Hoofdstuk 11

187 13 7
                                    

Hallo! Sorry dat ik al 6 dagen niet heb kunnen updaten maar ik had een intakegesprek en spanning of ik wel aangenomen zou worden+ school. Maar nu ben ik alweer bij hoofdstuk 11! Wat gaat dat snel zeg.. Nou genoeg blabla, have fun met hoofdstuk 11!

------------------------------------------

Severus kijkt recht in de ogen van Bella en slikt."Sorry dat ik in je huis was maar.." begint Bella maar hij maakt een wegwerp gebaar."Bella, ga zitten" zegt hij en ze gaat zitten. Hij pakt rustig de brief uit zijn mantel en kijkt er even naar." Bella, ik moet wat kwijt" spreekt hij dan uiteindelijk. Hij neemt de tijd, het meisje mag niet teveel informatie in één keer krijgen. " Ik ben.. een tovenaar" zegt hij dan en Bella kijkt met grote ogen hem aan. Het staat haar lief, bedenkt hij en dan schrikt hij van zijn gedachtes. Hoe kan hij dat nou denken? " E-een tovenaar?" Hij knikt en gaat naast haar zitten." Ik ben er net achtergekomen dat jij er ook een bent" zegt hij op zijn meest slome manier zodat ze het kan begrijpen. Haar mond valt open en hij glimlacht kleintjes. "Maar ik heb nog nooit.. nouja magie gedaan" zegt ze zacht en hij geeft haar zwijgend de brief. "Lees maar" zegt hij alleen en veegt ondertussen wat roet van zijn broek. Aandachtig leest Bella de brief door en kijkt aan het einde hem verbaasd aan." Het is echt zo, gefeliciteerd" zegt hij dan. Het meisje voor hem knikt wazig, ze kan het niet begrijpen. Maar dat kan Severus wel begrijpen, ze heeft al die tijd geleefd als een Dreuzel en dan ineens vertelt iemand dat je een tovenaar bent. Of in haar geval een heks." Ik neem je morgen mee naar een straat waar je de spullen kunt kopen, de Wegisweg" zegt hij. " Dan gaan we over twee dagen naar Zweinstein, de beste school voor magie". Haar ogen kruisen de zijne en hij voelt zich ineens heel verantwoordelijk voor haar. " En mijn ouders dan..?" Ah tuurlijk, dat is een issue." Je ouders kunnen geen magie en helaas kunnen ze niet mee" zegt hij voorzichtig."Oh" is het enige antwoord wat hij krijgt. " Luister, elke vakantie kan je naar ze toe gaan en je kan ze uiteraard brieven schrijven" zegt hij bemoedigend. Haar gezicht klaart wat op." Kan je me wat vertellen over Zweinstein?" Hij knikt en leunt achterover in de stoel. " Er zijn 4 afdelingen, Huffelpuf, Ravenklauw, Griffoendor en Zwadderich" begint hij." Elke afdeling staat bekend om iets, Huffelpuf bijvoorbeeld om hun trouw". " Ravenklauw voor hun slimheid, Griffoendor voor hun moed en Zwadderich voor sluwheid en ambitie". Bella knikt en hij ziet dat ze aandachtig luistert. Snel vertelt hij verder." Elke afdeling heeft een Afdelingshoofd, dat is een soort mentor die verantwoordelijk is voor de leerlingen van die afdelingen"." De Afdelingshoofd is bevoegd om punten af te trekken, straf te geven, punten toe te kennen maar ook andere zaken". Hij slaakt even een zucht." Ik ben het Afdelingshoofd van Zwadderich en ik geef Toverdranken"." Je krijgt verschillende lessen zoals Astronomie, Transfiguratie, Toverdranken, Bezweringen, Kruidenkunde en nog veel meer" somt hij op. Bella kijkt wat moeilijk." Het klinkt lastig" zegt ze. Hij glimlacht." Het valt mee als je maar hard genoeg je best doet en je huiswerk maakt". Ze knikt." Dat ga ik zeker doen" zegt ze strijdlustig en hij grinnikt." Ik stel voor dat je naar huis gaat, het gaat zo regenen" zegt hij. Hij staat op en geeft haar jas aan."Ik ga met je mee, ik licht je ouders in" zegt hij en glimlacht kleintjes als ze hem dankbaar aankijkt." Nou, vooruit" zegt hij en ze lopen naar Bella's huis.  

Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu