A doua zi, Lizzy s-a dus la scoală unde i-a povestit Margaretei tot ce s-a întâmplat.
Margareta:Asta-i culmea? Din Donnie cel drag nouă cu care ne petreceam timpul împreună după scoală, acum ne-a devenit profesor?! De ce?
Lizzy:Spunea că acesta este visul lui. Și că vrea să mă aibă mai aproape. Dar mai mult, vrea să ne controleze.
Pe hol se întâlni cu Donnie în postura de profesor dar fără să-și zică vreun cuvânt, ci uitându-se unul la celălalt. Prima oră cu Donnie consta în citirea unei cărți. Îi veni rândul lui Lizzy, începe să citească și după ce termină, Donnie scârbit îi zice:
Donnie:Stai jos! Dumnezeule mare!
Când a auzit asta, s-a așezat dezamăgită de comportamentul autoritar al lui Donnie.
Margareta:Ai văzut? Ia uită-te la el cine se crede?! Se vede că a uitat de prietenia noastră de odinioară.
Lizzy:Da....Așa e...
Veniră pauza și când să iasă...
Donnie:Lizzy. Rămâi. Avem de vorbit.
Astfel, toți colegii ieșiră pe hol. Donnie se aproprie de ea și îi spune:
Donnie:Nu vreau să crezi că am ceva cu tine. Însă datoria mea de profesor este să vă disciplinez...
Lizzy:Să ne disciplinezi?! Donnie! Am 16 ani! Mai ai tupeul să faci lucrul acesta când tu ne-a fost coleg în această scoală.
Donnie:Acea perioadă s-a dus. Acum e alta.
Lizzy:Tu nu realizezi ce spui?! Tu nu realizez ce faci?! Mai ai curajul să te uiți în ochii mei?! Spune!
Donnie:Lizzy...
Lizzy:Nu mă atinge!
Și pentru prima dată în viața ei îi trage o palmă lui Donnie. Toată lumea a văzut asta. Toți sunt șocați de gestul lui Lizzy. Atunci Lizzy cu lacrimi în ochi fugi din clasă, părăsește școala și pleacă acasă. Acasă, Humphrey era la bucătărie. Nu apucă să facă nimic că o vede pe Lizzy plânsă care îl luă în brațe.
Humphrey:Lizzy? Lizzy ce-ai pățit?
Lizzy:😭Nu mă mai întorc la școală! Niciodată!😭
Și începe să plângă în brațele lui Humphrey. După ce se liniști, Humphrey îi pregăti ceai și începe să-i toarnă în ceașcă.
Humphrey:Cu mult timp în urmă, adesea le spuneam prietenilor mei să fie un om pentru ei înșiși atunci când nu suntem prin preajmă, cu alte cuvinte, îi încurajez să practice iubirea de sine.
Lizzy:De ce? Cu ce ne ajută?
Humphrey:Toți ducem vieți ocupate, ca majordom, știu că cu siguranță o fac! Așa că devine ușor să neglijezi timpul necesar pentru a arăta grija de sine și iubirea de sine. Așa că, în acele zile în care uiți, bea o ceașcă bună de ceai, în timp ce află cele opt lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre iubirea de sine.
Și începe să-și bea ceaiul împreună.
Humphrey:Mai bine?
Lizzy:Da.
Humphrey:Nr. 1. Iubirea de sine nu este un proces liniar. Vor fi înălțimi și coborâșuri în această călătorie a iubirii de sine, în unele zile sunteți sus și în alte zile sunteți jos și asta e în regulă! O parte din viață, este în regulă să nu fii bine, viața poate fi dură și nu e nicio rușine să iei binele cu răul. Amintește-ți de vechea zicală persană; "Și asta va trece..." Nici momentele bune, nici cele rele din viață nu vor dura la infinit, o parte din iubirea de sine este să simți și să exprimi aceste emoții fără a te critica. În unele zile, vei simți că sunt cinci pași înainte, iar în altele, vei simți că sunt zece pași înapoi, dar atâta timp cât vei continua să arăți dragoste de sine, în ciuda a tot ceea ce este ceva de care să te mândrești enorm.
Lizzy:Bine. Dacă așa spui...
Humphrey:Nr. 2 Suntem condiționați de societate să credem că iubirea de sine este egoistă, dar nu este adevărat.
Lizzy:De ce?
Humphrey:Pentru că să ai grijă de tine este unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poți face pentru tine.
Lizzy:Bine. Am înțeles.
Humphrey:Nr. 3 Iubirea de sine este o călătorie, nu o destinație.
Lizzy:Călătorie?
Humphrey:Da. La fel cum dragostea la prima vedere nu există, dragostea de sine la prima vedere în oglindă nu există.
Lizzy:Dar e ciudat, Humphrey. Când l-am cunoscut pe Donnie, a fost pentru mine dragoste la prima vedere. Iar acum că ne e profesor, face în așa fel încât să ne umilească. A făcut asta și cu mine. Eu! Prietena lui cea mai bună din copilărie! Cum a putut să facă asta?!
Humphrey:Nu știu Lizzy. Dar, așa cum este nevoie de timp pentru a cunoaște pe cineva nou în relație, același lucru este valabil și pentru a avea o relație cu tine însuți. Donnie e profesor acum. E datoria lui să vă educe pentru a-ți fi ceva mari.
Lizzy:Așa a zis și Donnie. Însă n-a folosit cuvântul educat. A zis disciplinat. Adică, a ne transforma niște oameni fără suflete. La fel cum sunt germanii!
Humphrey:Să nu judecăm aspru indiferent dacă ești german sau nu. Însă, te-aș încuraja să te uiți în acea oglindă, să-ți vezi defectele și să le accepți cu dragoste necondiționată!
Lizzy:Bine.
Humphrey:Nr.4 Iubirea de sine este importantă pentru că îți deschide mai multe uși pentru a oferi și a primi iubire. Odată ce înveți să te iubești pe tine însuți și cum să te tratezi bine, te simți într-un loc mai bun pentru a repeta aceeași curtoazie pentru ceilalți.
Lizzy:Bine.
Humphrey:Nr.5 Descoperirea surselor de vindecare poate fi dificilă, ia tot timpul de care ai nevoie pentru a te vindeca emoțional, dar nu este ușor.
Lizzy:Știu.
Humphrey:Depășirea traumei trecute poate fi o experiență descurajantă și copleșitoare, dar amintește-ți „Numquam singularis". Nu ești singură.
Lizzy:Așa e. Nu sunt singură. Te am pe tine, pe Margareta, pe părinții ei și colegii de la școală.
Humphrey:Exact. Fă pauze între introspecții și mergi în ritmul tău.
Lizzy:Bine.
Humphrey:Nr. 6 Iubirea de sine înseamnă să-ți dai permisiunea de a-ți accepta propria compasiune, dar amintește-ți că compasiunea de sine nu înseamnă să te scuzi sau să-ți faci milă de tine.
Lizzy:Înțeleg. Dar, compasiunea de sine?
Humphrey:Compasiunea de sine față de propriile experiențe de viață arată adevărata putere. În loc să te învinuiești pe tine însuți, examinează în mod obiectiv situația pe care o percepi ca un eșec în a evita stima de sine scăzută, vorbirea de sine toxică și disprețul de sine. Cu cât îți arăți mai multă compasiune de sine, cu atât mai multă încredere în sine te va crește.
Lizzy:Bine.
Humphrey:Nr.7 Iubirea de sine înseamnă să-ți urmezi mișcările inimii, chiar dacă asta nu este ceea ce își doresc alții.
Lizzy:De ce?
Humphrey:Nu fi presat să urmezi o carieră sau un hobby dacă inima ta nu este în ea. Să te iubești și să fii o doamnă pentru tine înseamnă să-ți urmezi propriile vise și propria inimă. Indiferent ce ar spune alții, meriți să te simți fericită și împlinită făcând ceea ce îți place.
Lizzy:Bine.
Humphrey:Și, în sfârșit, nr. 8 Dragostea de sine nu este întotdeauna distractivă.
Lizzy:De ce?
Humphrey:Iubirea de sine înseamnă să faci ceea ce este mai bine pentru tine, chiar dacă nu te entuziasmează în acest moment. Dragostea de sine ar putea fi să te culci devreme pentru a te pregăti pentru o zi importantă, să rămâi astfel încât să poți termina o misiune sau să înveți să spui „Nu" pentru a petrece timp cu persoana iubită, astfel încât să poți petrece timp să te cunoști pe tine însuți.
Lizzy:Ai dreptate. Îți mulțumesc mult, Humphrey. Chiar m-ai salvat.
Humphrey:Cu plăcere. Uneori, pentru a ne iubi pe noi înșine, trebuie să acordăm prioritate a ceea ce este mai bine pentru noi și să facem sacrificii, doar asta ne poate confirma în propriile noastre minți că avem în suflet propriile noastre interese.
Lizzy:Așa e.
Humphrey:Noroc!
Lizzy:Noroc!
CITEȘTI
Little Lizzy
FanficEste povestea unei copile orfană de ambii părinți pe nume Lizzy. Este crescută de majordomul Humphrey însă de la o vârstă fragedă este diagnosticată cu anxietate. Însă această anxietate o va ajuta pe Lizzy să treacă cu brio prin obstacolele vieții...