Sturen

416 37 0
                                    

Ik zucht diep. 'Komop, Melody. Laten we maar teruggaan naar Jordan. Wie weet is ze daar gewoon.' Maar diep van binnen weet ik dat dat niet waar is. Melody briest en begint weer te draven. Maar als we er bijna zijn staat ze met een schok stil. Ik spoor haar aan. 'Nog een paar meter meid. Ik weet dat je moe bent maar we zijn er echt bijna.' Inplaats van vooruit begint Melody achteruit te lopen. 'Melody, doe niet zo raar. Ga gewoon vooruit.' Zeg ik nu strenger. Melody hinnikt zacht maar bang. Voor ik kan vragen wat er is klinkt er een ijzingwekkende gil. Geschrokken kijk ik in de richting. Het komt bij ons kamp vandaan. 'Melody, wat was dat?' Fluister ik bang, al weet ik dat Melody moeilijk kan antwoorden. Ik spring van haar rug af. Als zij niet mee wil ga ik wel alleen. Op mijn tenen sluip ik dichterbij. Op een paar meter afstand van het kamp hoor ik een heel bekende stem: 'Snap het dan, ik moet dit doen. Ze is levensgevaarlijk en geschift. De enige manier om haar in de val te kunnen lokken was door jou te laten verdwijnen.' Ravi! 'De enige gevaarlijke gek hier ben jij.' Ik vloek binnensmonds. Hij heeft Aria. Ik tijger over de grond naar een omgevallen boomstam en gluur er overheen. Ik hap naar adem. Op de open plek staan Dylan, Melissa, Aria en Jordan vastgebonden en omsingeld door tien soldaten. Ravi staat te ijsberen om het kampvuur. 'Ze is al uren weg, zou ze het doorhebben?' Uit pure frustratie vuurt hij een rots op Jordan af. Ze kan hem nog maar net ontwijken. Oké, nu is het genoeg. Ik til mijn hand op en stuur de rots op Ravi af. Ik negeer de stekende pijn in mijn hart en sta op. Ravi wordt vol in zijn rug geraakt en knalt tegen een boom aan. 'Zocht je mij?' Vraag ik terwijl ik de open plek op wankel. 'Laura, nee.' Fluistert Jordan zacht. Ik duik weg voor een van de soldaten en draai mijn heupfles open. Ik maak een waterzweep en kijk rond. Twee soldaten staan bezorgd bij Ravi, vier bewaken Dylan, Melissa, Aria en Jordan terwijl de overige drie langzaam om mij heen lopen. Ik richt mijn aandacht op de drie soldaten om me heen. Ik zie ze zoeken naar een zwakke plek om me te kunnen aanvallen. Ik haal uit naar een van de soldaten en weet de zweep om zijn enkel te slaan. Ik trek aan en de soldaat valt op de grond. Ik laat gigantische groene planten stengels uit de grond groeien die hem tegen de grond houden. Dan zie ik iets in mijn ooghoek bewegen en kan nog net optijd wegduiken voor de tweede soldaat. Ik stuur een golf van water op hem af en laat het op het moment dat het hem raakt bevriezen. Ik grijp naar mijn hart maar blijf doorvechten. Het lijkt wel alsof er steeds nieuwe soldaten bij komen die Dylan, Melissa, Aria en Jordan proberen tegen te houden en mij proberen te vermoorden. Ik weet nog vier andere soldaten neer te halen voordat het me te veel wordt. Ik zak kreunend op mijn knieën en zie dat Ravi opstaat. Verbaasd kijkt hij me aan. Er beginnen zich zwarte vlekken voor mijn ogen te vormen terwijl ik steeds langzamer begin te ademen. Ik weet nog een aardbeving te veroorzaken voordat ik mijn laatste adem uitblaas en de wereld zwart wordt voor mijn ogen.

Het Leven Van Een Fee 2: Vluchten (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu