Potom, co děvčata odešla do kuchyně, rozhodl se James, že se podělí se Siriusem a Remusem o něco, nad čím dumal už nějakou dobu. „Kluci, pojďte semnou nahoru, něco vám chci ukázat," vyzval je proto.
Společně se odebrali do horního patra a tam do malé zadní místnosti, kterou James využíval jako úložiště svého koštěte a dalších věcí, souvisejících s jeho úpravou a na famfrpálové míče, které u něj jako u bývalého kapitána nemohly doma chybět. Když vešli všichni tři dovnitř, opatrně za nimi zavřel dveře a rozsvítil světlo. Potom přešel k poličce, kde měl všechno možné a zašátral rukou až úplně dozadu.
„Chtěl bych znát váš názor," řekl, když vytáhl malou krabičku pokrytou sametem. Otevřel jí a odkryl nádherný starožitný prsten, který se v ní skrýval. Byl stříbrný, po obvodu vykládaný malými kamínky, ozdobený ornamenty a jako třešnička na dortu ho završoval jeden větší kámen.
„Páni," vydechl Sirius. „Takže je to tady?"
„Jo," přikývl James. „Myslím, že není na co čekat. A nechci být negativní, ale všichni víme, jak to teď je, může se stát cokoliv kdykoliv. Proto si myslím, že odkládat svatbu na nějaké později je hloupost."
„Teda Jamesi, já koukám," řekl konečně něco i Remus. „Nemyslím to ale samozřejmě ani v nejmenším špatně, jsem za tebe i Lily hrozně rád. A páni, vážně se ti splní to, po čem jsi toužil od prvního ročníku."
„Pokud řekne ano," zasmál se James nervózně.
„Kámo, všichni víme, že ano řekne. Vždyť se na vás podívej, máte vztah, jaký by vám mohl kdekdo závidět, bydlíte spolu a funguje vám to," uklidnil ho Sirius a jemně mu stiskl rameno. I kdyby neměl informace od Hermiony z budoucnosti, stejně by svému nejlepšímu kamarádovi řekl to samé – James a Lily byli prototyp dokonalého páru a i když byli tak mladí, nikdo v jejich případě nepochyboval, že jsou spolu schopni strávit zbytek života.
„Díky kluci," usmál se na ně vděčně James. „Takže myslíte, že je v pohodě, když to udělám? Čekám teď už jen na tu správnou příležitost."
„Myslím, že úplně v pohodě," poklepal ho Remus po ramenou.
Sirus nemohl, než jen souhlasně přikývnout, naprosto sdílel Remusův názor. „Ten prsten, ten nosila i tvoje mamka, ne?" podotkl, když se na šperk pozorněji zadíval.
„Přesně tak," potvrdil černovlásek. „Poprosil jsem ji o něj, když jsem jí oznamoval, že chci Lily požádat o ruku. Je to tradice, že se tyhle prsteny předávají, však ty to určitě, Siriusi, znáš, vaše rodina je posedlá těmahle kouzelnickejma tradicemi."
„Jo, to teda znám. Ještě aby ne, po všech těch hodinách etikety, zvyklostí a historie. Ach, jak mě jen mrzí, že nikdy nezažiju pravou, Blackovskou svatbu," povzdechl si naoko zkroušeně Sirius.
ČTEŠ
Vyvolená (HP FF, Poberti)
FanfictionVyvolená, aneb poslední obraceč času. Co kdyby Harry nebyl jediný vyvolený? Co kdyby všichni ti nevinní lidé nemuseli zemřít ? Co kdyby existovala jiná možnost ? Hlavní postavou příběhu je Hermiona , které se přenese do doby Pobertů . "Změň...