Verbaasd kijk ik om. Aria! Ik vlieg haar om de hals. 'Hoe ben je hier ooit gekomen? Heeft Ravi je niet tegengehouden? Wat is de situatie nu daar?' Lachend laat ze me los. 'Rustig, Laura.' Ravi heeft geen flauw benul waar ik ben. Of waar jullie zijn.' Opgelucht haal ik adem. Dan veranderd de uitdrukking op Aria's gezicht. Ze kijkt nu meer serieus. 'De situatie..... je wilt niet weten hoe slecht het er nu aan toegaat in het magische rijk. Nu jij weg bent heeft Valora de macht weten te grijpen. Ravi is opzoek naar jou dus de koning van het elfen en feeën rijk heeft nu nog maar een half leger. De draken beginnen hele stukken land plat te branden waardoor er voedseltekort is.' Ik kijk haar met open mond aan. Hoe kan dit allemaal ooit gebeuren in zo'n korte tijd? 'Maar, de anderen. De kabouters, eenhoorns, trollen. Kunnen die niks doen?' Vraag ik. Spijtig schudt Aria haar hoofd. 'Daarvoor is Valora te machtig geworden.' Verslagen kijken Melissa en Dylan naar de grond. 'Oh, komop jongens. Ik weet zeker dat zodra we Marc gevonden hebben, Valora ten onder gaat.' Probeer ik ze op te vrolijken. Met een ruk kijkt Dylan op. 'Dat was ik haast vergeten. Kijk eens wie ervoor heeft gezorgd dat Aria naar aarde heeft kunnen komen.' Plotseling voel ik een zachte neus tegen mijn arm duwen. 'Melody!' Roep ik uit en sla mijn armen om haar hals. 'Ze verscheen plotseling en nam me zonder te waarschuwen mee naar deze plek via een soort portaal.' Hoor ik Aria op de achtergrond zeggen. 'Je bent de beste.' Fluister ik in Melody's manen en laat haar los. 'Het beste moet nog komen.' Glundert Aria. Verbaasd kijk ik haar aan. Wat kan er nog beter zijn dan herenigd te worden met diegene die me mijn hele leven lang al beschermd? 'Jordan komt!' 'Niet waar! Dat is geweldig!' Roep ik uit. Lachend knikt Aria. 'Dus, wanneer komt ze?' Vraag ik. 'Ongeveer nu.' Hoor ik Jordan zeggen. Met een ruk draai ik me om. 'Jordan.' Zeg ik opgelucht. Medelevend kijkt ze me aan. ' Ik voelde dat er iets gevaarlijks gebeurde met jou. Het is de jongen met de groene ogen, hé?' Ik knik. 'Ach, lieverd toch.' Zegt ze moederlijk en trekt me in een knuffel. Liefkozend aait ze over mijn haar. 'Ik heb ooit gehoord over een ritueel dat elke vorm van duistere magie uit je lichaam kan bannen. Het kost veel energie en tijd maar daarna zal je je sterker en krachtiger voelen dan ooit te voren. Er kunnen nogal heftige bijwerkingen komen zoals verlamdheid, spraakgebrek en blindheid.' Ik heb mijn keuze al gemaakt. 'Ik doe het.'
JE LEEST
Het Leven Van Een Fee 2: Vluchten (Voltooid)
FantasyDeel 2 in het leven van een fee serie. Het is handig als je eerst Het Leven Van Een Fee leest. Nu blijkt dat Laura niet de uitverkorene is, maar een fee van een uitgemoord soort, moet ze vluchten. Ze duikt onder op aarde. Maar het is niet zo makkeli...