" Goedemorgen kinderen, ik heb een mededeling voor jullie" zegt Perkamentus en Bella's hoofd schiet omhoog. Het is zondagochtend en rond half 9 dus ze was nog een beetje moe. Het wordt helemaal stil in de Grote Zaal. " Deze week zal zeer bijzonder worden aangezien we een apart programma hebben". Bij deze woorden raakt Bella geïnteresseerd, wat zou het Schoolhoofd willen? " Op maandag, morgen dus, komen alle ouders en ze zullen de lessen volgen met jullie". Bella kijkt onwillekeurig naar Severus en die blijft strak voor zich uit kijken. De rest van de leerlingen praat opgewonden en zachjes bijt Bella op haar lip, hoe zou dat gaan met haar? " Dinsdag is een gewone dag maar woensdag zal een oude luitenant-generaal langs komen om een sportdag met ons te doen". Opnieuw ontstaat er opwinding en Bella glimlacht nu wel, dat zou bijzonder zijn! " Niemand is uitgezonderd, ook de docenten niet". Nu barst de zaal bijna helemaal los en Bella hoort Daphne naast zich grinniken." Zie je Anderling al mee doen?" zegt Daphne en Bella grinnikt ook." Donderdag zal er een groot feest zijn als afsluiting en vrijdag zijn jullie vrij". Opgetogen kijkt Bella de tafel rond en iedereen lijkt tevreden met deze mededelingen." Dank jullie wel, instructies krijgen jullie van jullie Afdelingshoofd". Dan gaat Perkamentus weer zitten en iedereen gaat weer eten, net zoals Bella. Ze heeft net haar toast op als Severus langs loopt. " Juffrouw Cleveland, kom met mij mee" zegt hij en Bella staat gelijk op." Natuurlijk professor" zegt en ze volgt Severus door de vele gangen naar zijn kantoor in de kerkers. Als ze eenmaal binnen zijn en de deur is op slot, gaat Severus zitten." Ik wilde met je praten over maandag.." Bella neemt plaats en voelt zich een beetje opgelaten." Ik heb besloten om je pleeg-ouders over te laten komen, je echte vader zou ik niet kunnen laten komen". Bella knikt, dat had ze al verwacht." Helaas heb ik dit wel moeten vertellen aan hem dus hij weet hiervan"." Binnenkort is er weer een ontmoeting met hem en dan zal hij er zeker over hebben". Ze knikt opnieuw en speelt een beetje met haar vingers." Hij wilde je vorige week bij een gesprek met de Dooddoeners hebben maar dat heb ik uit zijn hoofd weten te praten". Dan ziet Bella dat zijn handen wat trillen." Severus, wat is er gebeurd toen?" vraagt ze dapper, ze voelt zich niet dapper maar ze wilt het weten. " Niks belangrijks" zegt hij snel en onderzoekend kijkt ze hem aan. Ze gelooft hem niet." Ik geloof je niet.." zegt ze dan en het klinkt duister, net zoals haar vader. Van schrik slaat ze haar hand voor haar mond." Sorry, dat bedoelde ik niet zo.." Severus kijkt dan langzaam op en haar blauwe ogen ontmoeten zijn donkere ogen. " Het is beter als ik het je niet vertel" is het enige wat hij zegt, waarna hij op staat en weg loopt. Verdoofd kijkt Bella hem na, er is iets met hem, dat is zeker. Maar wat? Bella is vastbeloten om erachter te komen.
JE LEEST
Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)
FanfictionEen arm meisje, genaamd Bella Cleveland, moet elke dag bedelen om wat geld bij elkaar te sprokkelen voor haar zieke moeder. Op een dag komt ze Severus Sneep tegen, die zich over haar ontfermt. Severus geeft haar de vaderliefde die ze zo mist en zij...