Sorry sorry voor mijn lange afwezigheid! Maar ik ga het goedmaken met een nieuwe update van Sneeuwmeisje, lekker toepasselijk ook voor vandaag. Dus neem een kop thee, een stuk chocolade en lees dit verhaal!
-------------------------------
Bella huppelt bijna als ze haar straat inloopt. Ze gaat haar huis binnen en hangt haar jas op. Het huis is nu in een betere staat dan voorheen, zo zijn de muren weer geschilderd en alles oogt frisser en ruimer. Ze stapt de woonkamer binnen waar haar ouders aan een kop thee zitten." Hoi mam, pap" zegt ze met een beverige stem van opwinding." Is er iets meisje?' vraagt haar moeder meteen bezorgd en ze hoort Severus zacht grinniken." Welnee mam!" zegt ze dan vrolijk en kijkt even naar Severus' gezicht. Zijn gezicht staat ontspannen als hij plaatsneemt op een stoel." Ik ben hier om wat mee te delen.. het is bijzonder nieuws maar ook een beetje vervelend". Bella knikt even kleintjes maar valt hem niet in de rede." Ik ben een tovenaar en ik ben docent aan Zweinstein, de beste school voor magie" zegt Severus dan rustig en Bella kijkt naar haar ouders. Hun monden zijn open gevallen van verbazing en haar moeders ogen lijken bijna uit haar kassen te vallen." Ik heb net contact gehad met het Schoolhoofd van Zweinstein en ik mag Bella feliciteren met een plek aan Zweinstein". Bella kan het nog steeds niet helemaal geloven maar wat Severus heeft verteld, klinkt al heel goed en fijn." Dit betekent dus dat Bella een heks is en kan toveren". Haar vader knikt eventjes." Maar.. waarom zagen wij dat nooit?" Severus kijkt wat ernstiger." Omdat kinderen van Dreuzel ouders, mensen zonder magie, er niet mee opgevoed zijn". " Dus hebben ze ook geen vermoeden ervan". Bella vangt even een knipoog van Severus op en dat maakt dat ze weer een glimlach terug stuurt, ze is blij." Maar alleen tijdens Kerstmis en de zomervakantie zal Bella hier terugkomen, de rest van de tijd zal ze op Zweinstein zitten" zegt Severus dan. Haar moeder doet haar mond open en dicht en kijkt dan weer naar Bella." Ik kan jullie altijd schrijven" zegt Bella dan, in een poging om haar moeder wat blijer te maken. Gelukkig, dat helpt want haar moeder kijkt iets blijer." Dat is waar lieverd en je bent een sterk meisje" zegt haar moeder en ze glimlacht. " Morgen zal ik Bella meenemen naar de plek waar ze alle spullen kan verzamelen voor Zweinstein". Er valt even een stilte." Ik vertrouw haar aan je toe" zegt haar vader dan." Ik wil niks liever dan voor Bella zorgen maar Bella krijgt op Zweinstein een Afdelingshoofd, een soort mentor, die haar ook heel goed kan begeleiden" zegt Severus dan rustig. " Maar als Bella behoefte heeft om met mij te willen praten, dan kan dat natuurlijk altijd". Bella knikt even, dat is toch wel heel prettig om iemand te kennen als haar ouders ver weg van haar zijn. " Bella zal niks overkomen" zegt Severus dan plechtig en Bella grinnikt even." Bedankt Severus" zegt ze zacht en Severus aait door haar haar." Ik moet gaan, ik zie je morgen om 9 uur, ik pik je op" zegt hij en in een wervel van wind is hij verdwenen.
JE LEEST
Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)
FanfictionEen arm meisje, genaamd Bella Cleveland, moet elke dag bedelen om wat geld bij elkaar te sprokkelen voor haar zieke moeder. Op een dag komt ze Severus Sneep tegen, die zich over haar ontfermt. Severus geeft haar de vaderliefde die ze zo mist en zij...