Kapitola 46 - Nie tak celkom vydarené rande

6.2K 499 73
                                    

Lilly zbadá čierne auto a vie, že je to jej odvoz. Rozlúči sa s ľuďmi zo správnej rady a aj so svojimi kamarátmi. Bol to dlhý, vyčerpávajúci deň a ona sa nevie dočkať, kedy príde domov. Otvorí dvere spolujazdca a zarazí sa.

„Prekvapenie," zazubí sa na ňu Jason, ktorý vyzerá stokrát lepšie než vyzeral ráno.

„Čo tu robíš?"

„Prišiel som ťa vyzdvihnúť. Dúfam, že si hladná,"

„Umieram hladom," prizná a dá si ruku na brucho. Dnes toho veľa nenajedla.

„Tak to som rád, beriem ťa na večeru,"

Lilly nadvihne obočie a zahľadí sa na neho. „Akože na radne?"

„Áno, my dvaja sme poriadne rande ešte ani nemali a je čas napraviť to."

V Lilly niečo poskočí, ale snaží sa ten nepríjemný pocit potlačiť. „Kam ideme?" opýta sa a všíma si, že je nahodený. Má upravené vlasy a na sebe draho vyzerajúce tričko, nehovoriac o jeho džínsoch a topánkach. Hej, rozhodne sa snažil. Lilly sa pozrie do zrkadla, aby skontrolovala ako vyzerá, no nie je to žiadna sláva. Mejkap z rána nevydržal a vlasy má strapaté. Začne sa hrabať v kabelke a vytiahne odtiaľ hrebeň a púder. Nie je to nič moc, ale lepšie ako nič. Jason ju po očku sleduje a na perách sa mu pohráva úsmev.

„Ideme do jednej španielskej reštaurácie v centre mesta. Rezerváciu máme na deviatu takže ak chceš, môžeš sa ísť prezliecť, ale ak nie, rád by som ťa pred tým ešte niekam zobral," preradí sa do vedľajšieho pruhu a potom sa na ňu rýchlo pozrie. Lilly dlho nezaváha, dvakrát zažmurká a pozrie sa do zrkadla. „Hm, myslím si, že to zvládnem,"

„Perfektné," usmeje sa a prudko zatočí doprava.

Lilly sa len uškrnie a pokrúti hlavou.

„Kam to bude?"

„Prekvapenie,." neodpovie jej priamo. „Aký si mala deň?" vyzvedá a jeho ruka zablúdi k tej jej. Prepletie si s ňou prsty a Lilly sa na ich ruky pozrie. Nepovie ani slovo, ale ani sa neodtiahne.

„Dlhý," povzdychne si. „vyčerpávajúci, ale stálo to za to. Avšak mala som len obed, čiže som poriadne hladná,"

„ Kde si bola na obede?" vyzvedá, akoby to nevedel.

„V jednej malej reštaurácií s kamarátmi," pokrčí plecom a zadíva sa von z okna. Jason nepatrne zrýchli.

„Hneď tam budeme," stisne jej prsty, ale ona nezareaguje. Nevadí mu to, hlavné je, že sa neodtiahla. Robia pomalé krôčiky a on je ochotný obetovať jej všetku svoju trpezlivosť. Jason zájde do podzemnej garáže a Lilly je prekvapená, keď sa nachádzajú v suteréne bytového komplexu. Myslela si, že pôjdu niekam von, že jej chce ukázať nejaký výhľad, alebo niečo podobné. Zožiera ju zvedavosť, ale aj tak sa nič nepýta. Jason k nej podíde a chytí ju za ruku. Odvedie ju k výťahu a mlčky čakajú. Palcom jej jemne prechádza po pokožke a Lilly netrpezlivo čaká. Navolí poschodie, priloží kartu a nechajú sa vyviesť hore. Až sa bojí opýtať, keď Jason odomyká dvere, ale opýta sa.

„Čo to je?"

„No, už som si myslel, že sa neopýtaš," zazubí sa. „Poď," potiahne ju za ruku a vedie ju do jednej z izieb. Len čo zasvieti svetlo, Lilly spadne sánka.

„Wow," vydýchne.

„Páči sa ti to?" Jason ju skúma.

„Je to geniálne," odpovie ako v tranze a vstúpi do izby, aby sa mohla dotknúť postele.

„Chcem pre Oliviu normálny život, aspoň vrámci možností."

„Chceš ju sem nasťahovať?" opýta sa, zatiaľ čo si stále prezerá detskú izbu. Je ako vystrihnutá z časopisu, obrovská fialová posteľ, nad ktorou je jemná biela záclona. Detský líčiaci kútik, skrinka na hračky, domček, do ktorého sa zmestia nie len bábiky, ale aj samotná Olívia. V druhom kúte je basketbalový kôš. Lilly sa nad tým detailom pousmeje, pretože malá Liv je zbláznená do basketbalu.

