Genç kadın bilgisayardaki fotoğraflardan bakışlarını çekip arkadaşına doğru baktı. "Nasıl?" diyerek meraklı kadın moduna bürünen Umay arkadaşının duygularını merak ediyordu. Nida evleneli bir hafta olmuştu, balayında dönmüşlerdi ve evliliğin normal hayatında değiştirdikleri şeyleri merak ediyordu.
"Sıradışı hiçbir şey yok Umay. Sadece her gün sevdiğin adamla uyuyor ve aynı evde birçok şeyi paylaşıyorsun. Mükemmel bir duygu"dedi Nida zamanın hızlı geçtiğini düşünüyordu.
Umay dudağını dişliyerek "Aslında sana söylemem gereken bir şey var" dedi Umay çekinerek. Nida kesinlikle kızacaktı. "Ne oldu?" diye soran Nida şimdiden kızma moduna girmişti.
"Ben sizin düğün gecenizde..."diyerek susup sıkıntıyla iç çekti. "Umay?" diyerek arkadaşına bakan Nida endişelenmişti. "Seçkin'e evlenme teklifi ettim"diyerek gözlerini kapatarak bağıran Umay beklediği bağırışmaların yerine kahkaha sesleri duydu. Nida karnını tutarak gülüyordu.
"Çok komikti Umay. Nereden buluyorsun böyle şakaları?" diyerek gülen Nida, Umay'ın gülmediğini görüp yavaşça sustu. "Umay ciddi olamazsın" diyerek tepki göstermeye başlayarak ayağa kalkıp dolanmaya başladı.
"Seçkin'e evlenme teklifi etmek ne demek! Ne dedi peki?" diye sordu Nida heyecanla yerine tekrardan oturup. Umay gülümseyerek "Evet dedi" dedi ve Nida elini birden masaya vurdu.
"Onu da mı sana yaptırdı?!"diyerek şiddetlenen Nida ciddi bir şekilde arkadaşına baktı.
"Umay sevdiğini ilk söyleyen sendin. Sevgili olmak isteyen sendin. Şimdi de evlenme teklifini de mi sen ettin? Sence de bu ilişki de bazı şeyler ters değil mi? Yani Seçkinin de bazı şeyler yapması gerekmiyor mu?" diye sordu Nida. Umay sıkıntılı gözleriyle baktı arkadaşına. Soruyu yanıtsız bırakıp gözlerini Nida'ya dikti.
Onur gülerek sandalyesine iyice yaslandı. "Sana evlenme mi teklif etti?" diyerek Seçkin'in ıslak saçlarını düzeltişini izledi. Seçkin havluyu omzuna koyup "Dostum sevgilinin sana evlenme teklifi edişi berbat bir duygu."dedi Seçkin iç çekerek. Umay'ı o hale düşürmemeli hızlı davranıp bir erkek gibi teklifi kendisi etmeliydi.
"Geç kaldın sayılmaz" diyerek gülmesini engellemeye çalışan Onur dayanamayıp gülmeye devam etti. "Peki sen ne dedin?"diyerek zorlukla soru soran Onur'a "Evet dedim"diyerek karşılık verdi Seçkin.
"Seçkin sizin ilişkiniz biraz ters gibi görünüyor" diyen Onur doğruldu ve gülmeyi kesti. Birkaç saniye sonra ciddi bir hale bürünüp "Sence de evlenme teklifini Umay'ın edişi ters bir olay değil mi?"diye sordu Onur. Seçkin iç çekerek "Olabilir"dedi.
"Dostum bir kere de kızdan önce davran" diyerek isyan eden Onur'a "Teklifi ben yapacaktım ancak..."diyerek susan genç adam "Etkileyici bir atmosfer oluşturmayı düşünüyordum" diyerek arkadaşına kalbindekileri itiraf etti.
Onur keyifli bir gülümseme takıp "Deniz adam beni çok şaşırtıyorsun" derken Seçkin omzundaki havluyu yere atıp ayağa kalktı.
"Bu soruna bir çözüm bulmalıyım" dedikten sonra kendisini havuza atan Seçkin'e "İyi edersin"diyerek karşılık verdi Onur.
Umay müşterilerin fotoğraflarını teslim ettikten sonra Nida ile erkenden stüdyoyu kapattı. Nida oldukça mutlu görünürken Umay karamsar bir havaya bürünmüştü. "Umay gülümse biraz"diyen Nida'ya dudak büzdü genç kadın.
"Evlenme teklifi ederek yanlış mı yaptım Nida?"diyerek gözlerini yaşla dolduran Umay'a sarıldı Nida.
"Güzelim saçmalama. Nasıl olsa evleneceksiniz. Teklifi hanginizin yaptığı kimin umrunda? İleride çocuklarına anlatacağın eğlenceli bir anı olarak kalır" diyerek arkadaşına moral verdi Nida. Bir süre önce kızsa da şimdi onu teselli etmeye uğraşıyordu. "Kabul ettiğine göre artık bana aşıktır değil mi Nida?" diye soran Umay'a bu sefer cevap veremedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Deniz Adam
Fiksi UmumKalplerden Ritimler Serisi 2- Ünlü basketbolcu Uygar Türkmen'in kardeşi olmak elbette zordu. Umay Türkmen bunu çok iyi biliyordu. Bilmediği şey ise abisini hiçte sevmeyen, kibirli ve bir o kadar da bencil, yüzmede rekorlar kıran milli yüzücü Seçkin...