Hoofdstuk 38

65 3 0
                                    

Veel plezier met dit hoofdstuk van Sneeuwmeisje!

---------------------------------------------------

Benno gluurt vanachter zijn boek, Zwerkbal Door De Eeuwen Heen, naar het knappe meisje wat aan één van de tafels in de Zwadderich leerlingenkamer. Haar blonde haren hangt als een krans om haar gezicht heen, een aantal lokken heeft ze in een kleine knot achterop haar hoofd vastgemaakt. Haar prachtige blauwe ogen schieten over de regels van een boek, Benno weet niet welk boek het is. Hij kent haar naam, Bella Cleveland, en dat ze zeer waarschijnlijk een volbloed is maar haar vader nooit gekend heeft. Ook weet hij dat ze zeer getalenteerd is en veel spreuken snel onder controle heeft. Veel meer weet hij niet over haar, ze is een beetje mysterieus. Ze is een studiebol maar niet zo naar als die Griffel. Nee, Bella is slim en populair met haar gevatte opmerkingen en dat bewondert Benno. Niet te vergeten dat ze heel erg knap is. Hij weet dat veel meiden om hem vechten maar die meiden zijn niet belangrijk meer. Het enige wat in zijn hoofd zit, is Bella. Hij legt het boek op de leuning van de bank en rekt zich uit. Hij moet met haar praten, bedenkt hij. Zou ze dat wel willen? Hij fronst. Waar kwam die gedachte vandaan? Natuurlijk wil ze met hem praten, hij is Bello Zabini. En zij Bella, bedenkt hij wat dromerig. Dan stapt hij op haar af. ' Hey Bella, lukt het?' Nieuwsgierig kijkt hij naar haar. Ze is echt knap, bedenkt hij. Dan ontmoeten haar blauwe ogen zijn bruine ogen en hij krijgt kippenvel over zijn lichaam. Haar blik heeft iets vrolijks maar ook iets van gereserveerdheid. ' Ja hoor, dank je Benno. Ik ben bijna klaar' zegt Bella met een glimlach en hij glimlacht automatisch terug. God, die glimlach, bedenkt hij en hij knippert even. ' Heb je uh.. zin om een potje te schaken als je klaar bent?' Hij zorgt ervoor dat zijn stem niet te hoopvol klinkt, hij is wel een Zabini. ' Bedankt maar ik houd niet echt van schaken. Ik heb echter wel zin in wat eten dus misschien kunnen we samen naar de keukens gaan?' Benno knippert even een paar keer. ' Uh maar natuurlijk. Ik zie je zo hier' zegt hij en draait zich om. Hij pakt zijn boek en loopt naar de jongensslaapkamer. ' Oh in Zalazars naam' mompelt hij met een brede grijns en hij ziet Draco wat verward opkijken. ' Wat is er?' vraagt Draco terwijl hij gauw deodorant opspuit. 'Ik ga zo even met Bella wat eten halen' zegt hij en hij ziet even de verbijstering op Draco's gezicht waarna die hard begint te lachen. ' Oef Benno, ik denk niet dat je haar zo makkelijk kan krijgen'. Nu is het zijn beurt om Draco verbijsterd aan te kijken. ' Huh?' zegt hij. Dan valt het kwartje en krijgen zijn wangen een rode blos. ' Nee, dat bedoelde ik niet Draco' zegt hij en gooit een kussen tegen Draco aan. ' Je vind haar leuk hé?' zegt Draco dan en hij kijkt wat om zich heen. ' He, ik zeg niks oké? Ze is ook echt wel aardig, alleen wat mysterieus' zegt Draco en hij knikt. ' Ja dat is ze inderdaad.. en heel knap'. Draco grinnikt en Benno glimlacht. ' Nou, succes dan' zegt hij en Benno gaat gauw naar beneden waar Bella al op hem staat te wachten. ' Zullen we maar gaan?' vraagt Bella en hij knikt. Dan volgt hij Bella naar de keukens.

Bella glimlacht naar de jongen en voelt een lichte kriebel in haar buik als ze een glimlach terug krijgt. Een stilte hangt tussen hun in, ze willen allebei de stilte doorbreken maar weten niet hoe. Uiteindelijk is het Benno die de stilte doorbreekt. ' Ik had nooit verwacht dat je in Zwadderich terecht kwam, je bent zo aardig tegen iedereen'. Bella draait haar hoofd wat opzij en lacht. ' Dat is aardig Benno. Maar Zwadderaars zijn heus niet altijd onaardig, ze zijn gewoon wat wantrouwend' zegt Bella wijs. Dat had ze Severus eens horen zeggen en het is helemaal waar, bedenkt ze. ' Ja dat is zo' bevestigt Benno en ze glimlacht. Dan staan ze voor de keukens en ze kijkt even naar Benno die de peer kietelt. Dan gaat een deur open en ze stappen samen naar binnen. 'Hoe kan Minnie helpen?' vraagt een elf met een brede glimlach op haar gezicht. ' Heb je misschien een kleine snack voor me? Met karamel ofzo?' vraagt Bella en Minnie knikt enthousiast. Dan knipt de elf met haar vingers en verschijnt een mini-karameltaartje met pecannoten erop en Bella glimlacht lief. ' Dank je wel Minnie, heerlijk' zegt ze en ze pakt het bordje op en neemt een hap. ' Hmm' zegt ze en slikt het gauw door. Ze eet het op en kijkt dan naar Benno die een muffin eet. ' Ik wist nooit waar de keukens waren, maar heel erg fijn dat je me het wil laten zien. Dan kan ik vaker zo'n heerlijk taartje eten' zegt ze met een lach en ze ziet Benno lachen. Haar hart maakt een sprongetje en ze glimlacht breed naar de jongen.


Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu