Veel plezier met dit hoofdstuk! X Tamara
--------------------------------------------
' Potter' roept Bella als ze de zwartharige jongen met de kenmerkende bril spot vlakbij een klaslokaal. ' Wat is er?' vraagt de jongen en ze komt even op adem na haar sprint door het kasteel om Potter te vinden. 'Hij zoekt je' zegt ze dan. ' Dat weet ik.. kan je misschien mij helpen?' Bella fronst en trekt hem dan mee naar het klaslokaal. ' Wat wil je zeggen? Ik wordt liever niet gestoord' zegt ze. ' Je kent zijn slang toch? Die moet dood door het zwaard van Griffoendor of met een tand van de Basiliek' zegt Potter snel. ' Het is éen van zijn Gruzielementen?' zegt ze verrast en Potters wenkbrauwen schieten omhoog. ' Hoe weet je dat?' Shit! Ze heeft zichzelf verraden. ' Dat maakt niet uit maar ik ga mijn best doen. Ik kan het zwaard niet gebruiken want ik ben geen Griffoendor.' De jongen kijkt haar aan met een zweem van achterdocht. ' Dank je wel' zegt hij en ze knikt stuurs waarna ze weg rent. Ze moet de slang doden maar hoe lang heeft ze nog?
Severus voelt zijn speciale Teken branden en met bevende, bloedende vingers, drukt hij erop. Binnen een paar seconden staat hij voor Heer Voldemort die met rode ogen hem aanstaart. ' Het spijt me Heer, ik was te laat' zegt hij terwijl hij op zijn knieën zakt. ' Dat had ik door ja' sneert Voldemort en een Crucio raakt hem. Severus rolt over de grond maar weigert te schreeuwen, hij is niet zwak. ' Hou Nagini bij je, ik ga naar de Grote Hal' commandeert Voldemort en met grote stappen beent die weg. Severus krabbelt overeind en ziet de slang in een hoekje liggen. ' Nagini' fluistert hij en tot zijn verbazing komt de slang naar hem toe. ' Kom, we gaan' zegt hij en hij loopt de kamer uit. Voorzichtig gluurt hij om zich heen maar er is niemand. Dan ziet hij de blonde haren van Bella dansen in de verte.' Juffrouw Cleveland' roept hij en het meisje draait zich om. ' Professor' roept ze en ze komt gauw naar hem toe. ' Severus, we moeten de slang doden.. het is het laatste Gruzielement' zegt Bella snel. Hij knikt kortaf en rommelt in zijn zakken. Dan pakt hij de tand van een Basiliek en heft die op. ' Professor, wacht' roept een bekende stem en hij draait zich half om. Lubbermans komt aangerend met het zwaard van Griffoendor in zijn handen. ' Achteruit Bella' zegt hij haastig en hij grijpt het meisje vast en trekt haar beschermend naar achteren. Met een soepel gebaar hakt Marcel de kop van Nagini af en er klinkt een schreeuw vanuit de Grote Hal. ' Kom op Bella, we moeten Harry beschermen' zegt Severus en tot zijn opluchting zijn de deuren van de Grote Hal open. Voorzichtig stapt hij naar binnen en tot zijn afgrijzen ligt Potter voor Voldemorts voeten. ' Voordat we feest gaan vieren, mijn vrienden, moet ik nog afreken met iemand' klinkt de stem van Voldemort dan duister. Severus vangt een blik van Minerva op en hij grimast. ' Een verrader die liever vecht voor een seniele man dan voor mij. Severus Sneep, wees zo moedig om je dood tegemoet te treden' spreekt Voldemort en hij voelt zijn keel droog worden. Vluchtopties racen door zijn hoofd maar hij weet dat hij het niet zal halen. Dapper zet hij een paar stappen naar voren en hij ziet Voldemort omdraaien. Een flits gaat door de Grote Zaal en zijn twee kinderen liggen op de grond. ' Blijf van Eleanor en Adam af' sist hij boos en een kille lach verlaat Voldemorts keel. ' Weet je dat heel zeker?' Voldemort heft zijn toverstok op en een groene straal maakt zijn weg naar Eleanor en Adam. Severus bedenkt zich geen moment en springt voor zijn kinderen.Het laatste wat hij voelt, is de koude stenen vloer van de Grote Hal..
Langzaam opent hij zijn ogen en tot zijn verbazing staat hij vlak voor Zweinstein, gehuld in mist en alles om hem heen is witter dan wit. Zweinstein ziet er weer uit zoals het altijd al was, zonder vuur en beschadigingen. Hij fronst als hij een figuur dichterbij ziet komen. ' Albus' zegt hij stomverbaasd als de oudere tovenaar hem nadert. ' Dag Severus, ik heb op je gewacht' zegt de tovenaar. ' Waar ben ik? Ben ik dood?' vraagt hij en de oudere man strijkt even door zijn baard. ' Je bent niet dood maar ook niet levend.. iets ertussenin' zegt Albus. Hij knikt en kijkt naar de deuren van Zweinstein. ' Je hebt een keuze Severus en het is aan jou wat je ermee doet. Je kan de deuren van Zweinstein in stappen en terug keren. Of je loopt naar het bos en verlaat het leven' zegt Perkamentus. Severus ademt diep in en uit. ' Wat zou jij doen Albus?' vraagt hij en Albus kijkt hem even aan. ' Ik ben niet jou Severus en het is niet mijn leven' zegt hij diepzinnig. Severus rolt met zijn ogen. ' Als ik terugga.. zijn mijn kinderen dan dood?' vraagt hij nerveus. ' Nee, net zo min als jij'. Severus knikt traag en kijkt opnieuw naar de deuren van Zweinstein. ' Bedankt voor alles Albus maar ik ga terug, Bella moet een vaderfiguur hebben' zegt hij beslist. ' Ze is gek op je'. Hij knikt en er ontplooit een glimlacht rond zijn lippen. Dan begint hij richting de deuren te lopen. Het is angstvallig stil als hij de deuren open doet, er is alleen gekraak te horen. Dan zet hij een stap naar binnen en het voelt alsof hij naar binnen wordt gezogen. De deuren klappen achter hem dicht en misselijkheid maakt zich van hem meester.
Severus voelt dat hij op de stenen vloer van de Grote Zaal wakker wordt maar hij houdt zijn ogen stijf dicht, hij moet dood lijken voor iedereen. Hij hoort van allerlei kanten geschreeuw en spreuken die worden geroepen. Dan hoort hij iemand Verschijnselen in de Grote Zaal met een ploppend geluid, hij kan niet zien wie het zijn. ' Je zal verliezen Harry Potter' roept Voldemort en tot Severus zijn amusement hoort hij frustratie in de stem van Voldemort. Het duurt niet lang of het wordt helemaal stil in de Grote Zaal en hij probeert zich dood te houden. Wat is er aan de hand? Dan barst er oorverdovend gejuich uit wat lang aanhoudt. ' Severus' hoort hij zachtjes en hij voelt tranen in zijn hals druppelen. Dan, heel langzaam, opent hij zijn ogen. 'Bella' zegt hij zacht en Bella staart hem met grote ogen aan. ' Je leeft nog! We hebben gewonnen!' roept ze enthousiast. Hij komt overeind en ze knuffelt hem. Met een kleine glimlach op zijn gezicht, knuffelt hij haar terug. ' Eleanor en Adam leven nog, ze liggen in de ziekenzaal te wachten' zegt Bella en hij knikt. ' Severus' hoort hij dan Minerva's stem en hij kijkt op als ze naar hem toe loopt. ' Je bent zo ontzettend moedig geweest' zegt Minerva en hij glimlacht. Severus krabbelt overeind en glimlacht. 'Hoeveel zijn er..?' Hij durft zijn zin niet af te maken. ' Aurora Sinistra, Vincent Korzel, Belinda Broom, Cho Chang, Padma Patil en Kasper Krauwel'. ' Van de andere kant zijn Bellatrix, Jeegers en Vaalhaar dood. De rest is allemaal gevangen genomen' zegt Minerva. ' Het valt mee' zegt hij nadenkend. ' Ik ben zo blij dat je nog leeft Severus' zegt Minerva zacht en hij knikt. ' Ik ook' zegt hij en zonder iets te zeggen, loopt hij de Grote Zaal uit en zet hij koers naar de ziekenzaal.
JE LEEST
Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)
FanfictionEen arm meisje, genaamd Bella Cleveland, moet elke dag bedelen om wat geld bij elkaar te sprokkelen voor haar zieke moeder. Op een dag komt ze Severus Sneep tegen, die zich over haar ontfermt. Severus geeft haar de vaderliefde die ze zo mist en zij...