Hoofdstuk 45

72 3 2
                                    

Veel plezier met dit hoofdstuk! X Tamara

--------------------------------------------------

Bella duwt de kinderwagen voorzichtig de rustige straat in. In deze straat woont haar opa en de vader van Severus, Tobias heet hij. Ze is de hele dag al nieuwsgierig maar ook een beetje zenuwachtig, hoe zou Tobias zijn? Volgens Severus is hij aardig maar streng, een beetje zoals Severus zelf. Ze glimlacht als ze naar Severus kijkt, die iets vooruit loopt. Ze loopt langs de huizen met rode daken en keurig onderhouden tuinen. Uiteindelijk stoppen ze voor een huis met rode bakstenen. Op het bordje bij de deur staat in het zwart de naam van Tobias. Severus belt aan en het duurt niet lang of de zwarte deur zwaait open. Een man met zwart haar, een haakneus en Dreuzelkleding aan, staat in de deuropening. Zijn donkere ogen richten zich eerst op Severus en rond zijn lippen verschijnt een glimlach. ' Goedemorgen Severus, goed je te zien. Kom verder' zegt de man vriendelijk. Bella duwt de kinderwagen het huis in en steekt haar hand uit naar Tobias. ' Goedemorgen meneer Sneep' zegt ze beleefd en een grote hand schudt haar kleine hand. ' Goedemorgen Bella, goed je te zien' zegt Tobias. Ze glimlacht vriendelijk. ' Ik wist niet dat je twee baby's had Sev' zegt Tobias dan verbaasd en ze werpt een blik naar Severus. ' Leg ik later uit oké, het is nogal gecompliceerd'. Ze ziet Tobias knikken en ze volgt hem dan naar de woonkamer die tot haar verbazing gezellig ingericht is. Op de vloer liggen witte tegels en bij de grijze bank ligt een vloerkleed. Naast de bank staan twee grijze stoelen en tegenover de muur hangt een televisie. Een houten tafel maakt de zithoek compleet. Aan de andere kant van de kamer staat een houten eettafel met vier bruine stoelen. Aan de muren hangen schilderijen en foto's, voornamelijk van Tobias met Severus of een onbekende vrouw met zwart haar. Dat zal wel Severus zijn moeder zijn, bedenkt Bella. ' Ga zitten, wat willen jullie drinken?' vraagt Tobias en ze neemt plaats naast Severus op de bank. ' Thee graag' zegt Severus en Bella knikt. 'Voor mij ook alstublieft' zegt ze en Tobias loopt de kamer uit. 'Mooie foto's' zegt ze dan en Severus glimlacht kleintjes. 'Deze zijn gemaakt toen ik nog jong was en Tobias nog niet dronk, we waren toen een hecht gezin' zegt Severus. ' De schilderijen zijn van mama of van de buurjongen die hier tegenover woont, hij zit op de kunstacademie geloof ik' zegt Severus en ze kijkt even bewonderend. ' Het zijn echt goede schilderijen' zegt ze onder de indruk. ' Klopt, Eileen kon heel goed schilderen maar de jongen hier tegenover doet het ook heel goed, hij zit op de Londense kunstacademie. Leuk jong, die Jack' zegt Tobias en Bella kijkt op. Ze had hem niet binnen horen komen, waarschijnlijk heeft Severus die gift van hem overgenomen. ' Kijk eens' zegt Tobias terwijl hij koppen thee en drie schoteltjes met taart neer zet. ' Ziet er goed uit' merkt Severus op en ze ziet Tobias tevreden kijken terwijl hij gaat zitten. ' Zelfgemaakt zoon, ik moet mezelf bezig houden' zegt Tobias die trots kijkt. ' Doe je goed' zegt Severus en Bella pakt het schoteltje op. Ze neemt een hap en knikt goedkeurend. 'Lekker' zegt ze als het doorgeslikt heeft. ' Dank je Bella' zegt Tobias glimlachend en Bella glimlacht terug.

' Vertel eens Severus, je hebt angstvallig weinig verteld over Bella of over de baby's . Je zei aan de telefoon alleen dat je een elfjarig meisje meeneemt met een bijzondere reden' zegt Tobias uiteindelijk en Severus knikt. ' Dat klopt' zegt hij terwijl hij zijn kop thee neer zet. 'Nou, Bella woonde bij haar pleegouders in Weverseind, een paar straten verderop. Ik ontmoette haar toen ze middenin de winter de straat op ging om te bedelen voor geld, haar moeder was toen ernstig ziek' vertelt Severus. ' Och jeetje wat erg' zegt Tobias sympathiek en hij kijkt even naar Bella die wat triest glimlacht. ' Ik heb haar geholpen door geld te schenken en ik heb ze uit de armoede gehaald. Vrij kort daarna bleek Bella een heks te zijn' vertelt Severus verder en hij neemt de laatste slok uit zijn mok. ' Net zoals Eileen?' vraagt Tobias en Severus knikt. ' Ik heb haar naar Zweinstein gebracht en daar bleek, tot onze grote verrassing, dat Bella de dochter was van Voldemort. Je weet wel, de man waar ik voor spioneerde'. Tobias knikt begrijpend. ' En dat wist je al die jaren niet?' vraagt hij ongelovig. Ditmaal geeft Bella antwoord. ' Nee, ik dacht dat ik gewoon een Dreuzel was. Ik deed af en toe wel magie maar dat wuifde ik weg als een dom incident' legt ze uit. ' Drie dagen geleden vond de Slag om Zweinstein plaats, waar Voldemort uiteindelijk stierf. Nu heeft ze geen echte vader meer maar ze kwam twee dagen geleden naar mij toe en vroeg of ik haar wilde adopteren'. Severus kijkt even Bella en glimlacht kleintjes. ' En ik heb ja gezegd. Als de adoptiepapieren getekend zijn, betekent dat je opa bent Tobias' zegt hij en hij ziet bij Tobias een grijns op zijn gezicht verschijnen. ' Dat is geweldig Severus. Ik gun het je Bella, het lijkt me niet makkelijk om zo'n historie te hebben' zegt hij. ' Nou weet u, ik vond het heel naar dat Voldemort mijn vader bleek, zeker omdat hij zo duister was, maar hij voelde nooit als mijn vader. Severus voelde vanaf het begin al als mijn vader en daarom vroeg ik hem' zegt Bella. ' Nou, je bent van harte welkom in de familie hoor' zegt Tobias vriendelijk en Severus aait door Bella's haar heen. ' Maar je hebt nog geen woord gerept over de baby's' zegt Tobias. ' Nou.. dat is een lastig verhaal maar ik zal mijn best doen. Op een dag riep Voldemort me en hij zei dat het Duister voort moest leven als hij dood was. Daar moest ik voor zorgen.. en zie hier' zegt Severus terwijl hij een wijd armgebaar maakt naar zijn kinderen. ' Ik heb ze gedragen, er is geen vrouw aan te pas gekomen' verduidelijkt hij dan. Op Tobias zijn gezicht verschijnt een mix van horror en sympathie. ' Jezus Sev, wat erg' zegt Tobias dan. ' Excuses voor mijn gevloek' vervolgt hij gauw en Severus haalt zijn schouders op. ' Ik ben allang blij dat ze nog leven en dat ik ze mag opvoeden, in plaats van hem'. Dan verschijnt er een frons in Tobias zijn voorhoofd. ' Maar wacht eens, dat betekent dat ik drie kleinkinderen heb..' zegt hij nadenkend. Severus knikt. ' Dat klopt' zegt hij. ' Ongelofelijk..mag ik er één vasthouden?' vraagt Tobias en Severus staat op. Voorzichtig pakt hij Adam uit de kinderwagen en legt hem in Tobias zijn armen. ' Hoe heet hij?' Severus gaat weer zitten. ' Adam en het meisje heet Eleanor'. Severus kijkt toe hoe Adam zijn oogjes opent en met Tobias zijn duim begint te spelen. Als hij de tevreden glimlach op zijn vaders gezicht ziet, voelt hij tranen in zijn ogen branden.

------------------------------------------------------

Wat vonden jullie ervan? In het volgende hoofdstuk worden de papieren getekend en daarna komt, denk ik, de epiloog! X Tamara

Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu