Hoofdstuk 34

62 2 1
                                    

Een nieuw hoofdstuk van Sneeuwmeisje! We spoelen het verhaal twee maanden vooruit en Severus zal in dit hoofdstuk ontdekken of hij inderdaad zwanger is of niet!

--------------------------------------------------------------------

' Juffrouw Cleveland, blijf na de les even' zegt Severus streng en hij ziet het meisje knikken. ' Label je flesje, ruim je plek op en ga dan weg' vervolgt Severus bars tegenover de groep Zwadderaars en Griffoendors. Het duurt niet lang of iedereen is uit het lokaal verdwenen behalve Bella. Hij spreekt 'Murmelio' over het lokaal uit en gaat dan zitten. 'Bella.. hoe gaat het met je?' vraagt hij op een zorgzame toon en hij ziet Bella glimlachen. ' Goed, ik voel me goed en gelukkig valt vader me niet zoveel lastig'. Severus knikt even kort. ' Het spijt me Severus, ik veroordeelde je te snel' zegt ze dan en Severus trekt een wenkbrauw op. ' Ik dacht dat je echt een Dooddoener was maar professor Perkamentus vertelde het hele verhaal' zegt Bella op een beschamende toon. ' Je hoeft geen sorry te zeggen, ik zou hetzelfde gedaan hebben' zegt hij bruusk. ' Hij doet je toch niet teveel pijn?' vraagt Bella dan en Severus schudt zijn hoofd. ' Dat valt wel mee' zegt hij. Ze weet het dus niet, bedenkt hij. Het is ook niet aan hem maar aan Voldemort zelf om het te vertellen, Severus is maar een volger. ' Hij zei gisteravond dat je een zeer loyale volger was' zegt ze vervolgens en Severus buigt iets zijn hoofd. ' Een eer' zegt hij moe. ' Je ziet wat wit, moet je even zitten?' vraagt Bella dan bezorgd en hij schudt zijn hoofd. ' Ik voel me prima' zegt hij maar hij voelt zich allesbehalve prima. Hij is inderdaad moe van het lesgeven en hij was al de hele dag misselijk. ' Ik ga vanavond naar Poppy, maak je geen zorgen' zegt hij en staat op. ' Hopelijk valt het mee' zegt Bella en Severus haalt zijn schouders op. 'Ik ga naar de Grote Zaal' zegt ze dan en Severus knikt. Hij ziet haar weg lopen en hij slikt. Hoe zou ze het op nemen? Gelukkig heeft hij vanavond de afspraak met Poppy en gaat ze bekijken of hij inderdaad zwanger is. Hij slikt nogmaals en loopt dan zijn lokaal uit.

' Severus, fijn je te zien' zegt Poppy en Severus kijkt haar even aan. ' Ik ben het niet met je eens, hoe minder je mij ziet, hoe beter' zegt hij droog en Poppy grinnikt. ' Je hebt gelijk. Ik ga een toverspreuk op je uitspreken en dan gaan we kijken of het gelukt is'. Severus werpt een blik op de deur. ' Die is dicht en verzegeld, niemand kan erin komen of afluisteren' zegt Poppy en hij knikt. 'Ik ga hem uitspreken Severus, klaar voor?' Hij knikt en hij voelt zijn keel droog worden. ' Graviditas revelare' spreekt Poppy plechtig en een zilverkleurige substantie schiet uit Poppy's toverstok en dwarrelt even om Severus heen waarna het langzaam groen kleurt. ' Je bent inderdaad zwanger' zegt Poppy en Severus slaat zijn blik neer. ' Hoe ver ben ik?' kan hij uiteindelijk uitbrengen. 'Twee maanden'. Severus slikt en knikt even. ' Dank je' zegt hij met een schorre stem. ' Geen dank, wil je zelf Albus op de hoogte stellen?' Hij perst zijn lippen op elkaar bij de gedachte maar hij knikt langzaam. ' Ik had voor de zekerheid een lijst gemaakt met alle Toverdranken die schadelijk zijn voor jou of de baby' zegt Poppy en ze duwt hem een lijst in de handen. Hij scant de lijst en ziet tot zijn opluchting dat er weinig Toverdranken op staan die hij al behandeld heeft, hij kan dus nog anticiperen op de komende lessen. ' Doe rustig aan, eet wat meer en ik stel voor dat je over twee tot drie maanden stopt met lesgeven' somt Poppy op en Severus knikt gelaten. ' Vergeet vooral niet dat je altijd langs mag komen, ik ben er altijd voor je' zegt Poppy terwijl ze over zijn schouders wrijft. Severus haalt diep adem en knikt dankbaar. ' Bedankt Poppy' zegt hij nogmaals.

-------------------------------------

Lieve lezers van Sneeuwmeisje! Het is aan jullie welk geslacht de baby zal zijn, een jongetje of een meisje? Laat het me weten in de comments! Oh en ' Graviditas revelare'  betekent: onthul de zwangerschap'. Weten jullie dat ook weer! X Tamara

Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu