrátka jen nahlas říká své myšlenky. A těm Aura často nerozuměla, protože žil hodně ve své hlavě.

"Mateo, řekni to na rovinu."

"Chris se mě včera zeptal, jestli bych si s ním našel byt. Jen my dva. Protože už bude pracující a bude si to moct dovolit."

Aura's Dino CultureKde žijí příběhy. Začni objevovat