Kapitola šedesátá šestá

2.4K 131 14
                                    

--Demetri—

Znuděně se opírám o sloup v Sále. Všichni čekáme na Heidi. Když se chodbou začne ozývat rychlé klapání podpatků, zpozorníme.

„To není jídlo," zamručí Felix.

„Možná," ušklíbnu se a otevřu jedno křídlo dveří.

Do Sálu vejde Helen, lidská žena, která u nás pracuje. Chce se stát upírem, ale myslím, že skončí jako ty předešlé. K svačině. Na podnosu nese dopis a podává jej Arovi. Ten otevře obálku a podívá se.

„Anonymy nečtu," zamračí se.

„Ale já jo," vytrhne Alec dopis z Arovy ruky.

Aro mykne rameny a zákeřně se usměje. „Smůla pro tebe Helen," mávne rukou.

Oba se na ní s Felixem vrhneme. On se zakousne do krku a mi zbyde levá ruka. Krev po pár vteřinách dojde.

„Vážně, anonymy se číst nemaj," řekne Alec a jeho původní nadšení je pryč.

„Co je to?" zeptá se Caius.

„ Nic," odpoví a dopis uschová do náprsní kapsy.

„Alecu, dej mi to přečíst," přichází k němu Aro.

S úšklebkem se zase opřu o sloup a sleduju ty dva. Alec záporně zavrtí hlavou a zdrhne na druhou stranu Sálu. Aro mu zatarasí cestu a tu druhou Caius.

„Neblbni, bratře. Co tam je?" řekne Jane.

Alec neochotně vytáhne dopis a podá jej Arovi. On a Caius s vítězným úsměvem sedají na trůny.

„Cože?!" vykřikne Aro. Všichni leknutím trhnou. „Co je to za pitomost?!"

„Je to anonym, nebude to pravda," odpoví Alec nervózně se sklopenou hlavou.

„Na každém šprochu pravdy trochu," řekne Marus. Aro potichu zavrčí.

„O co jde?" zeptá se Jane, protože nikdo neví, krom Aleca a Ara, o co jde.

„Dozvěděl se o nás člověk," vydechne Alec.

„Od Angeliky," dodá zničeně Aro.

„Cože?!" Moje ledabylá a veselá nálada je ta tam.

„To je jen hloupý vtip," vzal si Caius dopis, který mu jeho bratr podával. Snad pětkrát si ho přečetl, potom zmuchlal do kuličky a hodil doprostřed Sálu. „Víš, co většinou děláme s upíry, kteří vyzradí tajemství?" zeptal se a zničeně si promnul oči.

„Zabíjíme," vydechl ještě zničeněji Aro.

„To snad nemyslíš vážně!" vtrhla do místnosti naštvaná Emma se skleněnýma očima. „Ty bys zabil svou dceru?!"

„Emmo, lásko... samozřejmě, že bych jí nezabil," přijde k ní a chytí její tvář do dlaní.

„Tys poslouchala?" zvedne Caius obočí.

„Na to teď není čas," zamračí se Jane.

„Co bude s Angelikou?" zeptá se skrz vzlyky Emma a obejme Ara.

Za jiných okolností by mi připadalo úžasné, že upír, kterého každý pokládá za nemilosrdného kruťase, utěšuje svou lásku. Ale teď...

„Měli bychom to jít zkontrolovat," pronese Felix. „Nemyslím zabít! Ale přesvědčit se o pravdě," dodá, když schytá od všech přísný pohled.

„Aro, pokud je s Cullenovýma, určitě se dozví o našem rozhodnutí," zamyslím se.

„Musí se rozhodnout někdo jiný. Tvá rozhodnutí jsou sledována, Aro," řekne Jane.

Upír z rodu VolturiKde žijí příběhy. Začni objevovat