„Nie len ju," prehovorí pomaly. „Olivia ešte tento rok pôjde do škôlky a odtiaľto to bude kratšie. Pre nás všetkých to bude pohodlnejšie a lepšie bývať v centre mesta."

Lilly sa zamračí. „Kúpil si tento byt kvôli Olivii?"

„Nie tak celkom. Asi pred dvoma rokmi sa stala taká menšia nehoda s načim domom a tak sme sa museli na chvíľu presťahovať. Ja sem, Matt a Caroline do svojho bytu."

„Obaja máte vlastný byt?"

„Áno, žil som tu asi pol roka, aj Olivia pár mesiacov, potom sem sa vrátili naspäť k mame." Okolnosti, ktoré k tomu viedli jej radšej hovoriť nebude. A rozhodne nie to, že stojí v izbe, kde Caroline zabila Stephani.

„Chceš sa sťahovať?" opýta sa a neznie veľmi nadšene. On ledabo pokrčí plecom, akoby vôbec neplánoval každý jeden ťah.

„Rozmýšľal som nad tým. Bude to lepšie pre všetkých. Plus robíš si vodičák, auto dostaneš a Caroline a synovca môžeš navštevovať kedy sa ti zažiada. Pozri sa," urobí k nej krok. „Netlačím na teba, len chcem, aby si rátala aj s touto možnosťou, dobre?" pozrie sa do jej veľkých hnedých očí a má chuť ju pobozkať. Namiesto toho jej položí otázku. „Pripravená na večeru, maličká?"

**

Výber reštaurácie sa jej naozaj páči. Je útulná, ale pri tom noblesná. Na strope je neskutočne veľa malých kryštálových lustrov, ktorý dodávajú miestnosti luxusný nádych. Steny sú ladené do béžova, zatiaľ čo stoly do levanduľovej. Obsluha je príjemná a víno delikátne. Nevie sa dočkať hlavného jedla, na odporúčanie Jasona si objednala Paellu. Nikdy nejedla španielsku kuchyňu a tak si nechala poradiť.

Ich čašníčka im prinesie objednávky a ona priam slintá ako dobre to vyzerá a vonia. Neodolá a musí to ochutnať. Len čo si priloží vidličku k jazyku zastoná a so slasťou prežúva. Jason ju sleduje a nespúšťa z nej oči.

„Chutí?" opýta sa chrapľavo a ona s prižmúrenými očami prikývne.

„Mňam," prehovorí s plnými ústami. „Je to geniálne,"

Jason začne jesť svoje jedlo a po očku sleduje Lilly. „Mala by si ochutnať aj toto," naberie na lyžičku sústo. „Volá sa to Bacalao a som si istý, že ti to bude chutiť." Ruku s lyžičkou natiahne jej smerom a ona otvorí ústa. Pomaly obalí pery okolo lyžičky a prižmúri oči. On pri tom pohľade odolá nutkaniu zastonať a veľmi nenápadne si popraví nohavice. Lilly pomaličky prežúva a hodnotí.

„Hm," prehltne. „Neviem čo je lepšie či tvoje alebo moje," zhodnotí. „Myslím si, že som práve našla svoju obľúbenú reštauráciu," vyhlási a Jason nemôže byť šťastnejší.

Zvyšok večere sa tiahne v dobrej nálade, obaja sa doberajú a bavia sa. „Skočím ešte na záchod," povie mu, len čo zaplatí.

Jason prikývne a zatiaľ čo je Lilly preč, vytiahne si mobil. Píše Matthewovi a zisťuje, či je všetko v poriadku. Zodvihne hlavu a pohľad mu pristane na Lilly, ktorá sa vracia, usmeje sa, ale potom mu úsmev zamrzne. So zlou predtuchou ju sleduje. Je až príliš strnulá, jej chôdza nútená a tvár má bledú. Niečo je zle, jeho srdce sa rozbúcha a myseľ pracuje na plné obrátky. Tak je zaujatý Lilly, že si nevšimne druhú postavu za ňou. Zbystrí ju až keď sú bližšie a hneď je v pozore. Lilly sa posadí naproti nemu, úplne bledá. Žena za ňou sa posadí vedľa nej a zrak má sústredený na Jasona. Je odhodlaná a v očiach má nebezpečný záblesk, ktorý sa Jasonovi vonkoncom nepáči. Žena pomaly, ale dôsledne prehovorí.

„Ruky na stôl a žiadne prudké pohyby, pretože pani Collinsová schytá guľku,"

~

ĎAKUJEM za všetky odporúčania čo sa kníh týka. Ste úžasné, dve už mám za sebou a idem na ďalšie. Ehm, keď mali knihy taký úspech, viete mi poradiť nejaký dobrý seriál? Teraz mi končia klamárky takže nebudem mať čo pozerať :D

btw. časť sa budem pokúšať pridať čo najskôr, sľubujem! :)

Zviazaní rodinouWhere stories live. Discover now