Hoofdstuk 4

241 15 2
                                    

Weer een update van Sneeuwmeisje! Het is inmiddels een week later en Severus zal officieel van Voldemort worden....

---------------------------------------

Severus Verschijnselt vlak voor Villa Malfidus waar hij verwacht wordt door de Heer van het Duister. Hij stapt naar voren en de deur met versierde kruizen en andere tekens, zwaait open. Hij gaat naar binnen en loopt direct door naar de kamer waar de vergaderingen altijd worden gehouden. Er klinkt zacht gefluister maar als hij de kamer binnenkomt, wordt het stil en kijkt de Heer van het Duister hem aan." Severus, welkom" zegt hij zacht maar de duister in zijn stem is onmiskenbaar." Begroet mij en ga dan zitten" zegt Voldemort en Severus knikt, hij weet wat hij moet doen. Hij loopt tot een paar meter voor de stoel, gaat op zijn knieën en kust de zoom van zijn gewaad. Hij wacht totdat hij op mag staan en hij voelt een lichte spanning opkomen. Hij weet immers niet wat er komen gaat en dat maakt hem onzeker, nerveus. " Ga zitten" commandeert de ijzige stem van Voldemort en Severus komt overeind. De enige plek die nog over is, is naast Voldemort en daar gaat hij dan ook zitten." Goed, het is tot mijn attentie gekomen dat een aantal Dooddoeners getracht hebben Het Nest aan te vallen". Severus houdt zijn gezicht in de plooi maar hij weet dat het mislukt is." Maar het is mislukt.." De ontevredenheid klinkt door in Voldemort's stem en de temperatuur in de kamer lijkt te dalen met elk woord die hij spreekt." Degenen die dit gedaan hebben, zijn al gestraft voor hun daden"." Maar vergeet niet, Heer Voldemort wil geen mislukte acties meer, geen fouten". Hij klinkt zo dreigend dat Severus even vergeet adem te halen. De overige Dooddoeners bewegen zich niet, ze zijn onder de indruk of bang. Voldemort praat verder, over Perkamentus en Potter. Hij schenkt aan Severus niet veel aandacht en dat is maar goed ook, denkt Severus snel bij zichzelf. " Goed, dan ga ik over tot een ander, belangrijk ding voor vandaag.." Severus haalt diep adem maar laat niet merken dat hij zich zeer onprettig voelt." Severus, jij gaat met mij mee, de rest kan gaan". Er klinkt geschuif met stoelen en dan staat ook Severus op. Geluidloos volgt hij Voldemort die hem voorgaat naar een kamer. Als ze binnen zijn, draait Voldemort zich snel om en Severus slaat zijn ogen neer." Severus, je bent hierna van mij, voor eens en altijd". Hij knikt en luistert verder. " Je zal altijd komen als ik je roep en zonder enig protest doen wat ik wil". " Enige vragen?" Severus schud zijn hoofd en hij ziet uit zijn ooghoek Voldemort grijnzen." Mooi, ontbloot je schouder". Severus fronst maar doet dan zijn mantel uit. Voldemort pakt zijn toverstok en mompelt een paar dingen. Een stekende pijn gaat door zijn linkerschouder heen en Voldemort stopt met mompelen." Je bent van mij" zegt Voldemort tevreden en Severus kijkt kort naar het Teken. Het is zwart en er staat een sierlijk, krullend lijntje met daarin Voldemort's naam. Daaronder is een tweede lijntje, het is hetzelfde als het eerste lijntje, met daarin zijn naam. Krullen verbinden de twee lijntjes aan elkaar." Je mag je aankleden en ik zie je bij de volgende vergadering" zegt Voldemort nonchalant die daarna weg loopt. Severus kleed zich gehaast aan en loopt de gang door. Onderweg passeert hij Narcissa Malfidus die hem bezorgd aankijkt. Ze blijft staan en hij staat ook stil." Je bent de zijne, niet waar?" Severus knikt en Narcissa zucht." Lucius was het, maar hij is gedegradeerd". Severus glimlacht zwak naar haar en hij voelt haar pijn en moeheid." Het komt goed Narcissa" zegt hij zacht en ze lopen allebei hun kant uit. Hij voelt zich apart en het lijkt alsof iedereen het nu aan hem kan zien wat hij is. Hij is Heer Voldemort's eigendom.


--------------------------

En hier is hoofdstuk 4:) Na twee hoofdstukken duister en Voldemort, komt het volgende hoofdstuk weer licht en een tweede bezoekje van Bella aan Severus! Ik ben erg benieuwd hoe jullie het vonden, dus laat jullie reacties achter!


XXX Tamara

Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu