Kapitola 47 - Nekončiaci príbeh menom Rivera

5.5K 488 49
                                    

Jason dvakrát zažmurká, ale žena nezaháľa a nestráca čas. „Požiadaj o účet a pôjdeme odtiaľto. O nič sa nepokúšaj, nemám problém tú zbraň použiť."

Je na ňom vidieť, ako ho ovláda hnev, ale nemieni riskovať. Nechce, aby sa Lilly niečo stalo a tak len prikývne. „Je zaplatené, môžeme ísť,"

Všetci traja sa zodvihnú. Jason ide prvý, za ním kráča stuhnutá Lilly, ktorá cíti na chrbte zbraň. Len čo sú na parkovisku, tá žena mu hodí kľúče. „Pôjdeme mojim autom, nemienim riskovať," nepekne drgne do Lilly, aby sa pohla, na čo Jason zavrčí. „Nedotýkaj sa jej."

Staršia dáma sa usmeje. „Ach Jason, Jason," pokrúti hlavou a ukáže k autu. On stále netuší o koho ide a o čo dočerta ide. Tak rád by varoval Matta, alebo by aspoň siahol po svojej zbrani, ale naozaj sa bojí, že by to mohlo ohroziť Lilly.

Keď nasadnú do strieborného SUV, sadá si za volant. Ona berie Lilly dozadu, ako poistku a varuje ho. „Žiadne hlúposti. Budem ťa navigovať,"

„Kto si?" opýta sa jej podráždene, keď naštartuje.

„Pani Riverová," vysloví pomaly, s úsmevom na perách. Jason zbledne a pozrie sa na ňu do spätného zrkadla.

„Margharet Riverová,"

„Osobne," potvrdí mu.

Manželka Riveru. Nikdy ju nevidel, nemal ani prečo. Jej meno nikde nefigurovalo, vždy bola v ústraní, jasné, že ju nespoznal. Myslel si, že sa drží od tohto ďalej, ako ich mama, ale očividne sa mýlil. Do riti.

Rýchlo sa pozrie na Lilly, ktorá sa ani nepohne. „Je mi to ľúto Lilly," povie úprimne. Ako rád by ju objal, ubezpečil ju, že všetko bude v poriadku. Chúďa, odkedy sem prišla si už toho toľko vytrpela. Toto si vôbec nezaslúžila.

„Čuš," zahriakne ho Margharet. „Teraz zatoč doľava a na konci tiež,"

Nahnevane ju poslúchne a cíti úplnú bezmocnosť. Ako sa im mohlo toto stať?

„Ako si vedela kde budeme?" opýta sa jej a ich oči sa stretnú v zrkadle.

„Náhoda. Už dlhšie prahnem po pomste, hlavne po tom, čo si mi zabil manžela,"

Lilly zalapá po dychu a on mlčí. „Musím povedať, že som plánovala niečo komplikovanejšie, čo by mi zabralo ešte veľa času, ale zhodou náhod ste prišli do našej rodinnej reštaurácie."

„Vlastníte tú reštauráciu?" opýta sa zdesene. Takáto hlúpa, neúmyselná chyba. Margharet sa zasmeje. „Niekoľko rokov. Kto by to bol povedal, že Vás dostanem naservýrovaných popod nos. I keď som si myslela, že pôjde o Caroline a Matthewa. Nevedela som, že si ženatý," rukou prejde Lilly po vlasoch a tá ucukne. „Vrr, pozrime na ňu," zasmeje sa Margharet. „Celkom milé žieňa,"

„No ako vidím, nie si až tak dobre informovaná."

To ju nahnevá a priloží zbraň k spánku Lilly. „Dosť bolo rečí, sústreď sa na cestu. Za chvíľu tam budeme."

Do desiatich minút sú na mieste a ona sleduje každý Jasonov pohyb. Zavedie ich do vnútra opustenej budovy, ktorá slúži ako skladisko.

„Takže tu ste mali svoju základňu," zhodnotí Jason a poobzerá sa tu. Margharet ho hravo odzbrojí a jeho nádeje sa už úplne rozplynú. „Pozri sa, so mnou si rob čo chceš, ale Lilly," zlomí sa mu hlas. Vie, že jej práve ukazuje svoje slabé miesto, ale nedokáže si pomôcť. Musí ju ochrániť a to za každú cenu. „Ona je v tom nevinne, naozaj za nič nemôže,"

Margharet pretočí očami, značne unudená jeho rečičkami a obzerá si svoju zbraň. Jason nikdy netušil, že sa bude chcieť pomstiť. Nikdy ju nevnímali ako hrozbu, celú dobu pôsobila utiahnuto, ako keby ju do všetkého nútili, no očividne to bola len pretvárka.

