Hoi allemaal! Zijn jullie ook zo benieuwd naar wie Bella's echte moeder is? Nou, je hoeft niet langer in spanning te zitten want dat ga je zien in dit hoofdstuk! Wie denken jullie dat Bella's moeder is? X Tamara
-----------------------------------------------
Marten laat zijn blik glijden over Severus die op een gemakkelijke stoel zit en zachtjes praat met Bella die op een bijgeschoven poef zit. De zwartharige man ziet er goed uit nu hij bijna uitgerekend is. Het zal nog maar drie weken duren en dan zal het Duister eindelijk zijn opvolgers kunnen erkennen. Marten grijnst even, dan zou hij de oorlog zeker gaan winnen. Spoedig zouden alle tovenaars voor hem buigen en degene die dat niet doen, zullen de dood vinden. Hij weet dat Severus bang is om na de geboorte van de kinderen, vermoord te worden maar dat zal niet gebeuren. Severus is loyaal, slim en zeer bruikbaar als spion. Nee, hij hoeft niet bang te zijn. Marten kijkt dan even naar Bella die met een denkrimpel in haar voorhoofd, een aantal rollen perkament bestudeert. Hij heeft vernomen dat Benno Zabini een oogje heeft op zijn dochter en eerlijk is eerlijk, hij was van plan om haar een man toe te wijzen maar nu Benno ten tonele is verschenen, is dat niet meer nodig. Benno zal spoedig ingewijd worden als lid van de Dooddoeners, bedenkt Marten. Ja, Bella had een goede smaak wat betreft jongens. Het was allemaal nog niet officieel maar dat komt wel. Tevreden over zijn gedachten, staat hij op en loopt naar Bella en Severus. ' Bella' zegt hij en hij ziet haar opkijken. ' Ik heb gehoord dat Benno Zabini een oogje op je heeft' begint hij en hij ziet een twinkeling in Bella's ogen waarna ze even naar Severus kijkt. ' Ik weet van niks Bella dus ik heb ook niks doorgegeven' zegt Severus. ' Ik wil dat je die vriendschap voortzet en hij zou een zeer goede man voor je zijn' zegt Marten. ' Ja vader maar ik weet nog niet of ik hem leuk genoeg vind..' Marten versmalt zijn rode ogen en tilt met een ijskoude vinger haar kin op. ' Dan zorg je daar maar voor, hij zal over een week ingewijd worden als lid van de Dooddoeners' zegt hij met een dreigende ondertoon en hij ziet Bella geschrokken knikken. Hij haalt zijn vinger weg en kijkt haar even strak aan. ' Ga maar naar Narcissa, ik wil met Severus in privé praten' zegt hij en zonder tegenstribbelen doet Bella wat hij zegt. De deur valt dicht en Marten kijkt naar de zwartharige man voor hem. ' Ik wil dat je haar in de gaten houdt, ze mag niet met andere jongens praten behalve Benno' zegt hij streng en de man voor hem knikt. 'Zoals u wenst Heer'. Marten blikt even naar de deur en dan weer terug. 'Mag ik wat vragen Heer?' vraagt Severus onverwachts en hij knikt traag. ' Bella zou heel graag willen weten wie haar moeder is.. haar echte moeder' zegt Severus voorzichtig en Marten kijkt even naar de man. ' Als je niet zwanger was geweest van mijn kinderen, dan had ik je gemarteld Severus' sist hij kwaadaardig en Severus buigt zijn hoofd. ' Het spijt me Heer..' Marten trekt een mondhoek op. ' Ik kan mij voorstellen dat Bella dat wil weten maar het antwoord is overduidelijk. Wie heeft er ook zulke lange, blonde haren van de vrouwelijke Dooddoeners?' ' Narcissa' zegt Severus dan en Marten spreidt zijn handen wat. ' Zie daar' zegt hij simpel. 'Zij is de moeder van Bella en ze zal het zelf ook onthullen'.
