Hoofdstuk 13

194 10 5
                                    

Vandaag: Severus die Bella meeneemt naar de Wegisweg en daar allemaal mensen tegenkomt, vet gezellig! (Oké dit was te sarcastisch), het volgende hoofdstuk zal ook nog de Wegisweg bevatten, anders wordt het veeeel te lang. XX Tamara

-----------------------------------------------------------------------

Severus staat te wachten op Bella, het is 5 voor 9. In de verte herkent hij haar blonde haren en ze zwaait naar hem. Hij heft alleen zijn hand op, ten teken dat hij haar gebaar gezien heeft. Snel komt ze dichterbij en ze heeft rode wangen, waarschijnlijk van de opwinding." Nou, zullen we gaan?' vraagt hij. Bella knikt." Pak mijn arm maar vast, we gaan Verschijnselen, dat is een vorm van transport wat niet heel fijn is maar wel heel snel". Bella pakt zijn arm vast en er gaat een lichte tinteling door zijn arm. Hij Verschijnselt bij de Lekke Ketel en ziet dat Bella op haar knieën zit. Hij hurkt bij haar neer." Gaat het meisje?" vraagt hij bezorgd en ziet Bella opkijken." Ja, ik viel alleen..geloof ik" zegt ze en Severus grijnst onwillekeurig. Hij tilt haar overeind en neemt haar dan mee naar binnen. Tom, de barman kijkt hem aan met een glimlach." Ah meneer Sneep, komt u even zitten?" Hij schud zijn hoofd." Nee, andere zaken zijn nu belangrijker" zegt hij licht koeltjes en marcheert dan de Lekke Ketel uit. Hij pakt zijn toverstok en tikt op de muur. Er ontstaat een groot gat waardoor ze heen kunnen lopen. Hij kijkt naar Bella." Welkom op de Wegisweg" zegt hij met een kleine glimlach. Bella kijkt even rond met een open mond en Severus loopt dan vooruit, naar Goudgrijp." De bank" zegt hij tegen Bella als ze er zijn en loopt naar binnen. Hij loopt in één keer naar de kobold die opkijkt." Ik heb u lang niet gezien meneer Sneep, de laatste keer was.." Verder komt de kobold niet want Severus breekt de zin af." Ik heb haast, ik wil naar Bella's Cleveland kluis" zegt hij koud. Hij steekt het gouden sleuteltje in de lucht en de kobold kijkt even verbaasd maar knikt dan.' Grijphaak, breng deze twee tovenaars naar haar kluis". Een tweede kobold komt aangelopen en neemt hun mee naar een karretje. Severus haat de karretjes maar laat niks merken. Hij neemt plaats en Bella gaat ook, behoorlijk dicht, naast hem zitten. Na een korte rit, zijn ze bij haar kluis en Severus stapt uit het karretje. Hij geeft de sleutel aan de kobold die de deur openmaakt. Er liggen een paar grote stapels geld en Bella kijkt er met grote ogen naar." Je bent rijk" zegt hij met een kleine grinnik en doet wat geld in een zak. Hij legt uit hoeveel het waard was en heel vlug daarna staan ze weer buiten." Goed, eerst een toverstok' zegt Severus en Bella kijkt blij. Ze lopen rustig naar Olivander maar halverwege de straat word Severus staande gehouden door een man met lang, blond haar. Severus gromt maar laat zijn ongenoegen niet merken." Lucius, wat een eer" zegt hij licht smalend en Lucius grijnst." Wat een formele begroeting voor een vriend" zegt Lucius en Severus snuift even." Ik hou daarvan" mompelt hij." Is Draco kerstinkopen doen?" Lucius knikt en trekt Severus dan dichterbij. De warme handen van Lucius doen bijna zeer aan zijn koude huid." De Heer van het Duister zal je vanavond bezoeken" zegt Lucius zacht en Severus knikt alleen." Geen idee wat hij wil". Severus kijkt de man langer aan dan nodig." We zullen zien of ik de Heer kan plezieren" zegt hij en trekt een wenkbrauw op. Lucius lacht zachtjes, het is een koude lach." Oh ja natuurlijk, je was de zijne.. nietwaar?" Severus knikt stuurs." Ik ben druk, sorry" zegt hij dan en wenst Lucius snel een fijne kerst waarna hij doorloopt. Bella komt gehaast achter hem aan."Rare vent" zegt Bella treffend en Severus moet moeite doen om niet in lachen uit te barsten. Dan staan ze voor Olivander en de deur gaat krakend open als Severus de deur openduwt.

------------------------------

Ik wordt blij van reacties dus maak mij blij:) Bedankt voor het lezen en oh; werp ook even een blik (het liefst meerdere blikken natuurlijk) op het nieuwe boek Bitten!

Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu