Aria's verhaal

362 28 3
                                    

'Aria?' Zeg ik verbaasd terwijl Aria me overeind trekt. Even dreig ik door mijn knieën te zakken maar ik kan me net optijd aan de tralies vastgrijpen. 'Wat is er gebeurd? Hoe kan het überhaupt nog dat je leeft?' Vraagt Aria geschrokken. 'Aangevallen met een taser. Dat andere is een lang verhaal.' Zeg ik met op elkaar geklemde kiezen terwijl ik mezelf overeind probeer te houden. 'Ta-ser?' Vraagt Aria niet begrijpen. Even vergeten dat ze geen aardse dingen kent. 'Laat maar.' Zeg ik en probeer voorzichtig op mijn eigen benen te staan. Deze keer lukt het wel. 'Dus, wat is er gebeurd?' Vraag ik nieuwsgierig en sleep mezelf naar het betonnen bankje dat tegen een muur staat. Aria gaat naast me zitten en begint aan haar verhaal.

'Toen jij je voor ons opofferde werd Dylan woedend. Het lukte hem om zichzelf los te maken en wierp zich beschermend over jouw lichaam toen Ravi wou controleren of je dood was. Ondertussen konden Melissa en ik onszelf bevrijden en wilden net Ravi aanvallen toen Melody dat al deed. Laten we het er op houden dat haar hoorn best wel scherp is. Toen Ravi weg was gejaagd wouden we een eervolle begrafenis voor je organiseren, maar Jordan zei dat we alvast op zoek moesten gaan naar je broer. Zei zou voor jou zorgen. Maar jullie zijn nooit achter ons aangekomen. We zijn een gigantisch, zout meer overgestoken toen Melissa opperde naar het magische rijk te gaan om de bewoners te helpen beschermen tegen Valora. Eerst was Dylan het daar niet mee eens naar Melissa en ik wisten hem toch te overtuigen. Melody besloot met haar mee te gaan en Dylan en ik gingen verder op zoek naar je broer. Maar een week geleden had ik het gevoel dat we steeds in de gaten werden gehouden. Drie dagen geleden werd ik neergeslagen en werd ik hier wakker.'

Ik open mijn mond, en sluit hem dan weer. Ik kan geen geluid uit mijn mond krijgen. Maar dat hoeft ook niet, want de deur wordt opengegooid en een agent schuift een dienblad met eten onder de tralies door. Dan wenkt hij naar mij. Argwanend druk ik mezelf tegen de muur. De agent rolt met zijn ogen en haalt de taser tevoorschijn. 'Als ik jou was zou ik meegaan. Het is niet heel erg eng wat ze met je gaan doen.' Zegt Aria. Ik zucht en loop naar de agent toe. Die probeerd vriendelijk naar me te glimlachen, maar ik zijn ogen zie ik alleen maar afschuw. Hij pakt me bij mijn arm en neemt me mee door een heel gangenstelsel. Voor een grote, metalen deur blijft hij staan. Langzaam zegt hij iets tegen me in het Italiaans. 'Wat zeg je?' Vraag ik in het engels. 'Je spreekt engels?' Vraag de agent verbaasd. Ik knik. 'Ik dacht dat je alleen die wartaal kon uitslaan. Net als die andere freak.' Grinnikt de agent. 'Freak?' Vraag ik verontwaardigd. 'Laat maar. Hoe dan ook, we gaan een paar testen met je doen.' Zegt hij en opent de deur.

Het Leven Van Een Fee 2: Vluchten (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu