73. JSEM nervózní

4.6K 378 55
                                    


„Jamesi, můžeš laskavě přestat? Hrozně mě tímhle přecházením ze strany na stranu znervózňuješ. A nic tím nevyřešíš."

„Ne, nemůžu Lily. Já totiž už JSEM nervózní."

„Tak k nim zajdeme. Určitě jsou v pořádku. Musí být," snažila se rudovláska uklidnit svého přítele, ale pravdu říct, přesvědčovala i sama sebe.

Brýlatý mladý kouzelní se jí už, už chystal něco odseknut, když v tom ho přerušilo zaklepání na domovní dveře. Místo odpovědi se tedy vydal vstříc nově příchozímu.

„Remusi," trochu se podivil, když otevřel dveře a spatřil za nimi svého kamaráda. „Co tu děláš? Neříkals, že si dneska půjdeš zažádat o tu práci na ministerstvo?" ptal se James během toho, co druhého muže pokynutím ruky pozval dovnitř. Když se Remus v předsíni zul, společně se vydali do kuchyně domu Potterových, kde už na ně čekala Lily, která zaslechla Remusův hlas, a tak teď byla celá zvědavá, co tu jejich přítel dělá.

„Jo, to jsem říkal a taky jsem tam byl. Bohužel, stalo se přesně to, co jsem měl čekat. Stačilo se zeptat, jak by asi čistě teoreticky ministerstvo reagovalo na žádost o práci někoho s lykantropií, abych dokonale vyděsil čarodějku, která žádosti vyřizovala. Měli jste ji vidět, málem utekla. Snažil jsem se to zahrát do autu a řekl jsem jí, že jsem si dělal srandu. Ale myslím, že jsem ji nepřesvědčil," poznamenal Remus se smutným úsměvem.

„To mě mrzí, Remusi," zareagovala hned Lily a myslela to upřímně. Věděla, že Remusova rodina na tom není ani zdaleka tak dobře, jako třeba ta Jamesova. Ona měla to štěstí, že i když o vlastní rodiče přišla, Potterovi se o ní postarali. Ač jak James, tak i Sirius, nabízeli Remusovi, že mu alespoň v začátcích finančně pomůžou, on oba s díky odmítl. Chtěl se postavit na vlastní nohy.

„No, nedá se nic dělat," pokrčil Remus rameny. „Myslím, že mojí jedinou možností zůstává podívat se po práci v mudlovském světě. Vlastně to je i jeden z důvodů, proč jsem přišel, Lily. Potřeboval bych pomoc s tím mudlovským papírem, co požadují, když se chceš o nějaké místo přihlásit," vysvětlil a rudovláska hned souhlasně přikývla.

 Potřeboval bych pomoc s tím mudlovským papírem, co požadují, když se chceš o nějaké místo přihlásit," vysvětlil a rudovláska hned souhlasně přikývla

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

„Jamesi, jsi v pohodě?" změnil Remus téma, když si všiml, jak jeho kamarád přechází z jednoho konce kuchyně na druhý a něco si pro sebe mumlá.

„Už hodinu a půl," vyštěkl James nervózně. „Posílal jsem Siriusovi a Hermioně sovu už před hodinou a půl a pořád neodepsali. Já vážně nechci bejt otravnej a chápu, že mají asi spoustu lepších věcí na práci než odepisovat na moje vzkazy, ale kruci," Jamesovi se na konci věty zlomil hlas. „Mám strach. Potom, co se stalo vaši," podíval se na Lily všeříkajícím pohledem.

James teď vypadal, jako že se každou chvíli zhroutí, a to byl přitom poslední týdny tak silný. I pohár jeho trpělivosti však přetekl – ač mohlo být milion důvodů, proč Sirius ještě neodepsal na jeho vzkaz, Jamese přemohla paranoia a panika. Sirius pro něj byl víc než přítel – byl rodina. A nedokázal si představit, že by se stalo něco jemu, nebo Hermioně.

Vyvolená (HP FF, Poberti)Kde žijí příběhy. Začni objevovat