Dat doet pijn

303 25 7
                                    

'Wat is er?' Vraagt Daniël onzeker als we hem zonder iets te zeggen aanstaren. Geschrokken grijpt hij naar zijn gezicht. 'Heb ik twee neuzen? Zit mijn mond op mijn voorhoofd?' Roept hij uit als we nogsteeds niks zeggen. 'Je... ogen.' Stamelt Valora. 'Ben ik veranderd in een een-ogige oger?' Vraagt Daniël hysterisch. Aria springt naar voren en grijpt hem bij zijn schouders. Verwilderd staart Daniël haar aan. 'Luister goed naar me, Daniël. Wordt niet hysterischer, ga niet flippen en al helemaal niet flauwvallen. De vloek van Mata Hijau is verslagen. Je ogen zijn niet dodelijk meer.' Zegt ze langzaam. Daniel's ogen worden groot en hij begint zwaar te ademen. 'Oh-oh.' Mompelt Dylan. Maar voor Daniël nog verder in paniek kan raken geeft Aria hem een klap in zijn gezicht. Ongelovig legt hij zijn hand op zijn wang waar nu een handafdruk op staat. 'Wat...? Wa-waarom deed je dat?' Vraagt Daniël. 'Je werd hysterisch.' Zegt Aria schouderophalend en maakt uit het niets water. Hiervan maakt ze een heldere ijsplaat en geeft hem aan Daniël. Hoewel zijn weerspiegeling niet heel duidelijk is, is wel heel duidelijk te zien dat zijn ogen niet meer fel groen zijn. 'Wat...? Hoe is dit mogelijk?' Fluister Daniël en staart naar zijn spiegelbeeld. 'Niks is onmogelijk.' Glimlacht Valora en hurkt naast hem neer. Een gelukzalig gevoel trekt door mijn lichaam en ik leg met een grote glimlach mijn hoofd op Dylan's schouders. 'Vanwaar zo vrolijk?' Vraagt Dylan grinnikend en drukt een kus op mijn kruin. 'Gewoon. Na al dat ongeluk hebben we eindelijk weer iets goeds.' Zeg ik. 'En weet je wat ik denk?' Zegt Dylan. Vragend kijk ik naar hem op. 'Dat het vanaf nu alleen maar beter kan gaan.' Zegt hij. 'Maar de voorspelling van de maangeest dan?' Onderbreekt Aria hem. Ohja. 'We weten dat iemand ons gaat verraden en dat Laura om zichzelf te beschermen haar connectie met de geestenwereld moet verbreken. Als ze dit doet wordt ze misschien wel helemaal niet verraden.' Antwoord Dylan simpel. 'Ben je ooit negatief?' Grinnik ik. 'De kans dat een steen gaat lopen is nog groter dan dat Dylan ooit negatief wordt.' Lacht Aria. Ieder een schiet in de lach en we vervolgen onze reis. En voor het eerst sinds tijden heb ik het gevoel dat dit ons gaat lukken. Dat we Ravi gaan verslaan en iedereen weer veilig is. Ik bedoel, wat kan er nu nog fout gaan?

Het Leven Van Een Fee 2: Vluchten (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu