Uitleg

421 34 0
                                    

Met een ruk draai ik me om. Marc staat met grote ogen in de deuropening. 'Wie is die gast?' Vraagt Marc dan. 'Dit is nou Ravi, de grootste verrader die er bestaat.' Marc's blik wordt donker. 'Ravi?' Gromt hij tandknarsend en smijt de deur achter zich dicht. Hij beent naar Ravi toe, die inmiddels is opgesprongen. 'Luister, "prins". Als jij Laura ook maar een haartje krenkt, ben je er geweest.' Zegt Marc dreigend. Ongemakkelijk doet Ravi een paar stappen achteruit en steekt zijn handen in de lucht. 'Rustig aan, man. Ik ben hier niet om haar te doden maar om haar om een gunst te vragen.' Ik ga naast Marc staan. 'En het antwoord op die gunst is nee.' Zeg ik dan bot. 'Laat het me alsjeblieft opnieuw uitleggen, dan zal je het snappen.' Ik zucht opnieuw. 'Goed dan.' 'Kan je dan wel die zweep wegdoen? Het geeft me de kriebels.' Ik rol met mijn ogen en laat het water in mijn heupfles glijden. 'Oke.' Zegt Ravi en hij gaat op de bank zitten. Ik ga met mijn armen over elkaar voor hem staan en kijk hem afwachtend aan. Marc gaat naast me staan en neemt dezelfde houding aan. 'En met jou ben ik ook nog niet klaar.' Sis ik tegen Marc. Voor hij kan reageren begint Ravi te praten.

'We hebben je hard nodig, Laura. Valora heeft de helft van mijn rijk ingenomen en platgebrand. Ze denkt dat je dood bent en dat geeft haar nieuwe moed. Ook heeft ze mijn vader weten te ontvoeren. Daardoor is de rest van ons volk in opstand gekomen. Ze geloven niet meer dat alles goed gaat komen. Alsjeblieft, Laura. We hebben je nodig. Valora moet weten dat je nog leeft. En nu je sterker bent dan we dachten kan je haar vast en zeker verslaan. Helemaal nu je je broer hebt gevonden. Aangezien hij de uitverkorene is zou zijn hulp ook welkom zijn.'

Ik kijk hem ongelovig aan. 'Dus als ik het goed begrijp wil je me eerst vermoorden. Maar zodra jullie het weer zelf tegen Valora moeten opnemen en het niet zo goed gaat willen jullie me weer terug? Sorry hoor, maar jij bent de reden dat ik praktisch dood was. Jordan heeft zich voor mij opgeofferd! Waar haal je dan überhaupt het lef vandaan om mij op te zoeken en dit te vragen?' Ik begin steeds harder te praten. 'Laura....' Begint Ravi geschrokken maar ik onderbreek hem 'Nee, niks Laura. Je hebt geluk dat ik je nog laat leven na wat hij mij en mijn vrienden hebt aangedaan. Je hebt nota bene je twee beste vrienden gevangen genomen! Ik wil- Nee, ik eis dat je nu vertrekt. Ja, ik zal het tegen Valora opnemen. Maar denk maar niet dat ik dat doe voor jou. Ik doe het voor al die onschuldige burgers van Het Magische Rijk. En dan bedoel ik niet alleen de elfen en de feeën. En zodra Valora en de jongen verslagen zijn laat ik iedereen weten wat voor een goede prins de elfen en feeën hebben. Maar ik zal je niet doden. Ik laat me niet zakken tot jouw niveau. Maar geloof me als ik zeg dat ik ze niet zal tegenhouden als hun beslissing is jou te verbannen, of erger.' Ravi zucht en staat op. 'Dan ga ik maar, tenzij....' Zegt hij en kijkt Marc hoopvol aan. Marc laat een kleine tornado in zijn hand ronddraaien. 'Ben ik zo duidelijk?' Vraagt hij dan. Ravi zucht gefrustreerd. 'Best, maar je weet niet wat voor een kans naar roem en rijkdom je mist.' 'Eruit!' Gil ik en haal het water weer tevoorschijn. Meteen rent Ravi de kamer uit. 'Maar ik ben nog niet klaar met jullie.' Hoor ik hem nog roepen.

Het Leven Van Een Fee 2: Vluchten (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu