Verbaasd knippert Dylan een paar keer met zijn ogen. 'Wat?' Vraagt hij dan. 'Je leven is niet wat je denkt dat het is.' Herhaal ik rustig. 'Hoe bedoel je?' Vraagt Dylan. Ik begin hem te vertellen over het verhaal van Luna en Fabio. Als ik klaar ben kijkt Dylan me ongelovig aan. 'Je gaat me toch niet zeggen dat je hun gelooft?' Vraagt hij. Ik kijk naar de grond. 'Laura!' Roept Dylan geschokt uit. 'Jij hebt de maangeest niet gezien.' Protesteer ik. 'En jij vergeet dat hij in iedereen kan veranderen, inclusief de maangeest. En met een beetje tovernarij kan die heks je die beelden laten zien. Daarbij heeft die gast je al een keer laten sterven.' Werpt Dylan tegen. 'Dylan, alsjeblieft. Je moet me geloven.' Zeg ik smekend. 'Je beseft echt niet hoe erg je nu in gevaar bent, he?' Zegt Dylan hoofdschuddend. 'Dylan...' Zeg ik zacht. 'Nu moet je eens goed luisteren. Je bent hartstikke lief en behulpzaam, maar je bent te naïef. Waarom zou Ravi niet de echte prins zijn? Ja, oké. Hij heeft je verraden. Maar ik kan me nog exact herinneren hoe het was al die keren dat Valora ons aanviel.' Ik haal diep adem en probeer kalm te blijven. Het heeft geen zin te gaan schreeuwen. Houd ik mezelf voor. 'Kom op, Laura. We moeten hier meteen weg.' Zegt Dylan en pakt mijn arm vast. 'Dylan, wacht.' Zeg ik en trek mezelf los. 'We hebben nu echt geen tijd voor spelletjes.' Zegt Dylan streng en pakt mijn arm weer vast. Ik probeer mezelf weer los te trekken, maar deze keer heeft Dylan zijn greep verstevigd. 'Volgens mij hebben ze jouw geheugen juist gemanipuleerd.' Mompelt Dylan en probeert me de trap op te trekken, maar ik stribbel erg tegen. Denk, Laura! Hoe kan je Dylan je laten geloven? Dan heb ik het. Sorry, Dylan. Denk ik bij mezelf en zet mijn nagels in zijn arm. Met een schreeuw laat hij me los. 'Waar was dat voor?' Zegt hij woedend en wrijft over zijn arm. 'Sorry, maar ik moest het echt doen.' Zeg ik met een spijtig gezicht. 'Waarom?' Vraagt Dylan. 'Hierom.' Zeg ik en leg mijn hand op zijn gezicht. Ik haal diep adem en concentreer me. Alsjeblieft, Jordan. Laat me niet in de steek.
JE LEEST
Het Leven Van Een Fee 2: Vluchten (Voltooid)
FantasyDeel 2 in het leven van een fee serie. Het is handig als je eerst Het Leven Van Een Fee leest. Nu blijkt dat Laura niet de uitverkorene is, maar een fee van een uitgemoord soort, moet ze vluchten. Ze duikt onder op aarde. Maar het is niet zo makkeli...