32. Čtyři díly skládanky a nejmocnější magie

9.5K 606 80
                                    

Čas utíkal jako voda a ani se naše nebelvírská šestice nenadála, už tu byl den jejich posledního úkolu. Byl pátek a tak většina žáků spěchala ze snídaně na svou první hodinu, až na Jamese, Siriuse, Remuse, Emily, Lily a Hermionu. Právě oni byli finalisté soutěže, kterou pro šesté a sedmé ročníky vymyslel profesor Brumbál a profesor Brown. Dnes se měli společně utkat o to, kdo z nich vyhraje odměnu- týdenní pobyt na horské chatě.

Přesně na devátou se ve Vstupní síni sešli finalisté a profesor Brown. „Vítám vás u posledního úkolu," usmál se učitel. „Nejspíš nemusím připomínat, o co dneska soutěžíte. Kdo vyhraje, čeká ho odměna a navíc pan ředitel vyhlásil speciální odměnu a to 50 bodů za každého člena týmu pro jeho kolej. I když je víc než jasné, že body bude přičítat Nebelvír," ušklíbnul se.

„Tak tedy k poslednímu úkolu. Tady máte každý jednu krabici, bude velice důležitá," řekl a podal Jamesovi a Hermioně, kteří k němu stáli nejblíže hranatou krychli, které byla poměrně velká. Obě byli černé a obě měly na víčku prohlubeň. Na první pohled bylo jasné, že do ní musí zapadat nějaký předmět.

„Vaším úkolem je ji otevřít. Nepokoušejte se o to násilím. Jsem si jistý, že to zvládnete i normální cestou," vysvětloval Brown mezi tím, co si jak dívky, tak chlapci zvědavě prohlíželi krabice. „Až se vám to podaří, dozvíte se, co máte dělat dál. Chci vás upozornit, abyste nenarušovali žádné hodiny, v učebnách, kde se vyučuje, nic užitečného nenajdete. Jak už jsem vám říkal, dneska by to mělo být spíš odlehčené, stejně ale dnešní úkol prověří vaši inteligenci, schopnost spolupracovat i vaše čarodějnické schopnosti. A taky to, jestli jste hodni být bradavickými šampiony," řekl profesor s důrazem na poslední větu.

„Myslím, že se s dnešním úkolem už dokážete dál poprat sami. Vyhrává ten, kdo celý úkol dokončí jako první. Připraveni?" zeptal se nakonec, čímž donutil všech šest účastníků soutěže zvednout hlavu od krabic.

„Začínáme právě teď," dodal, když viděl, že nikdo nemá žádné otázky.

Remus něco zašeptal Jamesovi a Siriusovi, načež se všichni vydali směrem k východu ze Vstupní síně . Když procházeli kolem dívek, Sirius se naklonil k Mie. „Hodně štěstí," zašeptal jí do ucha tak, aby ho slyšela jen ona. Než mu stačila jeho přání opětovat, byl už pryč a následoval své dva kamarády ven ze síně.

Mezi dívkami zavládlo ticho.

„Myslím, že mě něco napadlo," promluvila po chvilince Emily. „všimli jste si, jak Brown zdůraznil Bradavickými šampiony?"

„Ty myslíš, že to, co zapadá do té prohlubně a co tu krabici pravděpodobně otevře bude mít nějakou speciální souvislost s Bradavicemi?" zeptala se Lil.

„S kolejemi," doplnila rudovlásku Hermiona. Brunetce se už v hlavě začínalo rýsovat možně řešení. „ Nebude to jedna věc. Bradavice jsou sice jeden celek, ale jsou tu čtyři koleje. To už tu jednou bylo, že šlo o vlastnosti jednotlivých kolejí," připomněla Mia druhý úkol.

„Nepřipomíná vám ta prohlubeň tak trochu znak Bradavic?" nadhodila Emily. „Sice ten tvar není tak úplně definovaný, ale to asi aby to nebylo očividné na první pohled."

„Musíme najít čtyři části toho znaku, ale kde hledat? Ve společenkách určitě ne, tam se nedostaneme a Brumbál s Brownem to vědí," konstatovala Lily.

„ Zmijozel bude podle mě někde v podzemí, kde jinde. Pro Havraspár by mi zase přišla příhodná knihovna. Mrzimor možná Velká síň, tam se vždycky všichni schází. A paradoxně pro nás mě momentálně nic nenapadá," podělila se Hermiona o své myšlenkové pochody s kamarádkami. Ty na ní zůstaly koukat s otevřenou pusou.

Vyvolená (HP FF, Poberti)Kde žijí příběhy. Začni objevovat