Ja lieve mensen, hier is weer een update van Sneeuwmeisje! In dit hoofdstuk zullen we zien in welke afdeling ze komt.. Spannend!
--------------------------------------------------
Bella staat op en maakt haar mantel schoon. Het kantoor glanst van de zon die rustig de hemel opkruipt en er staan allemaal vreemde spullen. Een glazen kast en ze ontdekt daarboven op een oude hoed. Wat zou die hoed daar doen? Een trap leidt naar boven en vlakbij de trap zit een vogel op een stok. Hij is rood met lange veren, ze heeft nog nooit zo'n vogel gezien. " Dag Bella" klinkt een stem en ze deinst wat achteruit. In een grote stoel achter een lange tafel zit een man. Een hele oude man, hij moet wel honderd jaar zijn bedenkt ze." H-hallo" zegt ze licht stotterend." Ik ben Albus Perkamentus, het Schoolhoofd". Ze knikt, dat had ze al begrepen en achter haar laaien de groene vlammen op waar Severus rustig uit stapt." Severus, jongen, goed je te zien". Bella draait een kwartslag zodat ze ook Severus kan zien. Zijn gezicht is emotieloos en hij loopt weer zonder pijn. Of hij loopt met pijn maar laat het niet zien." Normaal worden leerlingen gesorteerd bij het ingang van het jaar maar bij jou is het wat anders.." Bella fronst, de stem van het Schoolhoofd klinkt zorgelijk. " Het geeft niet, je bent uiteraard welkom" zegt Perkamentus dan vriendelijk. Ze heeft meteen het gevoel dat het Schoolhoofd een vriendelijk persoon is. Severus pakt een oude, verfomfaaide hoed van de glazen kast en zet een krukje neer." Ga zitten, dan doe ik de Sorteerhoed op je hoofd" zegt Severus met een kleine glimlach. Ze gaat zitten op het bruine, hoge krukje en voelt dat de hoed op haar hoofd wordt gezet." Aah..juffrouw Cleveland, ik had u allang verwacht". Bella schrikt even maar ontspant dan als ze Severus' glimlachje ziet." Het is een moeilijke beslissing, je bent slim.. net een Ravenklauw". Ze zucht tevreden, ze heeft gehoord van Severus dat Ravenklauwen meestal heel goed zijn. " Dapper ben je ook wel maar Griffoendor past niet bij je.." Ze fronst, ze is dapper maar toch niet? Vage hoed. " Je bent loyaal maar niet altijd eerlijk.. Nee, geen Huffelpuf". Dan is het kiezen tussen Ravenklauw en Zwadderich." Ja, ja.. je bent een lastige leerling" zegt de Hoed dan en Bella bijt op haar onderlip." Ik denk.. nee.. AH je bent een echte Zwadderaar.. net je vader". Ze fronst, haar vader? Maar haar vader kan toch geen magie.. of hoe noemde Severus dat nou? Dreuzels ofzo? " Je vader kan magie.. hij is zeer machtig, de machtigste tovenaar van de Tovenaarswereld". Haar frons wordt dieper en ze kijkt naar Severus die een geschokte uitdrukking op zijn gezicht heeft en een snelle blik wisselt met Perkamentus." ZWADDERICH" brult dan de Sorteerhoed en de Hoed wordt van haar hoofd afgehaald. Ze kijkt in Severus' zwarte ogen." Ik.. ik snap het niet" zegt ze zacht.
-----------------------------
Aahh hoe zou het zitten?! Ze zit in Zwadderich maar wat bedoelde de hoed nou? Bedankt voor het lezen en hieronder mag je rustig een berichtje achterlaten:)
XX Tamara
JE LEEST
Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)
FanfictionEen arm meisje, genaamd Bella Cleveland, moet elke dag bedelen om wat geld bij elkaar te sprokkelen voor haar zieke moeder. Op een dag komt ze Severus Sneep tegen, die zich over haar ontfermt. Severus geeft haar de vaderliefde die ze zo mist en zij...