Heel veel plezier met dit hoofdstuk! Het is zover, de kindje worden geboren en de namen worden onthuld.. Hoe gaan ze heten? X Tamara
--------------------------------------------------
De zomervakantie is inmiddels begonnen en alle leerlingen waren naar huis. Behalve Bella, zij had gevraagd of ze hier mocht blijven. Ze wilde niet naar Voldemort, ook al is Narcissa heel aardig en ze wilde sowieso de kinderen van Severus zien, zodra ze geboren werden. Ze stapt de Grote Zaal in en loopt naar de Griffoendortafel waar alle docenten zitten tijdens het eten. ' Goedemiddag juffrouw Cleveland' begroet professor Perkamentus haar met een twinkel in zijn ogen. Ze kijkt rond en tot haar verbazing ziet ze Severus niet zitten aan de tafel. ' Goedemiddag professor' zegt ze en gaat zitten. ' Professor Sneep ligt momenteel in de ziekenzaal, ik denk dat het niet lang meer duurt' zegt professor Perkamentus en Bella glimlacht breed. ' Mag ik straks even naar hem toe, als alles achter de rug is?' Ze ziet professor Perkamentus knikken en ze begint dan met eten. Halverwege de maaltijd verschijnt Poppy in de deuropening en Bella ziet dat ze er wat bezweet uit ziet. ' Beide kinderen zijn gezond en veilig, een jongetje en een meisje. Severus rust nu even maar na de lunch mogen jullie wel langskomen' zegt Poppy en Bella zucht opgelucht. Ze was zo bang dat het niet goed ging met Severus maar gelukkig was de bevalling goed afgelopen. Ze eet gauw haar sandwich op en de borden verdwijnen automatisch. ' Zullen we maar eens gaan kijken Bella?' Enthousiast knikt ze en ze staat op. Ze volgt met een blij gezicht Perkamentus en Anderling door de gangen naar de ziekenzaal.
Severus ziet de deuren van de ziekenzaal open gaan en rustig komen Albus, Minerva en Bella binnengelopen. ' Severus mijn jongen, hoe gaat het?' vraagt Albus bezorgd en hij maakt een handgebaar. ' Prima, nog wel wat moe maar vooral heel blij dat het over is'. Dan verschijnt Poppy naast zijn bed. ' Was het een moeilijke bevalling Poppy?' vraagt Minerva en Poppy schudt haar hoofd. ' Dat viel wel mee Minerva maar het probleem lag vooral in het feit dat ik ze niet op de normale manier kon halen. Ik had dus maar één optie en dat was zijn buik opensnijden en de kinderen met een keizersnede eruit halen' legt Poppy uit. ' Ik heb een prachtig litteken als aandenken' zegt Severus sarcastisch en er klinkt gegrinnik. Hij kijkt naar de twee wiegjes en hij glimlacht zwakjes. ' Oh wat een mooie baby's Severus, totaal niet wat ik verwachtte' zegt Minerva en Severus trekt een wenkbrauw. ' Ik weet best dat ik niet moeders mooiste ben' zegt hij droog en Minerva kijkt hem wat verwijtend aan. ' Je weet best wat ik bedoel' zegt ze en Severus knikt traag. ' Hoe heten ze?' vraagt Bella dan die de baby's aandachtig bestudeert. Hij wijst naar de linkerwieg. ' Dat is Adam en in de andere wieg ligt Eleanor'. ' Mooie namen Severus, mocht jij ze uitkiezen?' vraagt Minerva. ' Ik heb Eleanor bedacht, Adam kwam van zijn hand af'. Er wordt begrijpend geknikt. ' Ik zal zo een Patronus sturen naar hem, dan weet hij ook meer' zegt hij moe. ' Dat doe je maar als je geslapen hebt, Severus gaat nu even rusten' zegt Poppy firm en Severus rolt met zijn ogen. ' Dank je Poppy voor je hulp en we zullen je met rust laten' zegt Albus galant en loopt weg, Minerva en Bella volgen hem. Severus werpt een blik op de baby's en glimlacht kleintjes. ' Ik ga goed voor ze zorgen, ga maar slapen' zegt Poppy en hij knikt. Hij sluit zijn ogen en al gauw valt hij in slaap.
Marten kijkt op van zijn boek als een witte Patronus, een hinde, voor hem staat. Het is van Severus, dat weet hij direct omdat Severus de enige Dooddoener is die een Patronus kan oproepen. ' De bevalling is gelukt en de kinderen zijn gezond, net zoals ik. Ik heb ze, zoals u wilde, ze Adam en Eleanor genoemd' klinkt Severus stem. Hij luistert en dan verdwijnt de hinde. Hij grijnst breed en met een zwiepje van zijn toverstok komen er een veer, perkament en inkt aangezweeft. Hij doopt de veer in de inkt en begint met schrijven:
Severus,
Volgende week maandag breng je Eleanor en Adam hier naar toe. Narcissa en Lucius zullen de zorg op zich nemen en uiteraard mag je ze zo vaak zien als je wilt, je bent immers wel hun drager. Als ze ouder worden, zal jij ze trainen in alle mogelijke gebieden die je uitstekend beheerst zoals Occlumentie en non-verbale magie. Ik verwacht je maandag om 11 uur in de ochtend.
Heer Voldemort
JE LEEST
Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)
FanfictionEen arm meisje, genaamd Bella Cleveland, moet elke dag bedelen om wat geld bij elkaar te sprokkelen voor haar zieke moeder. Op een dag komt ze Severus Sneep tegen, die zich over haar ontfermt. Severus geeft haar de vaderliefde die ze zo mist en zij...