Stem

431 38 0
                                    

Geschrokken kijk ik om me heen. Wat was dat? 'Als je naar hulp zoekt, je vrienden denken dat je dood bent en zijn opzoek naar je broer. Niet dat het hun gaat lukken aangezien Valora ze op de hielen zit. Van hun hoef je dus sowieso geen hulp te verwachten.' 'Hoorde je dat geluid dan niet?' Vraag ik. Hij kijkt me verbaasd aan. 'Waar heb je het over?' Hij heeft het nog niet gezegd en het geluid klinkt nog een keer. 'Dat geluid.' Zeg ik. Nu kijkt hij me aan alsof ik getikt ben. Dan hoor ik iemand fluisteren, alsof diegene pal naast me staat. 'Water.' Klinkt het nog een keer. Nerveus kijk ik om me heen terwijl de stem steeds 'water' blijft fluisteren. Dan zie ik naast me een wazige schim staan. Het lijkt wel een persoon. Maar voor ik met mijn ogen kan knipperen is het alweer weg. 'Gaat alles wel goed? Je ziet eruit alsof je een spook ziet.' Hij moest eens weten. 'Wat boeit het jou nou of alles hoe gaat met mij. Hij bent immers de persoon die me dood wil hebben.' Herinner ik hem bits. 'Dat is waar.' Zegt de jongen bedenkelijk en stuurt meteen weer de vuurzweep op me af. Plotseling houd ik in mijn hand een waterzweep vast die de vuurzweep blokkeert. Ik verwacht weer de stekende pijn in mijn hart, maar die blijft uit. Ik voel hoe mijn mondhoeken omhoog krullen. Ik verdubbel de waterzweep en laat ze dan beide over mijn armen glijden zodat mijn armen gigantische waterarmen zijn. Geschokt kijkt de jongen me aan. 'Onmogelijk.' Mompelt hij. Dan hoor ik de stem weer. 'Alleen water.' Fluistert de stem en herhaalt het drie keer voordat het verdwijnt. De jongen trapt met zijn voeten een muur van vuur op me af. Snel laat ik het water over mijn hele lichaam glijden zodat het vuur er sissend tegenaan ketst. Voordat de jongen nog een keer met zijn voeten kan uithalen sla ik een van mijn armen om zijn enkels. Hij probeert hetzelfde nu met zijn vuisten maar ook die houd ik vast. Ik til mijn armen op en laat de jongen zo in de lucht zweven. Dan zwiep ik met mijn armen en de jongen suist door de lucht heen om vervolgens tegen een van de bomen te knallen. Hij blijft met gesloten ogen liggen. Ik haal het water van mijn lichaam af en stop een klein beetje in mijn fles. Met de rest laat ik de jongen tegen de boomstam bevriezen. Het duurt wel een tijdje voordat die wakker is en zichzelf los heeft gemaakt. Dan draai ik me om en begin het bos uit te lopen. Nu ik mijn water element terug heb kan ik naar mijn vrienden toe om ze te waarschuwen voor Valora. Hopelijk ben ik nog niet te laat.

Het Leven Van Een Fee 2: Vluchten (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu