Onur aynada kendisine bakıp hemen arkasında nikah şekerlerine bakan Seçkin'e baktı. Seçkin siyah takımıyla Onur'dan çok daha fazla dikkat çekiyordu. "Her nikahta gerekli mi?"diyerek nikah şekerlerini gösteren Seçkin meraklıydı.
"Hayır"yanıtını alan adam başını olumluca salladı. "Ne oldu?"diye soran Onur'a gülümseyen Seçkin "Bir gün bende evleneceğim "dedi ve Onur'u kısa süreli bir şoka uğrattı.
"Bunu söyleyen sen misin?"diye soran Onur'un omzuna hafifçe vurdu Seçkin. "İşine bak boksör"diyen Seçkin yarım bir gülümseme sergiledi. Onur kravatını düzeltip arkadaşı ile odadan çıkarken gelen diğer arkadaşlarıyla selamlaştı. Seçkin ise etrafa bakarken düğün için gelip hayranı olan birkaç kişiyi gördü. Fotoğraf çekinmeyi teklif eden gençleri kırmayan Seçkin gülümseyerek fotoğraf çekindi. Uzaklaşan hayranları ile etrafa bakmaya devam eden Seçkin gelin odasından çıkan Umay ile rahat bir gülümseme takındı yüzüne.
"Gelin hazır"diyen genç kadın Onur'a ve Seçkin'e baktı. Umay salona doğru göz atıp ailesini kontrol etti. Bugün mutluydu. Hem arkadaşı evleniyordu hem de Seçkin ile ilk yıllarını doldurmuşlardı. Genç kadın sevgilisi ile aldığı kararın üstünden bir yıl geçtiği gerçeğine inanmıyordu. Seçkin mavi gözlerini ona dikerken Umay, Onur'a şans dileyip bahçeye adım attı.
Düğün Nida'nın istediği gibi kır düğünüydü. Topuklulara alışkın olmadığı için zorlansa da idare edebiliyordu. Ailesinin yanına giden Umay yavaşça masaya oturdu. Uzun elbisesi onu zayıf ve şık göstermişti. Umay oturup annesi ile konuşmaya başladığında Seçkin aceleci olmayan adımlarla Umay'ın ailesinin karşısındaki masadaki ailesinin yanına geçti.
Selda Hanım oğluna gülerek bakarken Seçkin yarım bir gülümseme ile karşılık verdi annesine. Umay ayağındaki hafif ağrıyı aldırmadan annesine Nida'nın çektiği birkaç fotoğrafı makinesinden gösteriyordu. "Çok güzel olmuş. Melek gibi"diyen Nalan Hanım duygulanmıştı.
"İki oğlum evlendi. Kızım evde kaldı"diyerek duygulananlar Nalan Hanım'a şaşkınca baktı Umay. "Anne lütfen burada yapma"dedi sakin bir şekilde. Nalan Hanım Seyfi Bey'in koluna girip "Tamam kızım. Sen hiç dinleme beni. Turşunu kuracağız çünkü biz senin"diyen Nalan Hanım'a Seyfi Bey "Nalan. Kızınla nasıl konuşuyorsun?"diye sordu sert ses tonuyla.
"Ne var Seyfi? Uygarımın bebeği var. Ulaşımın iki çocuğu var. Umay Hanım fotoğraf peşinde koşsun"diyen Nalan Hanım sonunda sustu. Umay sinirli bir şekilde başka bir tarafa doğru bakarken gelin ve damat salona giriş yaptı. Alkışlar eşliğinde gelen Onur ve Nida gülümseyerek çimenlerin ortasında durdu. Genç çift oldukça keyifli görünüyordu. Nida uzun yaka kısmı dantelli gelinliği ile harika görünürken Onur da siyah damatlığı ile harikaydı. Dans etmeye başlayan çifte bakan Umay birden bakışlarını en ön masadaki Elçin Hanım'a dikti.
Nida'nın cadı kaynanası çokta mutlu görünmüyordu. Umay düğünün bu kadar güzel olacağını tahmin etmemişti. Her şey tıpkı Nida'nın hayalindeki gibiydi. Nalan Hanım ağlar gibi yapmaya tekrar başlarken sıkıntıyla iç çekti. Annesi Nida'nın evlenmesi ile kendisine çok daha fazla baskı yapacaktı. Ancak Umay'ın elinden bir şey gelmezdi.
Beklediği teklif bir türlü Seçkin'den gelmiyordu. Genç kadın göz ucuyla Seçkin'e doğru bakıp geri döndü. Kesinlikle Seçkin'in evlenme teklifi edebileceğini hayal edemiyordu. Umay'ın tanıdığı deniz adam dizinin üstüne çöküp evlenme teklifi etmezdi.
Umay kendi kendine güldü birden. Öyle bir şey yapsa komik olurdu. Umay o an gülebilirdi. Birden uzatılan el ile şaşkınca elin sahibine bakarken "Benimle dans eder misin?"diye kibarca soran mavi gözlere daldı. Nalan Hanım kızının kulağına yaklaşıp "Bu senin yüzücü değil mi?"diye sordu sessizce.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Deniz Adam
Fiksi UmumKalplerden Ritimler Serisi 2- Ünlü basketbolcu Uygar Türkmen'in kardeşi olmak elbette zordu. Umay Türkmen bunu çok iyi biliyordu. Bilmediği şey ise abisini hiçte sevmeyen, kibirli ve bir o kadar da bencil, yüzmede rekorlar kıran milli yüzücü Seçkin...