„Jason, ale nezabudni, Lilly má dnes večer program." pripomenie mu Elena.
„Program?" opýta sa spomínaná a Elena prikývne.
„Dnes ideš s Marcusom na večeru."
„Čože?" vykríkne Lilly. A kedy jej o tomto všetko chceli povedať?
„Je to len večera." Jason pretočí očami. „Nejdeš sa ešte vydávať, tak nedramatizuj."
„Ale." začne, ale vie, že nemá cenu hádať sa. Jednoducho je to už naplánované a ona v tejto rodine nemá žiadne slovo. S povzdychom sa postaví, zoberie Liv do náruče a smeruje preč. „Prezlečiem ju a hneď sme dolu." prehovorí sklesnuto, ale nikto nezareaguje."
***
S Jasonom spoločne vyberú park, kde sa dá sedieť na deke a sú tam aj detské preliezky. Liv sa teší, že je na čerstvom vzduchu a Lilly má radosť z jej rozjasnenej tváričky. Jason sa im obom prekvapivo venuje, len občas mu zazvoní telefón a on to ide vybaviť keď sa to stane asi šiesty krát v priebehy jednej hodiny, Lilly si povzdychne a pretočí očami. Privinie si Oliviu tesnejšie k sebe a zamyslí sa.
„Vieš Liv, tvoj otec je všelijaký, ale treba s ním mať strpenie. Nie je ideálny, dokonca je viac ako hrozný, ale môžeš byť rada, že ho máš, vieš." podá jej bábiku, po ktorej sa načahuje. „Pretože aspoň niekoho máš. Ja som prišla o oboch rodičov a v priebehu jedného dňa sa mi zrútil celý svet, ktorý bol jedna veľká lož. A teraz, teraz sa musím vydávať." povzdychne si. „A ja neviem čo mám robiť, pretože sa nemám na koho obrátiť... neviem čo so mnou bude Liv, ale dúfam, že ty sa tomuto celému vyvaruješ. Pretože toto je celé na hlavu." Olivia jej do rúk strčí bábiku a zahľadí sa na ňu. Lilly sa zasmej a uvoľní. „Áno, už som ticho. Tak čo, pozrieme sa čo nám Meg nabalila?" natiahne sa po košíku, ktorý tvorí. „Hmm, pozri sa čo všetko nám teta Mega nabalila."
„Babana."
„Áno, banán, dáš si?"
Olivia natiahne rúčky a Lilly jej podá koliesko banánu.
„Dámy." osloví ich Jason. „Čas sa nám kráti a keď že máš Lilly ešte nejaké plány, mali by sme pomaly ísť."
Lilly prikývne a začne baliť veci nenápadne sleduje Jasona a odhodláva sa ho osloviť.
„Ehm Jason, môžeš na sekundu?" zastaví ho len, čo uloží Oliviu do autosedakčy.
„Ohľadom včerajška." začne, no on ju gestom ruky zastaví.
„Čo sa stalo, respektíve nestalo včera večer nič nie je Lilly." pretočí očami „Len sme sa bavili, oukej?"
„Ale, chcel si ma pobozkať" pripomenie mu.
„To áno." prizná. „A na tom nie je nič zlé, nemám pravdu? Je to len zábava."
„Zábava." zopakuje nie celkom presvedčene.
Jason pretočí očami a oprie sa o auto. „Neboj sa Lilly, ďalej to nikam nezájde." ubezpečí ju. „Panny nerobím, to prenechám tvojmu budúcemu manželovi." uškrnie sa.
Lilly sa to dotkne. Cíti zmes zahanbenia a smútku. Nevie prečo, ale tie slová jej ublížili, vyznelo to tak, akoby bola bezvýznamná, len kus tovaru, ktorý musí ostať nepoškodený. Zamáva to s ňou a to poriadne, ale snaží sa to nedať najavo, aj keď sama vie, že sa jej nedarí.
„Vieš čo Jason?" vystrie hlavu a hľadá tie správne slová. „Po tebe bude peklo prechádzka ružovou záhradou!" prstom drgne do jeho hrude a potom sa posadí do auta, vedľa Olivie.
YOU ARE READING
Zviazaní rodinou
RomanceZviazaní #2 Všetko čo chce je sloboda. Ale oni majú iné plány. A on je ich súčasťou. Cover: @MissyWho_