Narcissa kijkt op van haar boek en ziet Bella binnen komen. ' Dag Bella, ben je weer eens weggestuurd?' vraagt ze met een glimlach en Bella knikt. ' Kom zitten, zin in thee en wat scones?' Het gezicht van Bella licht wat op en ze glimlacht breed. 'Dobby?' roept ze en de huis-elf verschijnt. ' Zou ik wat thee en scones kunnen krijgen?' vraagt ze. ' Ja mevrouw, direct!' zegt de huis-elf en die knipt met zijn vingers waarna er thee en scones op een dienblad verschijnen. Dan verdwijnt de huis-elf en met een beweging van haar toverstok, schenkt ze thee in twee kopjes. ' Hoe is het op Zweinstein?' vraagt ze belangstellend. ' Goed, ik hou echt van Zweinstein. Het is zo mooi en de vakken zijn interessant' zegt Bella en Narcissa glimlacht als ze de toon van Bella beluistert. ' Je hebt helemaal gelijk Bella, ik vond het ook echt prachtig'. Ze sipt even van haar thee. ' Ik vind Toverdranken het leukst, naast Kruidenkunde en Transfiguratie' zegt Bella en ze glimlacht. ' Ik ben niet verbaasd, dat vond de Heer van het Duister ook interessant, behalve Kruidenkunde dan maar ik vrees dat een invloed is van Severus' zegt ze en ze ziet Bella vragend opkijken. ' Hoe weet u wat hij leuk vond?' Narcissa zet zorgvuldig haar kopje neer en glimlacht kleintjes. ' Dat vertelde Severus' zegt ze wat ontwijkend. ' Oh ja, hij kent hem wel goed.. of niet? Zelfs zo goed dat hij zwanger is van zijn kinderen' zegt Bella en Narcissa schudt haar hoofd. ' Severus weet veel van hem maar kent hem niet als een persoon. Dat hij zwanger is van zijn kinderen, heeft puur te maken met zijn loyaliteit en zijn talent'. Ze ziet Bella even nadenken over haar woorden en ze glimlacht. ' Bella, weet je eigenlijk wie jouw echte moeder is?' vraagt ze dan en ze merkt dat haar slanke handen licht trillen. ' Nee, dat weet ik niet..' zegt het meisje en Narcissa kijkt haar even aan. ' Wie denk je zelf?' zegt ze en ze slaagt er gelukkig in om haar stem normaal te laten klinken, ze is niks voor niks een Malfidus. ' Uhm, eigenlijk verwacht ik Bellatrix want mijn naam zit daar in.. en ze vind mijn vader volgens mij heel leuk'. Narcissa grinnikt wat. ' Het had gekund maar nee Bella'. Dan haalt ze even adem en ze kijkt het meisje aan. ' Ik ben jouw echte moeder'.
' Huh?' is het eerste Bella zegt na de onthulling van Narcissa. Ze kijkt de vrouw voor haar even verbaasd aan. Dan worden haar ogen getrokken naar de haren van Narcissa en ze beseft nu pas dat haar haren wel heel erg lijken op die van Narcissa. ' Ik heb, volgens mij, jouw haar of niet?' Ze ziet Narcissa knikken met een glimlach op haar gezicht en Bella glimlacht terug. ' Dat had ik niet verwacht maar ik ben wel blij met jou als moeder' zegt ze. ' Dat is lief Bella'. Impulsief staat ze op en geeft ze Narcissa een knuffel. ' Dan ben ik het zusje van Draco?' vraagt ze als ze Narcissa los laat. ' Halfzusje' verbetert Narcissa en ze knikt traag. Dan verschijnen Voldemort en Severus in de opening. ' Vader' zegt ze terwijl ze op staat. ' Ik neem aan dat Bella het weet?' vraagt Voldemort en ze ziet Narcissa knikken. ' Goed, ga maar weer terug met Severus en vergeet niet wat ik gezegd heb over Benno' zegt haar vader streng en Bella knikt schaapachtig. ' Ik zie je over drie weken weer Bella, na de geboorte van de kinderen'. Ze knikt en volgt Severus dan de kamer uit.
JE LEEST
Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)
FanfictionEen arm meisje, genaamd Bella Cleveland, moet elke dag bedelen om wat geld bij elkaar te sprokkelen voor haar zieke moeder. Op een dag komt ze Severus Sneep tegen, die zich over haar ontfermt. Severus geeft haar de vaderliefde die ze zo mist en zij...