„Čo máš v pláne?" opýta sa jej na rovinu. „Nemôžeš nás tu len tak odstreliť,"

„No najprv som plánovala dať ti do auta bombu," prizná sa.

„Ako si to chcela preboha urobiť? Naše autá sú neustále strážené."

„No v tom spočíval môj skvelý plán. Samozrejme, by to trvalo, ale toto je oveľa lepšie. Dokonalá pomsta, oko za oko nie? Ona za Steph, ty za manžela."

„Margharet, Lilly do mafie absolútne nepatrí, prosím." Ak by to pomohlo, aj by si pred ňu kľakol, len aby ju obmäkčil. Pozrie sa na Lilly, ktorá vďakabohu neplače, ale v tvári má paniku. Jason usudzuje, že je v šoku. Je mu to tak nesmierne ľúto, toľko si s ním už vytrpela a za tak krátku dobu. Ona je posledný človek, ktorý si toto všetko zaslúži.

„Nechaj ju ísť a ja nebudem bojovať,"

Lilly sa rozšíria oči a pokrúti hlavou. „Jason nie," zašepká a Margharet si nahlas zívne.

„Skončite vy dvaja, nudíte ma. Nemá to význam, zomriete obaja. Ak by som ju pustila jej prvá zastávka by bola polícia. Nie som hlúpa Jason. Myslíš si, že ti to prejde? Tebe alebo tejto tu?" zbraň namieri na Lilly a on úplne stuhne. Zatne zuby a snaží sa nevrhnúť sa na tú ženskú. Nechce riskovať život Lilly.

„Zabil si moju jedinú dcéru, matku tvojho dieťaťa." vzlykne a on prvýkrát vidí ako u nej zvíťazili emócie. Nevie však či je to dobré alebo zlé. S roztrasenými rukami namieri zbraň na neho. On očkom pozrie na Lilly, ktorá je úplne bledá a po líci jej tečie slza. Odsudzujúco sa na neho díva a jemu dôjde, že o tom doteraz ani len netušila..

Kurva Lilly, prosím ťa zmizni! Pomyslí si. Tá ženská je bláznivá, nevedno čo od nej čakať.

„A potom mi zabiješ manžela. Zoberieš mi dvoch najdôležitejších ľudí v mojom živote a myslíš si, že ti to prejde? Len tak?" zakričí. Jason ju nemieni opravovať, že v oboch prípadoch to bola Caroline, rozhodne ju nechá v tom, že to bol on. Nebude riskovať, že by mohla ublížiť jeho švagrinej alebo čo je horšie, jeho synovcovi.

„Jason." zašepká Lilly. „Ako si mohol?" povie utrápene a on to tu naozaj nebude riešiť. „Kurva Lilly vypadni!" zakričí na ňu a Margharet na ňu namieri zbraňou. „Najprv zabijem ju, aby si vedel, ako to bolí a potom teba." potiahne nosom a uchopí zbraň pevnejšie.

„Nie!" povie rázne. „To ja som to spôsobil. Ja som ťa obral o oboch ľudí, o manžela aj dcéru." Margharet Riverová vydá priškrtený vzlyk a znova mieri na Jasona. Ten ešte nemá nič v pláne, ale musí niečo vymyslieť a to sakra rýchlo.

„Margharet." osloví ju. „Dá sa to vydiskutovať."

„Vydiskutovať?" vykríkne. „S mojou dcérou si diskutoval?! Rovno si ju odstrelil. V dome kde bola aj jej dcéra. Nikdy som s tým nesúhlasila, kto by chcel toho bastarda. Mala ísť na potrat."

Toto Jasona vyprovokuje a spraví krok dopredu.

„Stoj!" pohrozí mu. „Už ani krok."

„Nehovor takto o mojej dcére!" povie skrz zuby.

„Dcéra? Hlúpe decko, ktoré zapríčinilo smrť Steph. To je tvoja dcéra. Vrahyňa."

Jason zavrčí a ona na neho namieri zbraň. „A teraz zomrieš. Najprv ty, potom ona a nakoniec to decko." povie zhnusene a odistí zbraň. Jasonovi dopne, že toto nedopadne dobre, že to už nijako nezachráni. Venuje Lilly posledný pohľad a v jej očiach vidí zdesenie. „Uteč," zašepká jej a ona sa rozbehne. Avšak opačným smerom akým myslel on.

Zviazaní rodinouOnde histórias criam vida. Descubra agora