Het is oorlog en niet zo'n beetje, zoals Bella het al zei. Overleeft Severus het? Overleeft Bella het? We gaan het allemaal zien! X Tamara
----------------------------------------------------------------
' Severus?' roept Bella hard in zijn oor en met een kreun wordt Severus wakker. ' Wat is er?' vraagt hij en hij ziet zweet op het gezicht van Bella. Hij is direct klaarwakker en hij grijpt zijn toverstok. ' Perkamentus.. hij is dood' zegt Bella en Severus zijn ogen worden groot. Gedachten racen door zijn hoofd en tranen branden fel en pijnlijk in zijn donkere ogen maar hij verdringt ze, er is geen tijd voor. ' Bellatrix heeft hem vermoord, in opdracht van vader. Hij wil je spreken' zegt ze en Severus stapt verdoofd uit bed en begint met aankleden. Als hij zijn knopen dichtdoet, hoort hij Bella ineen zakken op de grond en gauw draait hij zich om. Bezorgd knielt hij naast haar en hij ziet haar blauwe ogen veranderen in twee rode ogen. ' Severus' sist de stem van Bella die omiskenbaar lijkt op de stem van Voldemort. ' Perkamentus is dood en jij alleen kan hem opvolgen. Jij bent nu Schoolhoofd van Zweinstein. Ik spreek je over een uur in je nieuwe kantoor'. Severus haalt diep adem en kalmeert zichzelf. ' Zoals u wenst Heer' zegt hij. ' Is Potter nog op school?' Severus knikt. 'Ja Heer' zegt hij. Dan begint Bella te schokken en met een rauwe kreet veranderen de rode ogen in haar eigen, blauwe ogen. ' Oh mijn.. je bent Schoolhoofd' zegt Bella dan met een droge keel. ' Zoals je hoort. Kom, ik heb dingen te doen. Ga terug naar je eigen kamer en blijf daar' zegt hij waarschuwend. Bella knikt en rent weg. Even kijkt hij peinzend haar na maar dan komt hij in actie. ' Expecto Patronum' fluistert hij. ' Perkamentus is dood, ik ben het nieuwe Schoolhoofd. Probeer niks te doen, de Heer van het Duister is nabij. Ontmoet me in de Grote Hal' spreekt hij stuurs en hij stuurt de Patronus naar alle docenten. Dan loopt hij zo snel mogelijk naar de Grote Hal waar Minerva staat. ' Severus, ik kreeg je Patronus..' zegt ze met een bibberende stem en hij knikt. ' Het spijt me' zegt hij zacht. ' Ik heb vertrouwen in je' zegt Minerva. Dan komen de overige docenten aanhollen en ze worden stil. 'Luister, Perkamentus is dood en het Heer van het Duister heeft mij benoemd tot Schoolhoofd. Probeer geen studenten te verbergen of te helpen, de Heer van het Duister kent geen genade. Hou je hoofd laag en blijf stil, dan kan je hier blijven als docent. Over een uur komt hij hier, blijf dan met alle macht weg van het kantoor van het Schoolhoofd'. Hij ziet de gespannen gezichten. ' We hebben vertrouwen in je Severus, we weten dat je..' ' Niet hier' sist hij vlug. ' De muren hebben oren en de ogen hebben vloeren' zegt hij geheimzinnig. 'Minerva, blijf alsjeblieft hier. De rest kan gaan' commandeert hij en de docenten verspreiden zich, zachtjes pratend. 'Minerva, hij zit achter Potter aan' zegt hij dan streng en hij buigt zich naar zijn collega. ' Potter moet hem vermoorden en in Salazars naam, bereid hem voor. Ik probeer tijd te winnen' fluistert hij zacht. ' Doe voorzichtig en ik zal mijn best doen'. Hij knikt en bruusk beent hij naar de kamer van het Schoolhoofd die nu tot hem toebehoord. Hij slikt, het voelt surrealistisch en het klopt niet. Albus was Schoolhoofd, hij niet. ' Ik ben het Schoolhoofd' zegt hij uiteindelijk als hij voor de waterspuwer staat. ' Dat weet ik, kies je wachtwoord en ga naar binnen' zegt de waterspuwer. Hij denkt na. 'Akoniet' zegt hij en de waterspuwer gaat opzij. Hij stapt de spiraalvormige trap en laat zich naar boven voeren.
'Meneer Potter, ik wil met u een woordje spreken' zegt Minerva en de jongen komt naar haar toe. Ze leidt naar hem naar haar eigen kantoor en een vreemde stilte hangt tussen hun in. ' Ga zitten' zegt ze en ze sluit de deur. Geduldig neemt ze plaats op haar stoel. ' Voldemort zal over een half uur de school binnen komen en ik vrees dat je, vanaf dat moment, een zeer reële kans maakt om dood te gaan. De opdracht van ons nieuwe schoolhoofd is simpel maar moeilijk. Jij moet Voldemort doden Harry' zegt ze en ze kijkt naar de jongen voor haar die wat versuft lijkt door het nieuws. ' Maar professor, waarom zegt professor Sneep dat? Wat weet hij wat ik niet weet?' Minerva schudt haar hoofd. ' Ik weet ook niet meer dan dit Potter, ik geef alleen maar het bericht door'.
' Severus' sist Voldemort en hij gaat op zijn knieën voor Voldemort. ' Heer' zegt hij zacht maar Voldemort verstaat hem, dat weet hij. ' Sta op' commandeert Voldemort en hij staat op. 'Je weet uiteraard van de Gruzielementen Severus en ik heb er hier één in Zweinstein verborgen. Het is de tiara van Rowena Ravenklauw en het ligt in de Kamer van Hoge Nood, je weet waar die is?' Severus knikt terwijl hij aandachtig luistert. ' Ik wil dat je controleert of die er nog is. Ik zal met Bella een gesprek hier voeren' zegt hij en Severus knikt. 'Ja Heer' zegt hij. 'Je kan gaan' zegt hij en Severus loopt gauw zijn kantoor uit. Hij kijkt rond en tot zijn tevredenheid ziet hij geen docenten of leerlingen. Dan sprint hij naar de Griffoendor toren en stapt naar binnen. Alle Griffoendors zitten bij elkaar en er wordt druk gepraat. ' Wemel, Griffel, kom met mee' roept hij over het lawaai heen en het is doodstil als hij uitgesproken is. 'Ik heb een missie voor jullie'. Hij draait zich dan om en loopt de toren weer uit. ' Professor, waar gaan we heen?' vraagt Wemel en hij schudt zijn hoofd. ' Wacht nog even' zegt hij kortaf. Dan staat hij stil op de trap naar de tweede verdieping. ' Ga naar de Geheime Kamer, haal een tand uit de basiliek en ga dan naar de Kamer van Hoge Nood. Ik wacht daar op jullie' zegt hij. ' Hoezo?' vraagt Wemel maar hij wordt al gauw meegetrokken door Griffel. Hij schudt zijn hoofd en rent dan naar de Kamer van Hoge Nood.
' Bella, ik heb een opdracht voor je' zegt Voldemort en hij kijkt even naar het meisje wat zojuist binnengekomen is. ' En dat is vader?' vraagt Bella met een frons op haar gezicht. ' Zoek Harry Potter, ik denk dat hij zich hier ergens schuilhoudt. Als je Severus tegen komt, laat hem weten dat de leerlingen uit bed moeten komen en dat ze zullen gaan vechten. Het is aan de leerlingen wie ze steunen' zegt Voldemort grimmig en Bella knikt terwijl ze op staat. ' Ik ga dan maar direct' zegt ze. 'Ik ben trots op je Bella, je bent een volwaardige en loyale dochter' zegt hij en hij ziet de glimlach op Bella's gezicht. Dan draait hij zich naar het raam en begint na te denken. Dan voelt hij een gigantische pijn in zijn borst en met een schreeuw klamt hij zich vast aan de stenen muur. Voldemort haalt diep adem en hij beseft dan dat zijn een-na-laatste Gruzielement vernietigd is. Zat Severus hier achter? Of was hij te laat geweest? Hij laat de muur los en begint heen en weer te lopen.
JE LEEST
Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)
FanfictionEen arm meisje, genaamd Bella Cleveland, moet elke dag bedelen om wat geld bij elkaar te sprokkelen voor haar zieke moeder. Op een dag komt ze Severus Sneep tegen, die zich over haar ontfermt. Severus geeft haar de vaderliefde die ze zo mist en zij...