Hoofdstuk 3

278 17 3
                                    

De dagen nadat Severus hun geld had geschonken, waren voor Bella heel snel gegaan. Ze hadden de medicijnen gekocht en haar moeder was wat opgeknapt. Ondertussen was het woensdag, de dag dat Bella naar Severus zou gaan. Ze loopt naar haar moeder toe en drukt een kus op haar wang." Ik ga naar Severus mama" zegt Bella en haar moeder glimlacht breed." Bedank hem maar, zonder hem waren we niks Bella" zegt ze streng en Bella knikt. Dat zal ze zeker doen. Ze loopt dan naar buiten en begint naar Weverseind te lopen. Het is nu een stuk minder glad, nu het al twee dagen niet meer had gesneeuwd. Ze is erg benieuwd wat Severus van haar wilde, misschien moest ze het huis schoonmaken of boodschappen doen of iets dergelijks. Ze komt bij het huis aan en klopt op de deur. Vrijwel daarna gaat de deur open en staat Severus in de deuropening met een kleine glimlach op zijn gezicht." Kom er snel in Bella" zegt hij en gaat opzij zodat zij naar binnen kan. Ze gaat snel naar binnen en volgt hem naar de woonkamer waar al twee warme koppen thee staan." Het mag dan wel gestopt zijn met sneeuwen, het is nog steeds koud" hoort ze hem zeggen als ze naar de thee kijkt. Ze glimlacht flauwtjes en gaat op de dezelfde stoel zitten als waar ze een paar dagen terug ook zat." Hoe is het nu met je moeder?' vraagt hij belangstellend en Bella glimlacht." We hebben de medicijnen en ze wordt weer helemaal beter!" zegt ze en Severus grinnikt." Fijn, een moeder hebben is heel belangrijk Bella" zegt hij dan weer serieus en Bella ziet een schaduw over zijn gezicht glijden. Ze durft het niet te vragen maar blijkbaar heeft Severus de nieuwsgierigheid in haar ogen gezien." Mijn moeder leeft niet meer" zegt hij zacht en Bella kijkt triest. " Sorry, d-dat wist ik niet" zegt ze en Severus maakt een afwerend gebaar." Je kon het niet weten, dus is niet erg" zegt hij met een flauwe glimlach. " Hoe oud was ze?" vraagt ze en ze wil zichzelf voor haar hoofd slaan voor haar nieuwsgierigheid." Niet heel oud, 32 nog maar". Ze kijkt geschokt en legt haar hand op zijn schouder." Dat is heel jong.." zegt Bella zacht en Severus knikt." Maar over mijn familie hebben we het wel later, ik wil wat over jou weten". Bella knikt." Nou ik heb dus mijn vader, Joshua, die je ontmoet hebt". " Mijn moeder, Joanna, is 39 jaar en mijn vader 42 jaar" zegt ze." Ik ben het enigste kind thuis" zegt ze en Severus knikt even." Ik ook" zegt hij en ze kijkt verrast op." Ik dacht dat je meer broers of zussen had". Severus grinnikt." Nee, mijn vader had na mij er genoeg van, geloof ik" zegt hij en Bella merkt alweer de trieste blik op in zijn ogen. Ze neemt snel een slok van haar thee." Mag ik vragen wat voor werk je doet?" vraagt ze en Severus knikt, de trieste blik is meteen weg. " Ik werk in een internaat, voor speciale kinderen". Ze knikt aandachtig." Moeilijk, lijkt me" zegt ze en Severus knikt." Soms, de meeste kinderen zijn wel te handelen". " De kinderen zijn 11 tot 17 jaar, dus de eerstejaars zijn erg druk". Ze lacht zacht, ze was zelf 11 jaar maar niet meer erg druk." Dat geloof ik". Ze heeft haar thee op en zet het neer." Je vraagt je zeker af wat ik wil dat je doet hier?" Bella knikt en kijkt hem nieuwsgierig aan." Soms wat klusjes maar meestal gewoon praten of een spelletje doen.." zegt Severus en ze knikt." Prima hoor, ik vind het juist leuk om te helpen". Severus glimlacht en kijkt naar buiten. Als hij een gedaante in een zwarte mantel aan ziet komen lopen, verbleekt hij en staat snel op.


--------------------------

Jawel, hoofdstuk 3 is ook online! Hoe vinden jullie het?? Ik hou van reacties en likes dus( hint hint:P)

A/N: Ik weet niet of Ellen Prins( ik noemde haar naam niet maar het is toch wel overduidelijk hea?) nog leeft in 1992/ overleden is enz. Voor mijn gevoel is ze er niet meer en het past ook bij het verhaal. Ik heb dus maar even een mooie leeftijd gekozen dat ze overleden is.


XX Tamara

Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu