Hoofdstuk 27

141 6 5
                                    

Bella neemt de laatste hap van haar toast en glimlacht naar Daphne die naast haar zit." Ik ben benieuwd hoe die oud-luitenant is" zegt Daphne en ze knikt instemmend. " Ja, ik hoop dat hij nog wel een beetje oké is" zegt ze met een klein glimlachje. Daphne en zij hadden in de laatste tijd een hechte band opgebouwd en ze deden dan ook eigenlijk alles samen. Bella voelt zich veilig bij haar en dat is belangrijk. " We gaan naar buiten!" zegt Perkamentus dan en de Grote Zaal stroomt leeg. Ze volgt Severus met haar ogen, hij loopt voor de Zwadderaars uit die allemaal stil volgen. De Griffoendors zijn, zoals altijd, druk en onstuimig. Ze glimlacht, ze is blij dat ze een Zwadderaar is. Het past echt bij haar en het voelt alsof ze al jaren in Zwadderich zit. Dan staan ze stil op een groot grasveld, waarschijnlijk is het speciaal hiervoor gemaakt. " Aandacht graag" klinkt er een luide stem en ze kijkt op. Een man met zwart haar en een haakneus staat voor hun. Hij ziet er erg gespierd uit en kijkt redelijk vriendelijk. Er klinkt geroezemoes en Bella begrijpt gelijk waarom. Hij lijkt verdacht veel op Severus. Ze werpt een blik op haar Afdelingshoofd die er emotieloos bij staat. Echter ligt zijn lange mantel achter hem in een hoop, dat ziet er gelijk anders uit. Ze glimlacht, typisch Severus dit. " Ik begrijp jullie commotie" zegt de man gelijk en iedereen draait zijn of haar hoofd naar hem toe." Ik ben Tobias, Tobias Sneep om precies te zijn"." Ja, ik ben de vader van jullie Toverdrankmeester". Het valt helemaal stil en iedereen lijkt even zijn tong verloren te zijn. " Goed, jullie mogen mij wel aanspreken met Tobias want dat is makkelijker". " Ik ben een oud-luitenant, dat is een soort Schouwer". Nu klinken er opgewonden kreten en Bella kan een glimlach niet onderdrukken. " Goed, laten we beginnen.. ik stel voor dat elk huis zijn eigen opwarming doet". Bella kijkt naar Daphne die grijnst. " Dat wordt leuk" zegt ze zachtjes gniffelend en Daphne knikt met een klein grijnsje." Huffelpuf, begin maar". De Huffelpuffers zijn een beetje onwennig maar het gaat redelijk goed, valt Bella op. Toegegeven, professor Stronk kan niet altijd goed orde houden maar de Huffelpuffers luisteren redelijk goed. " Bedankt, Griffoendor, kom maar door". Dan ontstaat er chaos bij de Griffoendors. Bella grijnst even, het is ook altijd hetzelfde. Uiteindelijk doen de Griffoendors wel een opwarming maar het is nogal rommelig. " Ravenklauw?" De Ravenklauwen doet het netjes, vind Bella.  Ze luisteren ook goed naar professor Banning, iets waar de Griffoendors nog wat van kunnen leren." Nou, als laatste, Zwadderich". " Maak mij trots Severus" klinkt het dan en Bella knippert met haar ogen. Goed, dat had ze niet verwacht. " Begin" klinkt het startsein van Severus en Bella begint met het opwarmen zoals Severus hun dat geleerd had. Het is ook helemaal stil en iedereen is geconcentreerd, merkt ze als ze gauw om zich heen kijkt. " Uitstekend" klinkt de stem van Tobias en ze glimlacht naar Severus die een wenkbrauw optilt.  " Goed, laten we beginnen met de sportdag".


-------------------------------

Cliffhanger! Ik weet dat het nu een beetje saai is maar het volgende hoofdstuk is een stuk leuker! Iets tussen Tobias en Severus :)


Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu