Hoofdstuk 25

151 5 0
                                    

Bella is weer op Zweinstein, veilig en wel. De zon schijnt, ze staan buiten op een heuvel.  Nog nooit is ze zo opgelucht geweest dat ze weer op Zweinstein is. Naast haar staat Severus en ze kijkt hem aan. " We gaan naar binnen" is het enige wat hij zegt. Het klinkt kortaf, nog net niet bijtend. Gelijk loopt Severus de heuvel af en Bella volgt hem gelijk. Onderweg laat ze de ontmoeting met Voldemort nog eens passeren. Waarom had Severus dat flesje met bloed ingenomen? Was hij soms een vampier? Nee, bedenkt ze, hij lijkt niet het type voor een vampier. En bovendien, waarom had hij Voldemort aangesproken met ' Heer?' Zou hij soms een volger zijn van hem? Die gedachte duwt ze weg, zoiets slechts kan ze niet over hem denken. Ze volgt Severus door de gangen die leeg zijn. Het zal wel etenstijd zijn, bedenkt ze. Ze gaan naar Severus' kantoor waar ze gaat zitten in een bruine stoel die er staat. Severus blijft staan bij het raam en spreekt niet. Zijn schouders hangen naar beneden, zijn zwarte haar wordt wat opgelicht door het licht van de zon die langzaam ondergaat. De stilte snijdt door hun beiden heen, bijna durft Bella niet te ademen, bang om de stilte te verbreken. Ze staat stilletjes op en loopt dichterbij het raam. Het raam is licht beslagen en het tafereel doet wat treurig aan. " Severus?" vraagt ze dan met een schorre stem. Bruusk draait hij zich om en gelijk kijkt ze naar zijn ogen. Zijn ogen zijn niet rood, zoals ze had verwacht." Bella" zegt hij dan terug, het klinkt zwaarmoedig maar ook met een soort droefheid die ze nog nooit heeft gezien bij hem. " Het spijt me" zegt hij dan uiteindelijk, na een korte stilte. Bella kijkt wat verrast naar hem op." Voor wat?" vraagt ze verwonderd." Sorry voor dat ik je aan hem voorgesteld hebt". Nu is ze helemaal verrast." Severus, daar kan jij niks doen, als hij dat wilt.." zegt ze met een zachte stem. " Ik ben trots op je, je deed het goed". Ze glimlacht kleintjes en kijkt naar hem op, hij lijkt zo trots en sterk als hij daar staat. Dan ontvouwt op zijn gezicht een glimlach, een glimlach die alles zegt. Hij is trots op haar. 

------------------------------

Lieve mensen, er is sinds eeuwen weer een update van Sneeuwmeisje! Ik zit nu net aan mijn eerste week van mijn opleiding dus school is nu best pittig enzo maar dat zal vast goedkomen:) XX Tamara 


Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu