Sorry sorry voor het gigantische lange wachten! Mijn examens zitten er nu op (party hard!!) dus ik kan weer lekker gaan schrijven. Dit hoofdstuk zal gaan over de eerste Toverdrankles van Bella! Oh ja en ik had jullie gevraagd welk idee ik zal doen en (bijna) iedereen koos voor idee 1. Dus ik ga idee 1 doen! Deze week zal waarschijnlijk het eerste deel online komen, spannend!
-------------------------------------------------------------------------
Licht nerveus stapt Bella het leslokaal van Severus binnen. Het was haar eerste Toverdrankles en ze zag er behoorlijk tegenop. Ook omdat Severus de docent, nee professor, was en hij was behoorlijk.. chagrijnig in de lessen. Dat laatste had Daphne haar verteld en daarom was ze een beetje nerveus. Ze kent Severus totaal niet als een chagrijnige man, eerder als een mysterieuze maar trotse man. Severus had haar toevertrouwd dat ze in het begin nogal verloren zal voelen maar al snel zou het beter gaan en het immense kasteel als een tweede thuis gaan beschouwen. En hij had gelijk gehad, zoals altijd. Alle lessen vond ze interessant maar sommige vond ze leuker dan de andere. Transfiguratie, bijvoorbeeld, vond ze interessant en idioot genoeg ging het haar goed af. Iets wat ze nooit had verwacht, gezien de resultaten van de rest van de klas.
Bella zat aan één van de tafeltjes in het Transfiguratielokaal te wachten. Professor Anderling kwam binnen, stelde zich voor en hield een kort maar krachtig verhaal over Transfiguratie." Het is niet voor domme mensen weggelegd, je moet aanleg en lef tonen" vatte ze het samen en Bella was meteen nieuwsgierig. " Jullie mogen de lucifer in een speld veranderen.. Denk hierbij aan de beweging en de spreuk". Bella hief haar stok op en zei zachtjes; " Luciferum Pin" en bewoog haar toverstok in een rechte lijn over de lucifer. Het werd langzaam zilver en de uiteinden puntig. Bella keek verrast, dit had ze totaal niet aan zien komen. " Juffrouw Cleveland, dit is uitstekend, 5 punten voor Zwadderich!" Bella glimlachte trots, dit zou ze meteen aan Severus vertellen. Ze keek rond, de rest had er niet veel soeps van gemaakt. Ze grijnsde onwillekeurig.
Met een luide klap zwaait de deur dicht en Bella schrikt meteen op. In de schaduwen van het lokaal staat Severus met zijn armen over elkaar. " Vandaag brouwen we Zwelsap, een herhaling van het eerste jaar". Hij pauzeert kort en Bella voelt een huivering door haar lichaam trekken, nu komt zijn duistere kant beter naar boven." Volg de instructies goed op, je hebt een uur om te brouwen". Demonstratief gaat Severus op een stoel zitten en Bella kijkt verbouwereerd. Geen uitleg of niks? Of hadden ze dat allemaal al gehad, toen Bella er nog niet was? Snel pakt ze haar ingrediënten en werpt een blik in het Toverdrankboek. Ze begint de instructies op te volgen, ze vond het nogal lijken op koken. Na een tijdje begint Severus langs te lopen en vooral de Griffoendors moeten het ontgelden. Dan staat hij bij Bella en kijkt in haar ketel. " Uitstekend, zeker voor een nieuwkomer juffrouw Cleveland" complimenteert hij haar en Bella voelt zich opgelucht, ze doet het tot nu toe goed in zijn klas! Een zucht ontsnapt haar lippen en dan loopt Severus gauw door. " Als je klaar bent, vul je flesje en label het"." Daarna zet je het op mijn bureau" klinkt het kortaf en Bella roert nog één keer waarna ze een glazen flesje vult met de Toverdrank. Netjes schrijft ze haar naam op het label en loopt dan naar Severus toe waar ze het flesje voor hem neer zet. Hij knikt en ze loopt terug, hij was echt anders in zijn lessen.. Severus vertelt het huiswerk en ze noteert het gauw in haar agenda. Ze pakt haar spullen snel in en als ze het lokaal wil verlaten, roept hij haar naam." Juffrouw Cleveland, wacht een moment".
------------------------
Waar zou Severus over gaan praten?! Laat het weten in de comments wat het volgens jou is!
Ohja en Luciferum Pin is niet de echte spreuk maar een zelfverzonnen spreuk. Luciferum= lucifer en Pin= speld. Ik zal dit soort dingen vaker verzinnen, zeker als het gaat om Duistere Vloeken/ Toverdranken (zoals de Lamia Toverdrank) enzovoort.
JE LEEST
Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)
FanfictionEen arm meisje, genaamd Bella Cleveland, moet elke dag bedelen om wat geld bij elkaar te sprokkelen voor haar zieke moeder. Op een dag komt ze Severus Sneep tegen, die zich over haar ontfermt. Severus geeft haar de vaderliefde die ze zo mist en zij...