Daniël staat zuchtend op. 'Ik ga naar Valora toe om dit te vertellen.' Voor ik kan reageren is hij al verdwenen. Ik haal de rugzak van mijn rug en pak het boek. Misschien kan dit boek verklaren waarom ik Jordan ineens zag. Volgens Marc stond hier alles in. Ik ga naar de eerste pagina waar een gigantische inhoudsopgave staat. Mijn oog valt op het kopje 8 elementen. Mijn soort! Zonder nog verder te kijken blader ik door naar het hoofdstuk. Opgewonden begin ik te lezen.
Het 8 elementen ras wordt gezien als het gevaarlijkste feeën en elven ras. Dat komt doordat ze over de machtigste elementen beschikken:
•water (Met watersturen kun je het water als het ware manipuleren. Je kunt het in ijs, mist en zelfs complete regenwolken veranderen. Het wordt vaak gezien als het zwakste element, maar niks is minder waar. Machtige waterstuurders kunnen complete tsunami's veroorzaken.)
•aarde (Aarde is een sterk element. Aardestuurders kunnen lawine's, modderstromen, aardbevingen en scheuren in de grond veroorzaken. Ze kunnen planten als het ware aanvoelen en laten groeien. Sommige kunnen zelfs dode planten weer laten leven. De basis van het aardesturen is rotsblokken laten zweven en kunnen sturen.)
•vuur (vuur is vooral een gevaarlijk element. Met een simpele vuurzweep kun je al afschuwelijke daden verichten. Misschien is dat dan ook de reden dat vuurstuurders redelijk zeldzaam zijn. Vuursturen is niet veelzijdig. Meestal is het niet meer dan vuurballen, vuurzwepen en vuuradem. Maar zoals al eerder is gezegd is het heel gevaarlijk.)
•lucht (de laatste basiselement. Lucht is een verradelijk element omdat je de aanval van een luchtstuurder meestal niet ziet aankomen. Luchtsturen varieërt van kleine luchtstromen maken tot complete tornado's. Sommigen geloven dat je met luchtsturen de zuurstof uit iemand zijn longen kan halen waardoor diegene stikt)
•genezing (genezing is een gewild element. Je kunt het overal voor gebruiken. Het vergt veel energie maar het is het dan wel waard. Helaas kan het niet gebruikt worden om doden weer tot leven te laten komen)
•bloedsturen (velen zien dit als een aftakking van het watersturen. Iemand die bloedstuurt kan de tegenstander laten doen wat die wilt. Ook kan hij het bloed laten stollen waardoor de tegenstander sterft)
•geest (een paranormale kracht. Iemand die over het element geest beschikt kan met geesten communiceren en de geestenwereld betreden. Sommige geesten kunnen je de toekomst of het verleden laten zien.)
•telekinese (een kracht dat meer voor de leuk is dan nuttig. Hiermee kan je voorwerpen naar je toe of van je af laten zweven.)Dit ras wordt ook niet ouder. Het verschilt per fee en elf maar gemiddeld blijven ze eruit zien alsof ze vijfentwintig zijn. Daardoor kunnen ze ook niet sterven van ouderdom. Om een fee of elf van dit ras te kunnen doden moet je ze levend in brand steken. Want zelfs als je ze van een klif gooit blijven ze leven. Ze kunnen dan wel elk bot en spier in hun lichaam hebben beschadigd, hun hart blijft doorgaan. De andere manier om ze te doden is ze in de ogen van een persoon te laten kijken die de vloek van Mata Hijau heeft.
Met grote ogen staar ik naar een tekening van een jonge vrouw die levend wordt verbrand. Dus zo is mijn familie aan hun einde gekomen. Maar wat bedoelen ze met de vloek van Mata Hijau? Snel blader ik naar de inhoudsopgave. Volgens mij is het niet een geliefd onderwerp. Het staat namelijk in piepkleine lettertjes tussen de onderwerpen trollen en draken. Nieuwsgierig zoek ik de pagina op. Meteen begin ik te lezen.
De vloek van Maya Hijau, ook wel bekend als de vloek van de groene ogen, is een gevaarlijke vloek. Het slachtoffer krijgt fel groene ogen. Nu zal je denken dat groene ogen niet gevaarlijk zijn. Deze wel. Een blik kan een wezen doden. Sommigen die onder deze vloek leiden worden gek en steken hun eigen ogen uit. Anderen gebruiken het juist voor macht. Men zegt dat de heks Valora deze vloek heeft ontwikkeld, maar als je het verhaal van Suuri Valhe hebt gelezen weet je dat de waarheid anders is. De vloek van Maya Hijau is een simpele vloek, maar niet heel nuttig. Je geeft je slachtoffer de kans anderen te doden.
Dus Daniël is vervloekt. En wat is dat verhaal van Suuri Valhe? Maar voor ik dat kan opzoeken komt Daniël weer naar beneden gelopen. Snel verstop ik het boek achter mijn rug. Ik denk niet dat hij het heel fijn zal vinden dat ik weet dat hij vervloekt is. 'Gaat het weer?' Vraagt Daniël. Ik knik. 'Mooi, dan is er iets wat ik je graag wil vertellen.'
JE LEEST
Het Leven Van Een Fee 2: Vluchten (Voltooid)
FantasyDeel 2 in het leven van een fee serie. Het is handig als je eerst Het Leven Van Een Fee leest. Nu blijkt dat Laura niet de uitverkorene is, maar een fee van een uitgemoord soort, moet ze vluchten. Ze duikt onder op aarde. Maar het is niet zo makkeli...