Heel veel plezier met dit hoofdstuk! XX Tamara
----------------------------------------------
' Je bent op tijd Severus, heel goed' is het eerste wat Voldemort zegt als Bella achter Severus de kamer in stapt. ' Laat ze eens zien' beveelt Voldemort en Bella gaat opzij zodat de kinderwagen tevoorschijn komt. ' Heel goed' zegt Voldemort terwijl hij de kinderen inspecteert, gelukkig slapen ze. ' Ik ben trots op je Severus, je hebt je taak uitstekend volbracht' zegt Voldemort. Vol afgrijzen kijkt Bella toe hoe Voldemort een glas bloed aan Severus geeft als beloning. ' Bella, hoe staat het met de Duistere Vloeken die Severus je leert?' ' Goed vader, volgens Severus leer ik snel' zegt ze en ze ziet hoe Severus het lege glas weer neer zet. ' Uitstekend' zegt Voldemort. ' Dobby!' roept Voldemort en de huis-elf verschijnt in de kamer. ' Haal Lucius en Narcissa' zegt Voldemort koel en zonder iets te zeggen, verdwijnt de huis-elf weer. Niet lang daarna komen Narcissa en Lucius de kamer binnen. ' Jullie mogen de kinderen meenemen' is het simpele bevel van Voldemort en Bella slikt. Mag Severus niet voor ze zorgen? ' Mag Severus niet voor ze zorgen vader?' vraagt ze dan ook en Voldemort kijkt haar even aan. ' Nee Bella, ik wil ze om me heen hebben. Ze zijn de opvolgers van het Duister en ik wil niet dat ze in de buurt komen van Perkamentus'. Ze gluurt naar Severus die wat triest lijkt te kijken. Als Narcissa en Lucius de kamer uitlopen, slikt ze opnieuw. ' Severus, je bent maar hun drager' zegt Voldemort scherp en ze ziet hoe Severus naar de grond staart. ' Ja Heer' prevelt hij en Bella slikt. ' Weet je nog dat je vroeg naar Bella's echte moeder? Ik gaf als antwoord dat, als je niet zwanger geweest zou zijn, dat je dan gemarteld zou zijn'. Bella ziet Severus knikken en ze slikt opnieuw, gaat er gebeuren wat ze denkt? 'Je bent nu niet meer zwanger dus je zal gestraft worden. Bella, Crucio hem' beveelt Voldemort en haar mond valt lichtjes open. ' Vader..' zegt ze geschrokken en met een simpele beweging van Voldemort's toverstok, ligt Severus te kronkelen op de grond van de pijn. Dan stopt Voldemort de spreuk en met grote passen komt hij dichterbij. Bella huivert als zijn ijskoude adem over haar blote armen walst. ' Crucio hem' zegt Voldemort dreigend en ze knikt verslagen. Dan stapt Voldemort opzij en ze heft haar toverstok op. ' Crucio' zegt ze en Severus rolt opnieuw op de grond en ze slikt als ze de pijn op zijn gezicht ziet. ' Heel goed, dat is genoeg Bella' zegt Voldemort tevreden en ze lift de spreuk. ' Kom overeind' zegt Voldemort koud en Severus krabbelt overeind. 'Steek je linkerarm uit Bella' zegt Voldemort en de schrik slaat haar om het hart. Niet het Duistere Teken! Toch steekt ze gehoorzaam haar linkerarm uit en Voldemort drukt de punt van zijn toverstok in haar vel. Langzaam komt het Duistere Teken tevoorschijn en haar benen voelen slap aan. ' Heel goed, je bent nu één van ons Bella. Morgen zal Benno zijn Teken ontvangen' zegt Voldemort en ze rilt. ' Ja vader' zegt ze. ' Goed, keer terug naar Zweinstein' zegt Voldemort en hij gaat zitten op zijn stoel. Ze voelt hoe Severus haar vastpakt en ze lopen de kamer uit. Als ze naar beneden lopen, horen ze babygehuil en ze slikt. Dan opent Narcissa de deur. ' Oh Severus, ze willen maar niet stoppen met huilen' zegt Narcissa bewilderd en ze voelt de grip van Severus om haar pols verstrakken. ' Probeer heen en weer lopen' geeft hij als advies. ' Dat doen we ook maar ze strekken elke keer hun handjes uit, alsof ze ergens naar toe willen. Ze lijken naar hun vader te willen Severus' zegt Narcissa zacht. ' Ik ben geen vader, ik ben maar een drager' zegt Severus ijzig en zonder iets te zeggen marcheert hij weg en Bella loopt haastig mee.
' Ik kan het niet meer Albus, ik voel me leeg' zegt Severus wanhopig terwijl hij ijsbeert in de kamer van Albus. Hij voelt de blauwe ogen van zijn mentor op zich rusten terwijl hij rond blijft lopen. ' Bella heeft het Teken en ik kan haar niet meer zoveel beschermen, alles lijkt voor niks te zijn geweest' zegt hij gefrustreerd. ' Severus, ga alsjeblieft zitten' zegt Albus zacht maar dwingend. Gehoorzaam doet hij wat Albus zegt en hij kijkt naar het bureau. ' Het Teken is inderdaad niet in ons voordeel maar ze is sterk' zegt Albus geruststellend. ' Maar niemand kan tegen hem op Albus en zeker Bella niet' zegt hij vermoeid. ' Ze kan ook niks aan haar afkomst doen. Bescherm haar zoveel als je kan en ik weet dat je geraakt bent door het afstaan van je kinderen maar hopelijk kan je ze terug halen als Voldemort dood is' zegt Albus kalm en hij kijkt op. ' Dan zijn ze al zo verdorven..' zegt hij. ' Ben jij ook verdorven omdat je al twintig jaar in het Duister opereert?' vraagt Albus scherp en Severus versmalt zijn ogen. ' Ergens wel Albus' zegt hij. ' Dat is wat je denken maar je hebt een hoop licht in je jongen, heel veel licht. Je moet het alleen zien' zegt Albus en met een handgebaar is het gesprek over. Verwonderd loopt Severus terug naar zijn persoonlijke kamers. Op de tafel in zijn kamer ligt een stuk perkament met het handschrift van Bella erop. Hij buigt voorover om het te lezen. In het sierlijke handschrift staat geschreven: 'Vader is razend omdat Eleanor en Adam blijven huilen om je. De volgende meeting staat gepland over drie dagen en ik vrees het ergste, hij heeft vandaag al veel mensen gemarteld en vermoord, zo zei hij. Ik zag Potter ook al meerdere keren grijpen naar zijn litteken. Vader wil oorlog en niet zo'n beetje ook. We moeten vrezen voor het ergste'.
JE LEEST
Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)
FanfictionEen arm meisje, genaamd Bella Cleveland, moet elke dag bedelen om wat geld bij elkaar te sprokkelen voor haar zieke moeder. Op een dag komt ze Severus Sneep tegen, die zich over haar ontfermt. Severus geeft haar de vaderliefde die ze zo mist en zij...