Hoofdstuk 16

175 14 7
                                    

Severus wordt versuft wakker als hij het holle geluid van voetstappen in zijn huis hoort. Hij tilt zijn hoofd licht op, nog steeds doen zijn spieren zeer. Hij ligt voorover op de grond en hij ziet wat bloed op de grond. Voldemort moet hem zo hebben achtergelaten maar hij kan de herinneringen even niet terughalen. Waarschijnlijk is zijn hoofd met andere dingen bezig, geluid herkennen en wakker worden bijvoorbeeld. Met een angstaanjagend gepiep gaat de deur open en in de deuropening staat Bella. Hij draait zijn hoofd zodat ze oogcontact hebben. "Severus!" klinkt haar bezorgde stem. Meteen knielt ze naast hem neer en Severus laat met een bonk zijn hoofd weer op de vloer vallen." Wat is er gebeurd?" Severus kijkt weer op en duwt zich wat verder omhoog. " Niks aan de hand, ik ben gevallen" mompelt hij, hij hoopt dat ze dit voldoende vind. Hij voelt dat hij bekeken wordt en voorzichtig staat hij op. Nog steeds een beetje wankel, vind hij steun bij een kastje bij de muur. Hij wrijft even over zijn ribben en buik, het voelt niet meer alsof ze in brand staan maar elke beweging is pijnlijk. Voldemort moet hem hard hebben aangepakt, bedenkt hij." Ik voel me weer oké, laten we vertrekken met je spullen naar Zweinstein". Bella kijkt hem opnieuw onderzoekend aan." Je bent zo wit als een doek" zegt ze en Severus knikt alleen. Geen wonder, als je bedenkt wat er gebeurd is. Langzaamaan komen de herinneringen terug en passen ze in een doosje. Hij herinnert zich weer dat hij iets moest drinken waardoor het leek alsof alles in zijn lichaam in brand stond. Daarna had Voldemort  hem in de ribben getrapt waarna hij verdwenen was. Severus was waarschijnlijk voorover geklapt en is zo blijven liggen vanwege de pijn. Hij haalt zijn hand weg van het kastje en veegt wat zweet van zijn voorhoofd." We moeten gaan" herhaalt hij en pakt zijn toverstok. Hij spreekt een spreuk uit en Bella's spullen zijn verdwenen." Ze zijn in Zweinstein" zegt hij als hij Bella ziet kijken. Zijn stem klinkt moe en het klinkt niet als zijn stem. Dan loopt hij kalm naar de open haard en grijpt de beker met Brandstof." Brandstof, een middel om van plek naar plek te gaan"." Spreek duidelijk, de vlammen zullen je niet beschadigen". Zachtjes duwt hij Bella naar de open haard en maakt duidelijk met een handgebaar dat ze erin moet gaan staan. Hij geeft haar wat Brandstof." Kantoor van Albus Perkamentus, als je dat zegt, dan kom je daar uit". Bella knikt en gooit de as neer." Kantoor van Albus Perkamentus!" zegt ze ferm en dan is ze verdwenen in de vlammen. Ook hij grijpt wat Brandstof en gaat in de haard staan." Kantoor van Albus Perkamentus!" zegt hij en gooit het goedje neer. Dan is hij verdwenen en beland hij razendsnel in het kantoor van het Schoolhoofd.


-------------------------

Lieve mensen, jullie mogen beslissen in welke afdeling Bella komt! Ravenklauw, Huffelpuf, Zwadderich of Griffoendor? Persoonlijk vind ik haar een Ravenklauw maar goed.. Zet het in je reactie hieronder en de afdeling die het meest genoemd is, zal ik gebruiken! XX Tamara



Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu