Zachte regendruppels tikken op de ramen en zakken langzaam naar beneden, om hun weg te eindigen in de grond. Het is stil, op het suizen van de wind na. De vogels zitten muisstil, de wolken lijken zich angstaanjagend langzaam voor te bewegen en de bomen wuiven zachtjes, het ziet er spookachtig uit. Een kleine plop-geluid klinkt vanuit het niks in het donker en Bella en Severus staan bij Villa Malfidus, het hoofdkwartier van Heer Voldemort. Bella huivert, het is donker waardoor ze alleen de grote lijnen van de villa kan zien. Severus loopt een paar passen voor haar uit en ze loopt hem snel achterna. Zijn lange mantel beweegt als een slang over de grond, net zo sierlijk en indrukwekkend. Haar blonde haren dansen een beetje bij de stappen die zet hoewel ze zich niet blij voelt. Eerder geïntimeerd en enigszins angstig, ze had al een paar dingen gehoord van Severus over haar vader en dat klonk niet heel positief. Ze slaakt een bijna onhoorbare zucht en perst haar lippen iets op elkaar als ze voor een deur staan. Heel langzaam heft Severus zijn arm om en scherp ziet Bella dat zijn hand iets trilt. Zou hij net zo zenuwachtig zijn als zijzelf? Dan klinkt het doffe geluid van Severus die op de deur klopt en ze schrikt even van het geluid. Het klinkt zo hard in de zo stille villa. " Binnen" hoort ze dan een kille stem en haar hart bonst in haar keel, ze wil terug naar Zweinstein. Severus stapt naar binnen en Bella volgt hem aarzelend. De deur gaat dicht als ze binnen staat en het lijkt alsof ze geen adem kan halen voor een kort moment als twee rode ogen haar aanstaren. Het lijken twee leugendetectors die haar scannen. " Severus.." klinkt dan een kille stem en Bella kijkt instinctief opzij. Dan kijkt ze naar voren, naar de man op de stoel. Hij heeft een ongelofelijke witte huid, rode ogen en stiekem vind Bella hem op een slang lijken. De man is haar vader..? Ze moet bijna overgeven bij de gedachte maar houdt haar gezicht in de plooi. " Ja Heer?" vraagt Severus en tot haar verbazing ziet ze hem langzaam knielen op de grond. Ze vraagt zich gelijk af of zij dat ook moet doen.. " Heer Voldemort is trots op je, ik zal je rijkelijk belonen"." Alhoewel ik beneden genoeg Modderbloedjes heb voor je.. weet Heer Voldemort dat hij zijn trouwste dienaar op een andere manier kan belonen". Even valt de stilte als een beklemmende deken over haar heen. " Dank u Heer" zegt Severus zacht. Heer Voldemort? Wat is dat nou weer voor een naam? Een glas wordt aangegeven aan Severus en Bella ziet vol afschuw dat het bloed is. " Je beloning voor nu" klinkt de stem van haar va- nee, dat kan ze nog niet beseffen. Severus drinkt het bijna in één teug op en Bella slikt. " Dank u Heer" zegt Severus weer en Bella kijkt weer naar Voldemort." Ga naar de Malfidussen, ik stuur wel een elf als ik klaar ben met mijn dochter". Severus knikt en verdwijnt meteen, hierdoor voelt Bella zich gelijk alleen en een beetje bang. " Bella" klinkt dan de sissende stem en ze kijkt op. Niet je angst laten zien, schiet Severus' advies door haar hoofd. " Je bent een prachtig meisje.. kom eens dichterbij". Aarzelend zet ze twee stappen naar voren, niet goed wetende wat hij wil." Uitstekend, hoe bevalt Zwadderich je?" De vraag maakt haar verward, desondanks antwoord ze eerlijk." Goed eh.." Ze maakt haar zin niet af, niet wetende of ze hem moet aanspreken met ' Heer', zoals Severus dat ook deed. " Je mag mij Heer Voldemort noemen maar aangezien alleen mijn trouwe volgers mij zo noemen, mag je mij Marten noemen"." Of vader". Opnieuw onderdrukt Bella het gevoel om over te moeten geven. " Oké.. Marten" zegt ze dan maar. "Binnenkort zal je meer informatie krijgen, ik wil je wel meegeven dat je trots moet zijn op je afkomst". Met die woorden geeft Voldemort aan dat ze de kamer mag verlaten, wat ze ook doet. Haar hoofd tolt van alle informatie en indrukken die ze heeft ontvangen.
--------------------
Yeah, hoofdstuk 24 is eindelijk hier haha. Normaal schrijf ik rond de 400 woorden maar dit is dus rond de 700 woorden dus dat is even wennen;) Als je dit leuk vind/vond, mag je best een like geven en/of reactie geven! Thanxx!
JE LEEST
Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)
Hayran KurguEen arm meisje, genaamd Bella Cleveland, moet elke dag bedelen om wat geld bij elkaar te sprokkelen voor haar zieke moeder. Op een dag komt ze Severus Sneep tegen, die zich over haar ontfermt. Severus geeft haar de vaderliefde die ze zo mist en zij...