Geniet van dit hoofdstuk! Ik denk dat hierna de epiloog komt maar ik weet het niet zeker! X Tamara
----------------------------------------
Severus kijkt naar Adam terwijl hij Eleanor oppakt en door haar haartjes streelt. ' Rustig maar, papa is bij jullie' zegt hij zachtjes. Eleanor opent haar oogjes en ze lacht. Severus grinnikt en dan hoort hij het geflits van een camera. Geschrokken kijkt hij op en hij ziet Poppy in de deuropening staan met een camera in haar handen. Ze heeft een tevreden glimlach rond haar lippen. ' Deze kan je als aandenken gebruiken' zegt ze en ze komt de kamer in. ' Ga je ze in huis nemen?' Severus knikt. 'Natuurlijk, ze verdienen een goede jeugd' zegt hij. ' Maar ik weet nog niet waar ik ga wonen, Weverseind is niet de plek waar ik ze op wil laten groeien' vervolgt hij. ' Dat snap ik heel goed. Je zou Minerva kunnen vragen of je hier mag wonen' zegt Poppy nadenkend. Hij knikt, die optie was al door zijn hoofd geschoten. Poppy tikt dan op de camera en de foto komt uit de camera gerold. ' Kijk eens, ik leg hem hier neer'. Hij knikt en hij kijkt weer naar Eleanor die hij in zijn armen houdt. ' Ik ga voor je zorgen knap meisje' zegt hij en hij legt haar weer in haar wiegje. Dan tilt hij Adam op en hij glimlacht als Adam zijn duim vastpakt. Severus kijkt op als de deur van de ziekenzaal open gaat en in de deuropening staan Bella en Benno, hand in hand en ze glimlachen allebei breed. Hij trekt een wenkbrauw op en Bella kijkt wat verontschuldigend. ' Oh, mag ik ze zien?' vraagt Bella dan en hij knikt. ' Wil je Adam vasthouden?' vraagt hij en Bella knikt enthousiast. ' Pak maar een stoel en ga maar zitten'. Bella doet wat hij zegt en Severus legt Adam in haar smalle armen. ' Oh wat is hij toch mooi' zegt ze blij en Severus slaat zijn armen over elkaar. ' Ik ga voor je zorgen Adam' zegt Bella dan zachtjes en Severus glimlacht kleintjes. ' Oh Severus, aangezien mijn vader dood is en Joshua niet mijn vader is.. wil jij me adopteren?' Verbluft staart hij het meisje aan. ' Ik ben net zo min jouw vader' sputtert hij tegen. ' Klopt maar je bent er altijd voor me geweest en je voelt wel als een vader'. Een warmte gloeit in zijn hart en hij kijkt op Bella neer. ' Als jij dat wilt meisje, dan doen we dat' zegt hij vaderlijk en Bella kijkt blij op. Severus draait zich dan naar Benno die er verloren bij staat. ' Welkom in de familie Benno, ik accepteer je helemaal als Bella's vriend. Maar als je haar pijn doet, op welke manier dan ook, dan laat ik je zien waarom ik een Dooddoener ben geworden' zegt hij wat dreigend. ' Oh nee, ik hou heel veel van Bella en zal haar geen pijn doen' zegt Benno wat geschrokken. Severus verzacht zijn blik en legt zijn hand op de schouder van de jongen. ' Dat weet ik. En ik ben heel blij dat jullie elkaar gekozen hebben'. Hij laat de schouder dan los en richt zich op Bella. ' Bella? Je weet dat je achternaam dan veranderd hé? Je bent dan niet meer juffrouw Cleveland maar juffrouw Sneep' zegt hij en Bella grijnst wat. ' Dat klinkt net zo goed hoor, het klinkt beter dan Vilijn' zegt ze droog en Severus werpt een blik op Benno. ' Benno weet het, ik heb het verteld'. Severus knikt en hij kijkt naar Adam. ' Zal ik Adam maar wat rust gunnen?' Bella knikt en geeft Adam over. Voorzichtig legt hij de kleine in zijn wiegje en tot zijn verschrikking voelt hij dan de smalle armen van Bella om zijn middel. Hij glimlacht kleintjes en knuffelt haar terug. ' Bedankt papa' zegt Bella en het brengt een glimlach op zijn gezicht. ' Geen dank dochter' zegt hij.
Minerva stapt de ziekenzaal in en ziet Severus met een tevreden blik een foto bekijken. Ze stapt dichterbij en ziet op de foto Severus met Eleanor in zijn armen. Ze glimlacht en bekijkt haar collega van opzij. ' Je lijkt tevreden' zegt ze dan als ze zijn gezicht ziet. Ze ziet hem opkijken en wat glimlachen. 'Dat ben ik ook. Bella heeft gevraagd of ik haar vader wilde zijn.. door adoptie'. Minerva kijkt verrast maar glimlacht dan, ze weet van Bella's afkomst. ' Wat mooi, ik kan niemand anders bedenken dan jou Severus' zegt ze eerlijk. 'Bedankt Minerva maar ik ben ook echt dol op haar, ze voelt ook als mijn dochter' zegt Severus en Minerva glimlacht. 'En ze is nog verliefd ook, op Benno Zabini. Sterker nog, ze hebben een relatie'. Minerva grinnikt kleintjes. ' Schattig toch? Moet je nagaan, ze is knap en dat op elf-jarige leeftijd. Benno is maar beter trots op haar'. Severus grinnikt dan. ' Ik heb hem verwelkomd in de familie en direct gezegd als hij haar pijn doet, dat ik laat zien waarom ik een Dooddoener ben geweest'. Minerva glimlacht trots als ze naar haar collega en vriend kijkt. Severus is altijd een goede vriend geweest, ondanks zijn vele maskers en sarcastische opmerkingen. ' Heel goed, ik ben trots op je' zegt ze en Severus glimlacht. ' Misschien moet je dit wel even aan Tobias melden, hij is opa geworden'. De zwartharige man rolt met zijn ogen. ' En dan maar vragen wie de moeder is' zegt Severus met een diepe zucht. Minerva lacht. 'Zeg dan maar dat een knap persoon was' lacht ze en Severus lacht dan ook. 'Ik zal Bella aan hem voorstellen. Goed, we mogen elkaar niet helemaal maar de band wordt wel beter. En dan heeft Bella ook een opa' zegt hij nadenkend. Ze knikt en loopt dan naar de deur. ' Minerva? Mag ik je om een gunst vragen?' vraagt Severus en ze draait zich om. ' Mag ik hier blijven met de kinderen, mijn huis is niet veilig en ik wil ze daar niet laten opgroeien'. Minerva knikt. ' Maar natuurlijk Severus, je bent altijd welkom' zegt ze en ze loopt weg.
JE LEEST
Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)
FanfictionEen arm meisje, genaamd Bella Cleveland, moet elke dag bedelen om wat geld bij elkaar te sprokkelen voor haar zieke moeder. Op een dag komt ze Severus Sneep tegen, die zich over haar ontfermt. Severus geeft haar de vaderliefde die ze zo mist en zij...