Redders in nood

358 26 1
                                    

Met een klap vliegt de deur open. De agent die me de video liet zien beent de ruimte in en opent onze celdeur. Zonder iets te zeggen boeit hij Aria en sleurt haar de cel uit. Ik wil haar achterna rennen, maar de agent smijt de traliedeur voor mijn neus dicht. 'Wat ga je met haar doen?' Schreeuw ik en rammel aan de tralies. Als hij haar pijn doet.... 'Een klein verhoor.' Zegt de man met een geniepig lachje en houd de taser omhoog. Aria kijkt me bang aan en vormt met haar mond "help" als ze de ruimte uit wordt gesleurd. Ik schud verbijsterd met mijn hoofd. Hoe is deze man in godsnaam agent geworden? En hoe moet ik Aria redden? Mijn handen zijn nog steeds om de spijlen geklemd. Ik laat mijn hoofd tegen de spijlen rusten en sluit mijn ogen, hopend op een plan. De agent is te ver weg om zijn bloed te kunnen sturen, er is hier geen water, de ruimte is van beton gemaakt en met luchtsturing schiet ik niet veel op. Ik ben zojuist uit de geestenwereld gegooid, telekinese kan ik in deze situatie niet gebruiken en ik heb geen flauw idee hoe ik moet vuursturen. Topsituatie. Ik laat me op mijn knieën zakken en bonk zachtjes met mijn hoofd tegen de tralies. 'He, dat kietelt!' Geschrokken kijk ik op, maar ik zie niemand. 'Wie ben je?' Vraag ik wantrouwend en kruip achteruit. 'Blinde kip, ik sta recht voor je.' 'Maar... Ik zie alleen maar tralies vo-' Mijn stem stokt als ik het begrijp. 'Daniël! Laat me nooit meer zo schrikken!' Roep ik uit. Lachend veranderen de tralies terug in Daniël. Ik kan er niks aan doen dat er rillingen over mijn rug glijden, ook al heb ik hem de afgelopen weken al honderden keren zien veranderen in de vreemdste dingen. 'Surprise.' Glimlacht Daniël. 'Beschuldigend kijk ik hem aan. 'Kon je niet eerder komen?' 'He, jij zei tegen Valora vijf dagen. Je mag blij zijn dat we je achterna zijn gekomen.' Dat is waar. 'Wie is "we"?' 'Dylan en ik.' Grijnst Daniël. 'Watte?' Vraag ik ongelovig. 'We hebben het bijgelegd.' Zegt Daniël schouderophalend. 'Mooizo.' Zeg ik en spring overeind. 'He! Wat ga je doen?' Roept Daniël als ik de metalen deur uit zijn voegen blaas. 'Wat dacht je van het magische rijk redden?' Roep ik terug en hoor hoe Daniël achter me aan rent. 'Ohja...' Lachend schud ik mijn hoofd. Lekker slim bezig, Daniël.

Het Leven Van Een Fee 2: Vluchten (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu