Maangeest

388 31 0
                                    

Laura P.O.V

Verbaasd kijkt Daniël me aan als ik het dek op kom gestormd. 'Wat is er aan de hand?' Vraagt hij verbaasd als hij mijn gezicht ziet. ' Ik kon het niet.' Snik en en zak in elkaar. Het zou zijn hart breken als hij wist dat zijn hele leven, en dat van vele anderen, een leugen zou zijn. Geschrokken komt Daniël naar me toe gerend en hurkt naast me neer. 'Je kon wat niet?' Vraagt hij en wrijft zachtjes over mijn rug. Ik haal een paar keer diep adem om mezelf te kalmeren. 'Onder water, toen ik Dylan had gered, wou ik hem net mee naar boven nemen toen ik een witte lichtflits zag. Een vrouw met zilver haar en donkerblauwe ogen verscheen naast me. Ze droeg een wijde, witte jurk en zei me dat ze de geest van de maan is. Eerst geloofde ik het niet omdat ik natuurlijk moest wachten tot de eclips, maar toen legde ze haar hand op mijn voorhoofd en plotseling schoten er allerlei beelden voorbij. Van een peuter met rood haar dat door een man van middelbare leeftijd in een rivjer wordt gegooid. Toen besefte ik dat dat Valora moest zijn geweest. Daarna kwam er beelden voorbij van Valora die opgroeide en jou vond. Hoe jullie de koning probeerden te verslaan en hoe hij onder de vloek leid. Toen besefte ik dat jouw verhaal dus waar is. Wat betekent dat ik Dylan moet vertellen dat zijn hele leven een leugen is. Dat ieders leven in Het Magische Rijk een leugen is. Dat zal zijn hart breken.' De woorden stromen als een waterval uit mijn mond terwijl ik de nieuwe tranen probeer tegen te houden. Daniël kijkt me sprakeloos aan. 'Wow.' Zegt hij langzaam. Ik haal mijn neus op een veeg de tranen van mijn wangen. 'Weet je wel wat dat betekent?' Vraagt Daniël dan. 'Dat ik het hart van mijn beste vriend moet breken?' Verbaasd kijkt Daniël me aan. 'Ook.' Zegt hij twijfelend. 'Maar dat betekent ook dat je een sterkere connectie met de geestenwereld hebt dan we dachten.' Vervolgt hij. 'Jippie.' Zeg ik sarcastisch. 'Weet je wat ik me al een tijdje afvraag?' Vraagt Daniël. 'Nou?' Zeg ik en sta op. Daniël volgt mijn voorbeeld en komt voor me staan. 'Wil je wel een fee zijn?'

Het Leven Van Een Fee 2: Vluchten (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu