Lieve lezers! Ik kreeg een paar keer de vraag of Bella & Severus een koppel worden. Nee, uiteraard niet want Bella is 11 en Severus 38. Bovendien heb ik al eerder verteld(in de beschrijving) dat ze een vader-dochter relatie krijgen. Meer echt niet. Dat zou ook niet heel best zijn.. :)
----------------------------------------------------
Bella stapt naar binnen en het lijkt alsof er geen personeel aanwezig is, verwonderd ze zich. Ze kijkt naar Severus en op dat moment staat een man voor hun. Ze draait haar hoofd terug en wil bijna achteruit deinzen." Ah mevrouw Cleveland.. ik had u allang verwacht" zegt de man met grijs haar en grijze ogen. Dit moet Olivander zijn, bedenkt ze en ze voelt zich ongemakkelijk worden." Ik zal eens kijken.." zegt de man en komt terug met twee dozen. Een bruine en een zwarte doos, daar moeten de toverstokken inzitten. Olivander reikt haar de bruine stok aan en ze maakt een licht zwiepend gebaar. Een lamp gaat aan en uit en geschrokken legt ze de stok terug in Olivanders handpalm. " Nee, te krachtig.. misschien deze?' Hij geeft haar de andere stok en ook daar geeft ze een zwiepje mee. Ze voelt ineens overal warm licht, in haar lichaam en om haar heen." Ja..ja.. geweldig" zegt de man opgetogen en Bella weet niet goed of ze Olivander wel mag." Hoeveel kost het?' sneert ineens de stem van Severus en ze schrikt even van zijn stem, ze heeft helemaal niet op hem gelet. " 12 galjoenen" zegt Olivander en Severus geeft 12 galjoenen uit de zak die hij vasthoud. Bella kijkt even naar de stok, er zitten sierlijke krullen op en hij past gewoon perfect bij haar." De toverstok kiest de tovenaar mevrouw Cleveland". Ze ziet vanuit haar ooghoek Severus een sarcastisch lachje geven en ze voelt zijn warme hand op haar schouder." Olivander" zegt Severus, bij wijze van een afscheidsgroet en daarna lopen ze de winkel uit." De boeken gaan we nu halen" zegt Severus en Bella knikt. Ze vervolgen hun weg naar Klieder & Vlek en de deur gaat automatisch open. Bella loopt wat onwennig naar binnen en ziet tientallen boeken voor haar neus staan." Hoe weet ik ooit welke boeken ik moet hebben?" Severus kijkt naar haar." Ik heb de lijst" zegt hij rustig en Bella glimlacht, ze voelt zich vertrouwd bij hem. Samen lopen ze door de winkel en daarna rekenen ze af. Ze pakt één van de boeken, Toverdranken, en bladert er doorheen." Interessant" murmelt ze en Severus kijkt weer naar haar." Ik hoop dat je mijn lessen ook interessant vind' zegt hij en Bella fronst. Daarna weet ze het weer, hij geeft Toverdranken. " Goed, we gaan naar huis en morgen gaan we al naar Zweinstein, om alles door te bespreken met het Schoolhoofd en om je te sorteren". Bella knikt en pakt zijn hand vast als Severus zijn hand uitsteekt. Daarna Verdwijnselen ze en in de Wegisweg is alleen nog maar een kleine windvlaag te zien.
-----------------------------
Het volgende hoofdstuk bevat sowieso dat Voldemort bij Severus ' op bezoek komt' maar ik weet nog niet precies hoe ik dat ga invullen. Anyway, je zult het gauw zien:) Fijne vakantie voor degene die dat nu hebben!
JE LEEST
Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)
Fiksi PenggemarEen arm meisje, genaamd Bella Cleveland, moet elke dag bedelen om wat geld bij elkaar te sprokkelen voor haar zieke moeder. Op een dag komt ze Severus Sneep tegen, die zich over haar ontfermt. Severus geeft haar de vaderliefde die ze zo mist en zij...