Hoofdstuk 10

185 15 4
                                    

Voor vandaag in de aanbieding; Severus die een schokkende ontdekking doet die met Bella te maken heeft..Wat zou het zijn?! Lees het hieronder:)

------------------------------------------------

Severus stapt uit het Haardvuur en ziet Albus aan zijn tafel zitten. Hij is niet alleen, Minerva Anderling zit tegenover hem." Stoor ik?" vraagt hij zo kalm mogelijk. Tegelijk kijken de twee tovenaars voor hem op." Severus, jongen, ik verwachtte je niet!" Severus snuift even." Een belangrijke mededeling vanuit de Heer van het Duister". Albus knikt en Severus gaat nu zitten op een stoel." Ik werd vannacht geroepen voor een vergadering". Hij pakt het stuk perkament met het plan van Voldemort en legt het op tafel." Hij gaf het perkament aan ons en hij heeft kenbaar gemaakt dat ik zijn bezit ben" vat hij kort samen. Hij kijkt in twee blauwe ogen die deze keer niet twinkelen." Er is meer, niet waar?" Severus knikt en haalt even diep adem." Daarna moest ik blijven en gaf hij mij een beker met bloed". " Ik vermoed met de Lamia toverdrank". Minerva kijkt hem vreemd aan dus hij legt het snel uit." Lamia is Latijns voor vampier en het houdt in dat iemand bloed nodig heeft om te blijven leven"." De persoon in kwestie is gewoon een mens". Minerva's blik verzacht en kijkt hem medelijdend aan." Daarnaast heb ik nu een connectie met de Heer van het Duister, hij kan controleren hoe mijn bloeddorst is". Albus knikt en staart even voor zich uit." En?" Op Severus' gezicht ontstaat een triest glimlach." Ik mag een aantal dagen geen bloed drinken of aanraken". Albus knikt." Maar dat is het minste probleem, is Potter hiermee in gevaar Albus?" Albus zucht." Ik denk het niet Severus, tot zover in elk geval niet". Hij knikt even kortaf." Severus, we missen een student". Severus kijkt verbaasd naar het Schoolhoofd. " Is er iemand..vermist of iets?" Minerva schud haar hoofd en begint het uit te leggen." Normaal krijgen ook kinderen van Dreuzel ouders, als ze magisch zijn, een brief"." Maar dit meisje blijkbaar niet". Severus wrijft over zijn kaaklijn. Het is een trekje wat hij soms doet als hij nadenkt." Wat is haar naam?" Een enveloppe wordt gepakt en naar hem toegeschoven. Hij leest de naam en zijn ogen worden iets groter." Ken je haar?" vraagt Minerva, ze klinkt bezorgd. Severus kijkt op en knikt." Ja, ze woont redelijk dicht in de buurt". Hij kijkt nogmaals naar de enveloppe. Met sierlijke letters staat haar naam geschreven, Bella Cleveland. " Dan kan jij het brengen en haar onder je hoede nemen". Hij kijkt op." Oké" zegt hij niet erg enthousiast. Albus grinnikt even." Wil je in een paar dagen ook even kijken bij Harry?" Severus snuift weer." Ik zal wel gaan kijken" zegt hij emotieloos. Even zitten ze dar in stilte. Dan staat hij op." Ik ga de brief maar bezorgen en haar de grootste schok van haar leven bezorgen" zegt hij met een grimas. Minerva grinnikt en algauw volgt Albus op. Severus glimlacht alleen en pakt een handje met Brandstof." Tot ziens Albus, Minerva" groet hij ze en stapt in de haard. " Weverseind" roept hij en gooit de as neer. Dan verdwijnt hij in de groene vlammen. Thuis aangekomen, stapt hij uit de haard en kijkt hij recht in het gezicht van Bella.

Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu