Hoofdstuk 3

246 14 5
                                    

Hallo! Ten eerste; Fijn 2017! Ik hoop dat jullie een beetje een fijne jaarwisseling hebben gehad, geen ongelukken enzovoort.. Ten tweede; dit is natuurlijk hoofdstuk 3 en het vorige hoofdstuk moet hoofdstuk 2 zijn, sorry voor de fout! Ten derde;  dit hoofdstuk is geschreven vanuit Voldemort. Dus dat je dat even weet:)

--------------------------------------------------------------

Hij Verschijnselt met een zachte plop in Weverseind en kijkt naar het huis voor hem. Hij was van plan een bezoekje te brengen aan één van zijn trouwste dienaars. Hij loopt met kleine passen naar de deur en klopt aan. De deur gaat redelijk snel open en in de deuropening staat Severus. Marten glimlacht zwak naar hem." Begroet me binnen Severus" commandeert hij meteen als hij ziet dat Severus zich op zijn knieën wil laten zakken. Hij stapt naar binnen en met een simpele zwaai van zijn toverstok, is de deur gesloten. Dan slaat hij zijn armen over elkaar en kijkt naar Severus die de hint meteen begrijpt. Zijn dienaar zakt op zijn knieën, kust de zoom van zijn gewaad en blijft bewegingsloos zo zitten." Sta op, dienaar" zegt hij goedkeurend en loopt dan met hem mee naar de woonkamer. Vaak is hij in het huis niet geweest, dus hij kijkt rustig rond. Een zwak schemerlichtje zorgt voor de belichting bij de stoelen. Marten ziet twee koppen thee staan en kijkt Severus aan. " Een meisje, ze was compleet onderkoeld". Hij fronst maar knikt dan." Ze is weg?" spreekt hij dan hooghartig en zijn dienaar knikt." Had u wat te drinken gewenst?' vraagt hij en Marten schud zijn hoofd." Laten we zitten" zegt hij en gaat op een stoel zitten. Ook Severus gaat zitten en kijkt hem nieuwsgierig aan. Een duistere glimlach komt op Martens gezicht." Severus, ik weet uiteraard dat jij mij zal dienen tot jouw dood". De aangesprokene knikt met geen enkele emotie op zijn gezicht. Hij was heel anders dan Bellatrix van Detta, nog zo'n trouwe volger. Bellatrix is emotioneler dan Severus maar dat maakt geen verschil. " Ik heb je laten branden met mijn Duistere Teken, zodat jij van mij bent". De dienaar knikt weer en het glimlachje op Martens gezicht wordt nog iets valser." Er bestaat nog een Teken, deze is voor de echte trouwe dienaars onder mij". Er valt even een stilte en waarschijnlijk, zoals altijd, beseft Severus wat hem te wachten staat maar hij laat hem, Heer Voldemort, altijd met respect uitspreken. Zoals het hoort." Dit Teken geeft duidelijk aan dat jij van mij bent en voor altijd mijn bezit bent". De stilte die volgt is beklemmend maar Marten wacht met spreken. Zo zitten ze even in stilte en Marten neemt weer het woord." Je zal niet iets worden zoals een huis- elf maar ik mag alles met je doen wat ik wil". Severus knikt en hij kijkt tevreden naar hem." Mag ik wat vragen Heer?" Marten knikt, woorden zijn niet nodig." Blijf ik uw dienaar, in de zin van een Dooddoener?" Marten knikt opnieuw." Ja, ik kan je daar niet echt missen". Dit was de eerste keer dat hij toegaf dat hij een Dooddoener nodig had." Ten tweede, ik zal je bij onze vergaderingen behandelen zoals ik je altijd behandel". " Tenzij je straf hebt, uiteraard". De jonge man voor hem, knikt even en likt zijn lippen." Ik zal het accepteren, wat u ook wilt Heer". Marten grijnst, geweldig. " Mooi Severus, ik verwacht je over een week voor de.. ontgroening.." Zijn stem klinkt duister en hij staat dan op. Zijn volgeling gaat opnieuw op zijn knieën en kust weer de zoom van zijn gewaad." Dank u Heer" klinkt het zacht maar Marten verstaat het. Hij glimlacht en Verschijnselt dan.


------------------------------

Yeah, hoofdstuk 3 is online! Reviews & likes vind ik heel fijn om te krijgen( puppyoogjes..)! Laat me weten wat je ervan vind:) Wat gaat dit betekenen voor Severus?


XX Tamara

Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu