İÇİMDEKİ SES Bölüm 62

50 24 1
                                    


Mustafa, evdeydi. İyi haberler vardı: Ayşegül, annesine iş bulmuştu, şehir dışında doktor bir kadının evinde yaşlı ve hasta bir adama bakacaktı annesi. Evin yemeğini ve işlerini, temizliğini de yapacaktı. Kötü haber ise yarın buradan taşınacak olmalarıydı. Aslında bu haber de iyiydi; ama buraya bağlanmıştı Mustafa.

Sabahın erken saatleriydi. Eşyalar kamyona yüklenmişti. Mustafa'nın içini bir sıkışıklık sardı. Buradan ayrılıyor olmak zordu. Mahallede dolandıktan sonra Eflatun'un evinin çevresinden dolanıyordu. Marketin önünde Ali'yle konuşan Eflatun'u gördü. Ali, motorun arkasındaki sırt çantasından kitap gibi elde taşınan parlak kadın çantasını verdi Eflatun'a. Neler oluyordu aralarında? Çok samimi görünüyorlardı. Mustafa öfkeli adımlarla gerisin geri gitti. Nereye gittiğini bilmiyordu. Üzünüyle ilerliyordu. Az sonra aklı başına geldi. Yönünü değiştirdi. Köşeyi dönünce Ali'yle karşılaştı. Eflatun motorun arkasındaydı, hemen indi. Fırtına gibi Mustafa'nın karşısısına dikildi: "Kaç gündür yüzünü gördüğüm yok!"

"Ben.. şey..."

"Paramı da aldın... Kaç gündür buhar oldun uçtun? Pis dolandırıcı!"

"Öyle değil."

"Rezil! Yuh sana! Senin kalıbına ben!"

"Paranı vereceğim. Bağırma be! Herkes bize bakıyor."

Ali dedi ki: "Eflatun gel. Seni bırakayım."

"Bu kim oluyor da aramıza karışıyor ki!? Sen ondan haz etmezdin ki?" diye sordu Mustafa.

"Sana ne bundan! O senin gibi kandırmıyor beni."

"Peki. Öyle olsun."

Mustafa, arkasını döndü, hızla oradan uzaklaşıyordu.

Ali, kahkaha attı ve bağırdı: "Mustafa, gitme, kızın sana ihtiyacı var, öfkeyle dediklerini umursama."

Mustafa, dönüp bakmadı bile. Çok kırılmıştı ve çok kızgındı.

Birçok kötü hatıra gibi Eflatun ve onunla paylaştığı her şeyi bu mahalleye gömdü. Köpeğini mahlledeki küçük çocuklardan birine verdi bakması için. Birkaç komşuyla vedalaştı. Kamyonun kasasına bindi. Kendini berbat hissediyordu. İyi şeyler aklına getirmeye çalışıyordu. İçinde yaşamaya devam eden acılara da zamanla alışır ve katlanırdı. Gözlerinden yaşlar düşmeye başladı.

au,

İÇİMDEKİ SESHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin